bb71 Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Jeg har bakt fisk i folie i ovnen noen ganger, men det tar så lang tid! Jeg lurer på om jeg tar feil side ut. JEg har tatt den blanke siden ut, er det riktig? Eller spiller det ingen rolle? 0 Siter
Aryane Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Kan ikke gi deg noe svar på hvorfor det tar lang tid, men det er riktig at den blanke siden skal ut! 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Det TAr LANG TID I OVNEN. mEN BLIR GODT. OG DU KAN GJØRE NOE ANNET IMENS. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Ca. 45 min. i min ovn, synes det er grei tid. Da er laksefileten på ca. 1 kg. Imens den bakes lager jeg tilbehøret og dekker et hyggelig bord. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Hvem har rett????? :-? *Studerer bildet på eska* Jaggu ikke godt å si! Men på bildet på Ica sin eske ser det ut som om den blanke siden er inn mot maten. Blir ikke det mest logisk da? Eller er det bare jeg som innbilder meg at blankt reflekterer varmer mer enn matt? 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Grunnen til at en side er matt, er at når fabrikken skal valse ut folien, må de til slutt legge den dobbel før siste valsing. Det er fordi det ikke lar seg gjøre å valse den så tynn i ett lag. En valse har alltid en viss svikt i seg. Den siden av de to foliene som vender inn, blir matt. Så det er ingen mystisk mening med at den er matt på ene sida, de har ikke noe valg under produksjon. Dessverre kan det vise seg å være skadelig i visse sammenhenger med mat. Vi vet ikke riktig hva aluminium gjør med kroppen. 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Visste ikke engang at den var blank på ene sida og matt på andre jeg. *blånn* 0 Siter
bb71 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Skrevet 17. august 2005 Grunnen til at en side er matt, er at når fabrikken skal valse ut folien, må de til slutt legge den dobbel før siste valsing. Det er fordi det ikke lar seg gjøre å valse den så tynn i ett lag. En valse har alltid en viss svikt i seg. Den siden av de to foliene som vender inn, blir matt. Så det er ingen mystisk mening med at den er matt på ene sida, de har ikke noe valg under produksjon. Dessverre kan det vise seg å være skadelig i visse sammenhenger med mat. Vi vet ikke riktig hva aluminium gjør med kroppen. Så hvilken vei ut spiller ingen rolle? Og egentlig burde jeg ikke bruke det? 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Så hvilken vei ut spiller ingen rolle? Og egentlig burde jeg ikke bruke det? Hvilken vei spiller ingen rolle, men noen lurer på hvorfor det er matt på ene siden. Jeg vet ikke om det er usunt, og det vet vel ikke noen sikkert tror jeg. Aluminiumgryter er blitt mistenkt for litt av hvert, og det ser ut som det ikke er sunt. http://www.dnva.no/geomed/groenn-serie/2003-osteoporose.pdf 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.