Gå til innhold

Er fremmedfrykten blitt stueren?

Anbefalte innlegg

Gjest Halling
Skrevet

FrP's kampanje med "Gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse" framkaller ikke så sterk harme som det vile gjort for et par år siden. Flere jeg snakker med er ganske milde i sine uttalelser om FrP, og pressen er ganske så labile.

Hva går av dem?

De har vel ikke gått over til fienden?

Hvor er romantikken rundt "det fargerike fellesskapet"?

Har Carl lagt et gullegg?

Gjest erfaring bekrefter
Skrevet

Erfaring.

De fleste har opplevd at det er nettopp slik det er.

Jeg er en annen
Skrevet

Mitt inntrykk er at dette har vært en tendens i flere år nå.

Skrevet

Jeg klarer iallefall ikke å hisse meg opp over den Frp-plakaten.

Ja, jeg tror fremmedfrykten har blitt mye større de siste årene, klart vi er redde etter alt som har skjedd.

Gjest Halling
Skrevet

Jeg klarer iallefall ikke å hisse meg opp over den Frp-plakaten.

Ja, jeg tror fremmedfrykten har blitt mye større de siste årene, klart vi er redde etter alt som har skjedd.

tror du FrP vil vinne eller tape på det?

Gjest Halling
Skrevet

Erfaring.

De fleste har opplevd at det er nettopp slik det er.

Til min forskrekkelse fikk jeg en e-post fra en som først nå innrømmer at familien flytta pga at barneskolen var oversvømt av utlendinger. Det er snart 10 år siden de flytta, og de har hele tida funnet på utflukter. De sier: hva skulle vi si?

Skrevet

Denne frykten du beskriver er vel mye mer enn bare partier som FRP`s skyld... tenk deg om så leser du vel mye mer fra Media enn frp ellers i året:-) ( om det ikke er valg da) synes det er mange som burde ta et visst ansvar her..!!

Skrevet

tror du FrP vil vinne eller tape på det?

Jeg tror de vil vinne stemmer på det.

Mange engstelige gamlinger som ser det som det viktigste i livet å bli kvitt de "mørke skumle mennene" som kan rane dem osv.Den saken overskygger alt annet for dem, samtidig lover Frp gamlingene økt satsing på eldreomsorgen.En fin kombinasjon!

Jeg ville aldri i livet stemt på falske Frp,jeg tror de er skjulte rasister hele gjengen,

En ting er å være redd for kriminelle(hvit som sort),en helt annen ting er å støtte evneveike rasister!

Gjest Halling
Skrevet

Jeg tror de vil vinne stemmer på det.

Mange engstelige gamlinger som ser det som det viktigste i livet å bli kvitt de "mørke skumle mennene" som kan rane dem osv.Den saken overskygger alt annet for dem, samtidig lover Frp gamlingene økt satsing på eldreomsorgen.En fin kombinasjon!

Jeg ville aldri i livet stemt på falske Frp,jeg tror de er skjulte rasister hele gjengen,

En ting er å være redd for kriminelle(hvit som sort),en helt annen ting er å støtte evneveike rasister!

OK. Din mening om en skjult agenda.

Men hva sier du til en som er redd?

Klapper på ryggen og sier: "dette skal gå så bra så". Stole på deg? Hvorfor skulle vedk ta ditt ord for at alt er trygt?

Somalieren som drepte på trikken hadde utgitt en CD 10 år før med temmelig hatefullt og hevngjerrig innhold. Berthold Grünfeld sier i den sammenheng at "hvor psykotisk er en som dekker sine spor?"

Ingen fikk noen byste etter den episoden.

Skrevet

OK. Din mening om en skjult agenda.

Men hva sier du til en som er redd?

Klapper på ryggen og sier: "dette skal gå så bra så". Stole på deg? Hvorfor skulle vedk ta ditt ord for at alt er trygt?

Somalieren som drepte på trikken hadde utgitt en CD 10 år før med temmelig hatefullt og hevngjerrig innhold. Berthold Grünfeld sier i den sammenheng at "hvor psykotisk er en som dekker sine spor?"

Ingen fikk noen byste etter den episoden.

Selvfølgelig er jeg dritredd disse forstyrrede somalierne selv også, redd for at de skal ramme meg og mine(og andre).

Men jeg stemmer aldri i livet Frp av den grunn. Det er så mye dritt i det partiet, og de spiller bevisst på din og min fremmedfrykt for at vi skal bite på agnet.

Carl I. Hagen minner meg om Hitler.

Takk å pris bor vi ikke i noe utsatt strøk, så vi slipper å møte både Carl I. Hagen og somalierne til daglig!

Gjest Halling
Skrevet

Selvfølgelig er jeg dritredd disse forstyrrede somalierne selv også, redd for at de skal ramme meg og mine(og andre).

Men jeg stemmer aldri i livet Frp av den grunn. Det er så mye dritt i det partiet, og de spiller bevisst på din og min fremmedfrykt for at vi skal bite på agnet.

Takk å pris bor vi ikke i noe utsatt strøk, så vi slipper å møte både Carl I. Hagen og somalierne til daglig!

