Gå til innhold

Og mens jeg er i gang med å klage...

Anbefalte innlegg

Gjest damedame / gess hu
Skrevet

(lurer på om jeg har pms i dag...?)

...så må jeg si at jeg er så lei av å merke at folk kikker på meg og dama når vi går og leier, kysser og i det hele tatt oppfører oss som alle andre kjærster.

Hvordan er det når kvinner og menn leier og kanskje kysser en gang innimellom. Føler dere at dere blir sett på? Opplever dere at folk hvisker, nikker og tydeligvis sier "se på dem". Er det kanskje helt normalt?

Snakker om helt normal oppførsel. Leie hverandre i hånden, kysse lett innimellom. Le og ha det godt sammen.

Må tilslutt tilføye at jeg aldri har ubehagelige opplevelser, jeg er bare blitt så lei av de mange, ørsmå reaksjonene hos andre. År ut og år inn. Everywhere.

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• morsan

18

• Dorthe

13

• damedame

11

Mest aktive i denne tråden

Gjest trumfkort
Skrevet

Nei, jeg og kjæresten jeg er jente, han gutt, får aldri slike blikk.

Men jeg forstår godt at du får det. Sender sikkert sånne selv. Både til lesber og homser. Ganske enkelt for at jeg synes det er ekkelt å se på. Sorry mac, men sånn er det. Men jeg har ikke noe mot homofile, men vil helst slippe å bli mint på hva de gjør med hverandre.

Skrevet

Jeg tror at grunnen til at du føler at folk titter på dere skyldes to ting:

1) Mange folk ser faktisk mer på homofile par på gata enn heterofile par, og

2) Dere legger ekstra merke til alles blikk, OGSÅ de blikkene som faller i kategorien "slik-ttter-vi-på-alle-og-enhver-man-passerer", og skiller ikke disse blikkene fra dem som skyldes at dere er et homofilt par.

mil1365380270
Skrevet

Tenker ikke over om noen ser. Men jeg legger merke til folk som kysser, men kaster kun et blikk, stirrer ikke.

Sikkert fler som ser på dere, men husk at veldig, veldig, veldig mange av dem, tenker "Nei, så flott", ikke "Nei, så rart".

Skrevet

Tenker ikke over om noen ser. Men jeg legger merke til folk som kysser, men kaster kun et blikk, stirrer ikke.

Sikkert fler som ser på dere, men husk at veldig, veldig, veldig mange av dem, tenker "Nei, så flott", ikke "Nei, så rart".

Eventuelt "Han gutten der var jammen feminin!" *he he

Nei spøk til side! :-) Jeg er helt enig med deg - folks reaksjoner er så ymse.

Og så er det mange osm er slik som meg, som stadig vekk titter på folk rundt meg uten å egentlig SE på dem. Men hvis den jeg kaster et lett blikk på er kjendis eller homofil eller et eller annet, så kanskje vedkommende TROR at jeg ser på hun/han nettopp pga det, og så har jeg ikke ofret det en tanke.

Men jeg kjenner en godt voksen dame som er MEGET skeptisk til homofile, og omtaler dem som "tvilsomme", og flytter seg hvis noen lesber sitter for nære henne på stranda el lign, så det er da noen i den kategorien også.

Skrevet

Det kan vel like gjerne være at dere er fokusert på om dere blir sett på. Og 'hver' gang noen tilfeldigvis ser dere, så *pang*, opp med guarden!

Prøv heller å fokusere på det positive ved å bli sett :) De fleste synes ganske sikkert at det er flott at dere viser fram kjærligheten.

For egen del blir jeg lett paranoid hvis jeg skal passe på å bare se på A4-menneskene på gata... hva om han der i rullestol eller hun store der borte tror at jeg SER på dem?

Skrevet

Og så er det mange osm er slik som meg, som stadig vekk titter på folk rundt meg uten å egentlig SE på dem. Men hvis den jeg kaster et lett blikk på er kjendis eller homofil eller et eller annet, så kanskje vedkommende TROR at jeg ser på hun/han nettopp pga det, og så har jeg ikke ofret det en tanke.

Men jeg kjenner en godt voksen dame som er MEGET skeptisk til homofile, og omtaler dem som "tvilsomme", og flytter seg hvis noen lesber sitter for nære henne på stranda el lign, så det er da noen i den kategorien også.

Ja, for de kan jo finne på å KASTE seg over en stakkar :)

Skrevet

Jeg liker ikke at andre kysser foran meg - uansett kjønn jeg da....

Du må vel også innrømme at det ikke er det man ser hver dag - at to damer kysser hverandre.? - man ser, stopper opp - og går videre. Ikke verre enn det.

Hehe, hvordan er det å være samboer med en til som har PMS? *grøss og gru* :)

Skrevet

Ja, for de kan jo finne på å KASTE seg over en stakkar :)

Ikke sant?! ;-)

Husker hun snakket om en tidligere kollega av seg som hun mistenkte var "tvilsom", og da var det v-e-l-d-i-g ekkelt hver gang denne tvilsomme dama kom for nærme, eller var ekstra søt og vennlig i stemmen etc.

