Gå til innhold

Fra InDesign CS til InDesign 2,0

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Jeg har laget noe i indesign CS, men nå lurer jeg på hva som skjer hvis jeg åpner dette i Indesign 2,0? Virker det?

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Prøv da vel! Stå i EnDesign 2.0 og velg ÅPNE:

Ja altså, hadde jeg hatt programmet foran meg nå, hadde jeg vel bare prøvd. Men det har jeg ikke, og jeg har en deadline å holde. Derfor lurte jeg på om jeg kunne reise til en venn av meg som har indesign 2,0 på maskinen og lage det ferdig der...

Gjest Design-in
Skrevet

Ja altså, hadde jeg hatt programmet foran meg nå, hadde jeg vel bare prøvd. Men det har jeg ikke, og jeg har en deadline å holde. Derfor lurte jeg på om jeg kunne reise til en venn av meg som har indesign 2,0 på maskinen og lage det ferdig der...

Prøvde for deg - og maskinen sier "Cannnot open file". Det må en oppgradering til - i det minste av en plug-in.

Skrevet

Tror nok ikke det går siden cs er nyere med mange nye finesser. Hadde det vært andre veien så...

Skrevet

å - det vet jeg ikke, beklager! :) men jeg har Indesign 2,0 -men det hjelper vel ikke deg noe nå.

Skrevet

Du kan ikke lagre fila i en lavere versjon da?

Kan du ik`ke bare lage en "press"-pdf, om det er noe ferdig du skal sende fra deg?

*hagler med forslag her* :)

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Prøvde for deg - og maskinen sier "Cannnot open file". Det må en oppgradering til - i det minste av en plug-in.

Ok, takk for hjelpen! Men hva skjer hvis man åpner en indesign fil som man har laget på en pc, på en annen pc (og da med samme versjon) ? Vil det da bli problemer fordi man ikke har linkene på denne maskinen?

Skrevet

Ok, takk for hjelpen! Men hva skjer hvis man åpner en indesign fil som man har laget på en pc, på en annen pc (og da med samme versjon) ? Vil det da bli problemer fordi man ikke har linkene på denne maskinen?

Du må "pakke" Indesign-fila di -det gjør du når du er ferdig med det du skal lage - da lager den en mappe som inneholder Hoveddokumentet -og en mappe med linkede bilder etc. og en mappe med fonter. Den henter fra alle steder du har hentet inn bildene dine.da er den HELE mappa med alle mappene inni du må ta med deg -det kan bli en SVÆR fil!

Det enkleste - om det f.eks er en annonse eller en brosjyre el. som skal sendes til et trykkeri el. er å lage en pdf-fil av hele greia. Da er alt med

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...