Ved at mange trekker opp urimelige relasjoner, vil FrP få sympati fra visse grupper. Disse gruppene kan være store, uten at du eller dine sympatisører kan se det nå.

Fordømming er ikke alltid av det gode.

Det du syns er usympatisk stemmer ikke alltid overens med flertallets mening, dermed risikerer du å hisse opp fler mot din mening enn for.

Gjest glad fyr
Skrevet

"Carl I. Hagen minner meg om Hitler.

Takk å pris bor vi ikke i noe utsatt strøk, så vi slipper å møte både Carl I. Hagen og somalierne til daglig! "

Oj ! Hva skulle dine meningsmotstandere si da ? At Kristin Halvorsen minner dem om Stalin ?

Ta deg sammen ! Dine holdninger er ikke mindre avskyelig enn rasistenes !

Skrevet

Denne frykten du beskriver er vel mye mer enn bare partier som FRP`s skyld... tenk deg om så leser du vel mye mer fra Media enn frp ellers i året:-) ( om det ikke er valg da) synes det er mange som burde ta et visst ansvar her..!!

Det har du helt rett i -Media er det største partiet i Norge -og når man vet at 70% av alle journalister stemmer sosialistisk - så er det ikke mye høyreekstremisme bak slike oppslag...

Skrevet

Jeg har ikke lest FrP-brosjyren som diskuteres, men ser jo at mange går helt av skaftet i sin iver etter å påpeke hvor fælt dette er.

Det er et faktum at innvandringspolitikken har spilt falitt.

Det er ikke fremmedfrykt å påpeke dette, snarere en plikt..(som har vært forsømt av poltikerne, siden de selv har ansvaret for miseren).

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/d86301.htm

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article571567.ece

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article574555.ece

....

De nye folkevandringene fra fremmedkulturelle nasjoner, er en av vår tids største utfordringer. Likevel er temaet bevisst gjort fraværende i valgkampen.

At FrP forsøker å gjøre det til en sak, er vel neppe overraskende. Problemet er at de andre partiene forsøker å tie saken i hjel, og spiller forstemmet når FrP engasjerer seg.

Skrevet

Det begynner vel etterhvert å bli ganske mange som ser realitetene nå, og forstår at deres gamle prinsipper er basert på helt urealistiske syn på virkeligheten.

Som en del av oss så lenge har hevdet selvfølgelig vil skje....

Å tro noe annet er naivt og virkelighetsfjernt.

Gjest Halling
Skrevet

Det begynner vel etterhvert å bli ganske mange som ser realitetene nå, og forstår at deres gamle prinsipper er basert på helt urealistiske syn på virkeligheten.

Historien om den 40-årige somalieren som gikk amok på trikken ved Bislet, ble raskt fortrengt av en debatt om norsk psykiatri. Mannen var jo gal.

Bare psykiater Berthold Grünfeld reiste spørsmål om hvor psykotisk en gjerningsmann er som vet å fjerne alle spor.

Nå kan VG fortelle at somalieren på midten av 90-tallet utga en CD hvor våpen og hevn er tema.

Da tror jeg det må settes opp en byste over den drepte nordmannen Terje Mjåland, på samme måte som Benjamin på Holmlia:

http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1115533771.90408.jpg

Hva skal det stå på den?

Gjest Halling
Skrevet

Historien om den 40-årige somalieren som gikk amok på trikken ved Bislet, ble raskt fortrengt av en debatt om norsk psykiatri. Mannen var jo gal.

Bare psykiater Berthold Grünfeld reiste spørsmål om hvor psykotisk en gjerningsmann er som vet å fjerne alle spor.

Nå kan VG fortelle at somalieren på midten av 90-tallet utga en CD hvor våpen og hevn er tema.

Da tror jeg det må settes opp en byste over den drepte nordmannen Terje Mjåland, på samme måte som Benjamin på Holmlia:

Hva skal det stå på den?

Skrevet

Hva skal det stå på den?

Norske politikere er i hvert fall "flinke" til å stikke hue i sanden når det gjelder temaer som er politisk vanskelige å ta opp....

Og da blir det selvfølgelig bare verre og verre.

Gjest Halling
Skrevet

Norske politikere er i hvert fall "flinke" til å stikke hue i sanden når det gjelder temaer som er politisk vanskelige å ta opp....

Og da blir det selvfølgelig bare verre og verre.

Ingen spør "hvem slapp denne fyren inn i landet og hvorfor er han ikke sendt til hjemlandet for lengst" slike spørsmål tar jungeltrommene seg av. Det spørs når disse trommene blir så høylydte at det ikke er mulig å få sagt noe annet?

Skrevet

Ingen spør "hvem slapp denne fyren inn i landet og hvorfor er han ikke sendt til hjemlandet for lengst" slike spørsmål tar jungeltrommene seg av. Det spørs når disse trommene blir så høylydte at det ikke er mulig å få sagt noe annet?

Forhåpentligvis så skjer det om ikke alt for lenge.

Uheldigvis så må det nok noen flere tragedier til....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...