Gå til innhold

Homoparaden i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest gess hu
Skrevet

Jeg må bare si det: Er så lei av kropps- og sexfikseringen i den norske homoparaden. Eneste det viser er at vi ikke er kommet så langt i utviklingen i Norge. Politikk og toleranse - og gjerne også (påkledd) karneval/fest - dét er mer hensiktsmessig.

Norge er ennå ikke helt klar til for full frigjorthet (og med det mener jeg at alle blir akseptert, uansett legning og uansett hvilket uttrykk man velger å ha). Man skal ikke reise langt for å se at Norge ligger i utviklingen, på flere områder enn likestilling.

Dog synes jeg at det er skjedd en merkbar forandring i Norge bare i løpet av de siste par årene. Homofile er begynt å skjønne at de/vi ikke bare må være stereotype homofile.

Om alle de ikke-eksibisionistiske homofile også gikk i paraden, med _sine_ budskaper, ville det gavnet likestillingskampen mye mer enn paraden gjør i dag.

Skrevet

Det blir vel litt som ellers - de homsene man ser og legger merke til er de fjollete kvasifeminine (á la homsepatruljen), lærhomsene etc. (butch-lesber på kvinnesiden). Mens det finnes alle slags legninger hos alle slags typer folk, som ikke er umiddelbart tydelig.

Men jeg er enig i at slike ting som denne paraden ofte blir dumt. På det verste kan det nesten virke som en slags barnslig provokasjon overfor de som har problemer med homofili, og det virker ihvertfall ikke frigjørende. Men nå kjenner ikke jeg spesiellt godt til homoparaden, så jeg skal ikke analysere eller uttale meg så veldig mye om det.

"................................."

Skrevet

Jeg tror du har rett. Jo mer utspjåking og sexfiksering, jo mer bygger det opp under de fordommer folk måtte ha allerede.

Skrevet

Næsj, karneval / parader skal jo glitre og sprake! Ellers er det jo ikke noe vits.

Hvem gidder glo på flere hundre lærere og kontorister som rusler rundt?

mil1365380270
Skrevet

Enig med deg! Men jeg synes de andre paradene er like teite, av samme grunn.

Saken har to sider. For ikke mange år siden var det utenkelig å leie også (enkelte steder er det sykt nok det enda), da ble det sett på som utrolig provoserende. Kanskje det presser grensene for hva som er greit å gjøre. Etter paraden er jo ikke et kyss så mye å gå i taket for.

Skrevet

Næsj, karneval / parader skal jo glitre og sprake! Ellers er det jo ikke noe vits.

Hvem gidder glo på flere hundre lærere og kontorister som rusler rundt?

Svensker :)

Man skal bare bevege seg over norgesgrensen for å se at paraden er veldig stor og flott - og med mange publikummere - uten glitter, hud, lær og stas.

Skrevet

Svensker :)

Man skal bare bevege seg over norgesgrensen for å se at paraden er veldig stor og flott - og med mange publikummere - uten glitter, hud, lær og stas.

Hvordan er det der, da?

Jeg har bare sett bilder fra karneval og parader der folk tar'n helt ut, og synes i grunnen ikke den gamle demoen med korrekte plakater blir helt det samme...

Skrevet

Hvordan er det der, da?

Jeg har bare sett bilder fra karneval og parader der folk tar'n helt ut, og synes i grunnen ikke den gamle demoen med korrekte plakater blir helt det samme...

Kjempestemning!

Mye (svensk :)) musikk, flagg og dansende musikk. Politiske paroler, humor og ikke minst vises en større åpenhet og aksept av transseksuelle.

Stemning som kan måles med Europride (årets homoparade i Oslo), selv om det hovedsakelig er svensker med i paraden.

Skrevet

De får ikke min sympati for levemåten sin uansett hva de gjør. Etter min mening er det der paradepåfunnet en barnslig utstilling av egen intoleranse mot normale folk.

Skrevet

De får ikke min sympati for levemåten sin uansett hva de gjør. Etter min mening er det der paradepåfunnet en barnslig utstilling av egen intoleranse mot normale folk.

Du skal vel ikke ha sympati med en homse..?

Skrevet

Du skal vel ikke ha sympati med en homse..?

Hvorfor skal normale folk ha sympati for voksnes pubertetslignende påfunn ?

Skrevet

Hvorfor skal normale folk ha sympati for voksnes pubertetslignende påfunn ?

Det er ordet 'sympati' jeg reagerer på her...

Skrevet

Det er ordet 'sympati' jeg reagerer på her...

Les grundigere da: se at jeg skiller sak og personer. Motsatt påstand er kverulering.

Dessuten mener jeg at homofile får vise større respekt for folk med normale emosjoner. Homofile kan ikke vente at normale får mindre aversjoner mot homofili ved å hetse eller provosere normale mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...