Gå til innhold

Alkohol og blodgivning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man drikke alkohol kvelden før man gir blod?

Skrevet

Det må vel komme an på hvor mye man drikker, ville jeg tro?

Skrevet

Jeg ville ikke gitt blod hadde jeg inntatt alkohol eller medisin dagen før.

Gjest papirtiger
Skrevet

Promille er ingen fordel..

Drikk heller etter blodgiving, billig fyll ;)

Skrevet

Det håper jeg da ikke!

Kanskje jeg fikk blod med alkohol i når jeg fikk blodoverføring!?

Og at alkoholen blandet seg med medisinene og ga meg en skikkelig rus?

Husker ikke mye av det -Kanskje like greit?

Skrevet

Jeg ville ikke gitt blod hadde jeg inntatt alkohol eller medisin dagen før.

Hvorfor ikke? Om jeg drikker et glass vin om kvelden, er det uansett forbrent til dagen etter, er det ikke?

Skrevet

Nei.

Hvorfor står det ikke noe om det på Blodbankens nettsider?

Det står at du ikke skal ha vært hos tannlegen siste døgnet, hatt diare siste døgnet og alt mulig annet rart, men det står ingenting om alkohol.

Gjest beste tingen
Skrevet

Hvorfor står det ikke noe om det på Blodbankens nettsider?

Det står at du ikke skal ha vært hos tannlegen siste døgnet, hatt diare siste døgnet og alt mulig annet rart, men det står ingenting om alkohol.

Fordi det kanskje er en selvfølge...

Skrevet

Hvorfor ikke? Om jeg drikker et glass vin om kvelden, er det uansett forbrent til dagen etter, er det ikke?

Jeg ville ikke ha kommet på tanken en gang - altså at et glass vin - eller evt. to kvelden før, skulle ha noe å si for blodgivning dagen etter...

Skrevet

Fordi det kanskje er en selvfølge...

Nei, det gjør da ingenting å ta seg et glass vin kvelden før du skal gi blod! Det er ute av blodet til dagen etter.

Det står heller ikke noe om røyking der, riktig? Jeg har vært blodgiver i 20 år, og røyker! Jeg spurte om det en gang: de spør jo og graver om alt mulig annet, men ikke om røyking. Svaret var da at de ikke kunne være så kresen, selv om en røyker kan en fint være blodgiver!

Skrevet

Jeg ville ikke ha kommet på tanken en gang - altså at et glass vin - eller evt. to kvelden før, skulle ha noe å si for blodgivning dagen etter...

OK, da skal jeg nyte vinglasset mitt i kveld med god samvittighet.

Skrevet

Vet ikke, kan være rester igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...