Ugga Bugga Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Kan man drikke alkohol kvelden før man gir blod? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Det må vel komme an på hvor mye man drikker, ville jeg tro? 0 Siter
fresja Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Jeg ville ikke gitt blod hadde jeg inntatt alkohol eller medisin dagen før. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Promille er ingen fordel.. Drikk heller etter blodgiving, billig fyll 0 Siter
Gjest midia Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Det håper jeg da ikke! Kanskje jeg fikk blod med alkohol i når jeg fikk blodoverføring!? Og at alkoholen blandet seg med medisinene og ga meg en skikkelig rus? Husker ikke mye av det -Kanskje like greit? 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 18. august 2005 Forfatter Skrevet 18. august 2005 Jeg ville ikke gitt blod hadde jeg inntatt alkohol eller medisin dagen før. Hvorfor ikke? Om jeg drikker et glass vin om kvelden, er det uansett forbrent til dagen etter, er det ikke? 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 18. august 2005 Forfatter Skrevet 18. august 2005 Nei. Hvorfor står det ikke noe om det på Blodbankens nettsider? Det står at du ikke skal ha vært hos tannlegen siste døgnet, hatt diare siste døgnet og alt mulig annet rart, men det står ingenting om alkohol. 0 Siter
Gjest beste tingen Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Hvorfor står det ikke noe om det på Blodbankens nettsider? Det står at du ikke skal ha vært hos tannlegen siste døgnet, hatt diare siste døgnet og alt mulig annet rart, men det står ingenting om alkohol. Fordi det kanskje er en selvfølge... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Hvorfor ikke? Om jeg drikker et glass vin om kvelden, er det uansett forbrent til dagen etter, er det ikke? Jeg ville ikke ha kommet på tanken en gang - altså at et glass vin - eller evt. to kvelden før, skulle ha noe å si for blodgivning dagen etter... 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Fordi det kanskje er en selvfølge... Nei, det gjør da ingenting å ta seg et glass vin kvelden før du skal gi blod! Det er ute av blodet til dagen etter. Det står heller ikke noe om røyking der, riktig? Jeg har vært blodgiver i 20 år, og røyker! Jeg spurte om det en gang: de spør jo og graver om alt mulig annet, men ikke om røyking. Svaret var da at de ikke kunne være så kresen, selv om en røyker kan en fint være blodgiver! 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 18. august 2005 Forfatter Skrevet 18. august 2005 Jeg ville ikke ha kommet på tanken en gang - altså at et glass vin - eller evt. to kvelden før, skulle ha noe å si for blodgivning dagen etter... OK, da skal jeg nyte vinglasset mitt i kveld med god samvittighet. 0 Siter
fresja Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Hvorfor ikke? Om jeg drikker et glass vin om kvelden, er det uansett forbrent til dagen etter, er det ikke? Vet ikke, kan være rester igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.