Gå til innhold

Og mens jeg er i gang med å klage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp - og det er mange ting i samme kategori.

Det samme med adpoteringer, det koster jo penger å fly, bo på hotell, søknader og tid etc, men hvordan formulere det uten at det høres ut som om de har kjøpt barnet?

Feil blir det uansett - man får heller stagge nysgjerrigheten tror jeg... :)

Det med kostnadene rundt adopsjonsprosessen finner du om du leser litt på adopsjonsforumet her på dol, eller på nettsidene til de norske adopsjonsforeningene.

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• morsan

18

• Dorthe

13

• damedame

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Om en venninne hadde spurt meg om mitt SEX-liv så hadde hun fått beskjed om at jeg ikke er alene - stort sett, når jeg har sex - så jeg har ingen rett til å fortelle henne det :)

Helt enig. Det er svært vanskelig å si noe om sitt seksualliv uten å utlevere partneren, og jeg er av den oppfatning at det gjør man ikke.

Vi kan snakke om sex på et litt generelt plan, men der stopper det.

Enkelte ting skal være forbeholdt det private rom. Min mann skal være trygg på at jeg ikke forteller om vårt sexliv til mine venninner.

Det er ikke vanskelig å finne andre samtaleemner, og man lærer seg til å snakke med de nærmeste på en måte hvor en får sagt noe, samtidig som at en skjermer.

Jeg kommer nok aldri til å bli en slik venninne som har følgende samtaler på kafe; og så sa han... og da gjorde jeg, og vet du hva han sa da. Osv. osv.

Skrevet

Hehe, da jeg var ung tenkte jeg alltid, at hadde jeg vært SÅÅÅ tjukk, hadde jeg ikke gått åpenlyst på gaten og maulet i meg is og sjokolade. Men nå tenker jeg annerledes. Heldigvis. Stort sett, iallfall :)

Men jeg tenker sånn om andre som har svære ræver....

Gjest Kari kenguru
Skrevet

Jeg skrev:

"jeg mener ikke at man bare skal rusle frem til et tilfeldig par i rullestol og stille masse spørsmål"

Men generelt; er det greit å spørre?

Og til det spørsmålet ditt om det er greit å spørre svarte jeg at jeg ville bli sjokkert hvis noen spurte meg på gata, arbeidsplassen eller butikken hvordan jeg greide å ha sex. Det er overhodet ikke greit å spørre noen om sexualliv. Hvis noen stopper meg på gata og spør om jeg vil delta i spørreundersøkelse om sexualvaner så ville jeg krevd å vite hvem sto bak den undersøkelsen.

Mitt sexualliv er en privatsak, og jeg kan muligens betro meg til venninner og knapt nok det. Ellers er det forbeholdt kjæresten.

Gjest Persille
Skrevet

Og til det spørsmålet ditt om det er greit å spørre svarte jeg at jeg ville bli sjokkert hvis noen spurte meg på gata, arbeidsplassen eller butikken hvordan jeg greide å ha sex. Det er overhodet ikke greit å spørre noen om sexualliv. Hvis noen stopper meg på gata og spør om jeg vil delta i spørreundersøkelse om sexualvaner så ville jeg krevd å vite hvem sto bak den undersøkelsen.

Mitt sexualliv er en privatsak, og jeg kan muligens betro meg til venninner og knapt nok det. Ellers er det forbeholdt kjæresten.

Men jeg sier jo nettopp at man IKKE skal gjøre det! Man skal IKKE gå frem til hvem som helst og spørre. Jeg skrev det til og med to ganger til deg...

Jeg spurte om det rent generelt er greit å spørre om sånne ting? Som venner, her inne anonymt, etc.

Gjest Kari kenguru
Skrevet

Men jeg sier jo nettopp at man IKKE skal gjøre det! Man skal IKKE gå frem til hvem som helst og spørre. Jeg skrev det til og med to ganger til deg...

Jeg spurte om det rent generelt er greit å spørre om sånne ting? Som venner, her inne anonymt, etc.

Ok da er vi enige;) Å spørre her er noe helt annet.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jammen...

Hun sa jo at det ikke var greit å spørre?

:)

Noenting er det greit å ha for seg selv.

Ikke en gang jeg i mine beste venninner, snakker om sexlivet vårt.

Vi snakker om alt mulig annet, men sexlivet er en privat greie som tilhører meg og mannen min, synes jeg.

Skrevet

Noenting er det greit å ha for seg selv.

Ikke en gang jeg i mine beste venninner, snakker om sexlivet vårt.

Vi snakker om alt mulig annet, men sexlivet er en privat greie som tilhører meg og mannen min, synes jeg.

Godt å høre at det er flere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...