Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bakt fisk i folie i ovnen noen ganger, men det tar så lang tid! Jeg lurer på om jeg tar feil side ut. JEg har tatt den blanke siden ut, er det riktig?

Eller spiller det ingen rolle?

Skrevet

Kan ikke gi deg noe svar på hvorfor det tar lang tid, men det er riktig at den blanke siden skal ut!

Skrevet

Det TAr LANG TID I OVNEN. mEN BLIR GODT. OG DU KAN GJØRE NOE ANNET IMENS.

Skrevet

Ca. 45 min. i min ovn, synes det er grei tid. Da er laksefileten på ca. 1 kg. Imens den bakes lager jeg tilbehøret og dekker et hyggelig bord.

Skrevet

Hvem har rett?????

:-?

*Studerer bildet på eska* Jaggu ikke godt å si! Men på bildet på Ica sin eske ser det ut som om den blanke siden er inn mot maten.

Blir ikke det mest logisk da? Eller er det bare jeg som innbilder meg at blankt reflekterer varmer mer enn matt?

Gjest Halling
Skrevet

Grunnen til at en side er matt, er at når fabrikken skal valse ut folien, må de til slutt legge den dobbel før siste valsing.

Det er fordi det ikke lar seg gjøre å valse den så tynn i ett lag. En valse har alltid en viss svikt i seg. Den siden av de to foliene som vender inn, blir matt.

Så det er ingen mystisk mening med at den er matt på ene sida, de har ikke noe valg under produksjon.

Dessverre kan det vise seg å være skadelig i visse sammenhenger med mat. Vi vet ikke riktig hva aluminium gjør med kroppen.

Skrevet

Visste ikke engang at den var blank på ene sida og matt på andre jeg.

*blånn*

Skrevet

Grunnen til at en side er matt, er at når fabrikken skal valse ut folien, må de til slutt legge den dobbel før siste valsing.

Det er fordi det ikke lar seg gjøre å valse den så tynn i ett lag. En valse har alltid en viss svikt i seg. Den siden av de to foliene som vender inn, blir matt.

Så det er ingen mystisk mening med at den er matt på ene sida, de har ikke noe valg under produksjon.

Dessverre kan det vise seg å være skadelig i visse sammenhenger med mat. Vi vet ikke riktig hva aluminium gjør med kroppen.

Så hvilken vei ut spiller ingen rolle? Og egentlig burde jeg ikke bruke det?

Gjest Halling
Skrevet

Så hvilken vei ut spiller ingen rolle? Og egentlig burde jeg ikke bruke det?

Hvilken vei spiller ingen rolle, men noen lurer på hvorfor det er matt på ene siden.

Jeg vet ikke om det er usunt, og det vet vel ikke noen sikkert tror jeg.

Aluminiumgryter er blitt mistenkt for litt av hvert, og det ser ut som det ikke er sunt.

http://www.dnva.no/geomed/groenn-serie/2003-osteoporose.pdf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...