Jeg må bare flire av sånt! Man kan ikke lære en gammal sau å breke, og forhåpentligvis er det mindre og mindre homofobi for hver generasjon som går! ;-)

Skrevet

Når jeg kysser kjæresten min på gata eller holder hender så er det mange som glor. Jeg tror det er fordi jeg er lys og han er mørk. Folk titter alltid på det som er annerledes.. Dumt!!

Skrevet

Det kan vel like gjerne være at dere er fokusert på om dere blir sett på. Og 'hver' gang noen tilfeldigvis ser dere, så *pang*, opp med guarden!

Prøv heller å fokusere på det positive ved å bli sett :) De fleste synes ganske sikkert at det er flott at dere viser fram kjærligheten.

For egen del blir jeg lett paranoid hvis jeg skal passe på å bare se på A4-menneskene på gata... hva om han der i rullestol eller hun store der borte tror at jeg SER på dem?

Nettopp -og jeg kan falle i staver over at noen klarer å buksere rullestolen over hindere etc. og GLOR sikkert - og om de da ser opp på meg - så bare smiler jeg og nikker - det blir for teit å se vekk og ikke late som noe...hehe

Skrevet

Jeg liker ikke at andre kysser foran meg - uansett kjønn jeg da....

Du må vel også innrømme at det ikke er det man ser hver dag - at to damer kysser hverandre.? - man ser, stopper opp - og går videre. Ikke verre enn det.

Hehe, hvordan er det å være samboer med en til som har PMS? *grøss og gru* :)

Damer som er mye sammen vil ofte begynne å menstruere samtidig, så da er de vel premenstruelle samtidig også da! ;-)

Skrevet

Jo, tror bestemt at de fleste synes det er helt greit.

Jeg er - i dag iallefall - bare så lei av også de anerkjennende og hyggelige blikkene. Selv om jeg er stolt som ei høne :) vil jeg gå like ubemerket gjennom byen som alle andre.

Men, til dere da, som kikker og smiler blidt til homofile par: fortsett med det. De fleste er nok veldig glad for det. Vi sliter ikke med pms hver dag :)

Skrevet

Damer som er mye sammen vil ofte begynne å menstruere samtidig, så da er de vel premenstruelle samtidig også da! ;-)

Tro meg - jeg vet - - :-)

mil1365380270
Skrevet

"Flytter seg" *ler* Snakk om å gjøre livet vanskelig for seg selv...

mil1365380270
Skrevet

Jo, tror bestemt at de fleste synes det er helt greit.

Jeg er - i dag iallefall - bare så lei av også de anerkjennende og hyggelige blikkene. Selv om jeg er stolt som ei høne :) vil jeg gå like ubemerket gjennom byen som alle andre.

Men, til dere da, som kikker og smiler blidt til homofile par: fortsett med det. De fleste er nok veldig glad for det. Vi sliter ikke med pms hver dag :)

Gjør ikke forskjell tror jeg. Synes alltid det er så hyggelig å se to som har det fint sammen. Særlig gamle folk, da blir jeg sentimental :-)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes jeg ser litt ekstra på alle som oppfører seg sånn jeg, uansett om de har samme kjønn eller ikke...

Mest fordi det er trivelig å se at noen koser seg sammen, noen ganger fordi jeg synes de går over streken i kosen, noen ganger fordi jeg lurer på hva de har felles, etc - ymse årsaker.

Men aldri _fordi_ de er av samme kjønn...

Skrevet

Nettopp -og jeg kan falle i staver over at noen klarer å buksere rullestolen over hindere etc. og GLOR sikkert - og om de da ser opp på meg - så bare smiler jeg og nikker - det blir for teit å se vekk og ikke late som noe...hehe

Man kan jo ikke bare se på de som går i ett med tapetet og overse de som, tross alt, skiller seg en smule ut fra sidemannen/-damen.

Når det er sagt, skjønner jeg selvsagt at folk kan være veldig såre for blikk og kommentarer.

Skrevet

"For egen del blir jeg lett paranoid hvis jeg skal passe på å bare se på A4-menneskene på gata... hva om han der i rullestol eller hun store der borte tror at jeg SER på dem? "

nemlig! :-) Jeg tror det mest stressede restaurantbesøket jeg har hatt var da jeg ble plassert svært tett opp til prinsesse Märtha og en av hennes tidligere kjærester. Nprmalt ville jeg ha kastet ett og annet blikk på folk rundt meg, men da ble jeg så opptatt av at jeg IKKE skulle se på henne at det var rent slitsomt!

Skrevet

Man kan jo ikke bare se på de som går i ett med tapetet og overse de som, tross alt, skiller seg en smule ut fra sidemannen/-damen.

Når det er sagt, skjønner jeg selvsagt at folk kan være veldig såre for blikk og kommentarer.

Helt enig - sånn som jeg - blir litt paranoid når jeg står med DEN ræva foran en iskiosk og kjøper verdens største is, da er jeg helt sikekr på at de tenker; "hun trenger vel ikke den isen der egentlig...." hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...