Gå til innhold

Flytte bilder fra pc til pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man overfære bilder fra en pc til en annen ved å bruke f.eks en mp3-spiller, eller må jeg bruke en spesiell kabel? Ev. hvilken?

Skrevet

Kan du ikke bare svi de ut på en CD da?

Har ikke brenner på denne pc'en som bildene ligger på.

Skrevet

e-post?

Har veldig mange bilder liggende og de er store, ellers takk for forslag.

Skrevet

memorystick...

Jo, kanskje. Vet du om ipods kan ta imot bilde- og filmfiler?

Skrevet

Har ikke brenner på denne pc'en som bildene ligger på.

Bluetooth er vel det enkleste, hvis du har det på begge maskinene da?

Skrevet

Det går bra det - jeg har til og med flyttet et word-dokumet med et digitalkamera. USB er en fantastisk ting :)

Skrevet

Det går bra det - jeg har til og med flyttet et word-dokumet med et digitalkamera. USB er en fantastisk ting :)

Så man kan legge bildene inn på kameraet igjen? Dét ville jo være perfekt for mitt formål.

Skrevet

Bluetooth er vel det enkleste, hvis du har det på begge maskinene da?

Ikke på pc'en med bildene, ellers takk for godt forslag.

Skrevet

Minnepinne er en vidunderlig oppfinnelse! :o) Jeg slet noe innihelvete for å få over data fra min gamle Win98-maskin til min nye WInXP, men når minnepinnen kom i hus gikk det som en lek!

Skrevet

Minnepinne er en vidunderlig oppfinnelse! :o) Jeg slet noe innihelvete for å få over data fra min gamle Win98-maskin til min nye WInXP, men når minnepinnen kom i hus gikk det som en lek!

Minnepinne var nytt ord for meg, men helt logisk så klart. Like logisk som blåtann, som man forsåvidt også kan bruke dersom man har det. Eller man kan legge dem ut på vg.no og laste ned derfra....Eller brenne dvd....Eller mp3 med stor plass selvfølgelig. Kan jo bruke kabel også da... Men minnepinne er dagens ord for meg, så jeg støtter altså den!

Skrevet

Minnepinne var nytt ord for meg, men helt logisk så klart. Like logisk som blåtann, som man forsåvidt også kan bruke dersom man har det. Eller man kan legge dem ut på vg.no og laste ned derfra....Eller brenne dvd....Eller mp3 med stor plass selvfølgelig. Kan jo bruke kabel også da... Men minnepinne er dagens ord for meg, så jeg støtter altså den!

Jeg flyttet mine data i puljer så jeg kjøpte en pinne med plass til 128 Mb til den nette sum av 176,-! :o)

Skrevet

Hvis du har dvd brenner på den maskinen bildene skal fra, og DVD spiller på den maskinen bildene skal til - så vil jeg anbefale deg det.

En standard DVD klarer 4,7 Gb, så du får plass til mange og store bilder der.

Brenn de som "data" ved hjelp av et egnet brenneprogram, og kopier de direkte fra DVD'en i den maskinen de skal til.

Det er en enkel og meget rimelig måte å gjøre det på.

Du kan eventuelt brenne de på en CD, men der er det vesentlig større begrensinger på plass (typisk 700 Mb), så da kan det være at du trenger flere CD'er og flere "operasjoner" før du er ferdig.

Skrevet

Så man kan legge bildene inn på kameraet igjen? Dét ville jo være perfekt for mitt formål.

ja! :-)

Skrevet

Så mp3-spillere kan også ta .mov - filer?

Skrevet

Hvis du har dvd brenner på den maskinen bildene skal fra, og DVD spiller på den maskinen bildene skal til - så vil jeg anbefale deg det.

En standard DVD klarer 4,7 Gb, så du får plass til mange og store bilder der.

Brenn de som "data" ved hjelp av et egnet brenneprogram, og kopier de direkte fra DVD'en i den maskinen de skal til.

Det er en enkel og meget rimelig måte å gjøre det på.

Du kan eventuelt brenne de på en CD, men der er det vesentlig større begrensinger på plass (typisk 700 Mb), så da kan det være at du trenger flere CD'er og flere "operasjoner" før du er ferdig.

Hmmm, ja... Jeg har dessverre ikke brenner overhode. Og minst 10 GB som skal flyttes...

Jaja, finner vel ut av noe smart - ved hjelp av dere på dol :)

Skrevet

ja! :-)

Åh, jøss!

Ja, men da får jeg prøve det.

Takk.

Skrevet

Åh, jøss!

Ja, men da får jeg prøve det.

Takk.

Ja du bare "drar2 bilden eover i mappa på kameraet -husk å ha tom brikke først da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...