Gå til innhold

Skilt - men hva med gifteringen?

Anbefalte innlegg

Gjest i vennekretsen
Skrevet

I vennekretsen var det en liten diskusjon om det er greit eller ikke å ha gifteringen etter eksen i veska, i lomma, eller i lommeboka når den skilte er i et nytt forhold.

Hva synes du?

Skrevet

Ikke greit!!!

Men den kan med fordel smeltes om! *S*

Skrevet

Jeg synes det høres litt unaturlig ut for min del.

Skrevet

Ikke greit!!!

Men den kan med fordel smeltes om! *S*

Det tenkte jeg også! :)

Skrevet

Det tenkte jeg også! :)

Tror min ligger i nattbordskuffen der jeg slapp den nedi ei natt for litt over tre år siden. Men det er jo nesten litt for galt at en gullring bare skal ligge der å støve ned..... Hva koster det å smelte om forresten?

Gjest vatthjerte
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle man gå rundt med gifteringen man hadde med eksen?? Er man skilt er det ekteskapet historie og ringen også. Den kan gjerne beholdes nedpakket et sted, eller smeltes om som jeg vet mange gjør. Eller hive den som også mange gjør.

Er man i et nytt forhold blir det da fullstendig sært å fortsatt drasse på en gammel giftering. Jeg hadde hvertfall løpt om en kjæreste gikk med sin.

Selvsagt er det ikke ok.

Skrevet

Tror min ligger i nattbordskuffen der jeg slapp den nedi ei natt for litt over tre år siden. Men det er jo nesten litt for galt at en gullring bare skal ligge der å støve ned..... Hva koster det å smelte om forresten?

Jeg fikk smeltet om en ring som var en gave fra en eks-kjæreste. Men selv om det verken var en giftering eller en forlovelsesring var det unaturlig for meg å bruke den etter at jeg fikk ny kjæreste!

Dette er en god del år siden nå - sikker 15. Gullsmeden som jeg leverte den til la også litt ekstra gull i den nye ringen, for å få til en slik ring som jeg ønsket (han spurte selvsagt om det var OK). Mener å huske jeg betalte ca 500 for jobb + esktra gull, men jeg kan ta feil.

Gjest vatthjerte
Skrevet

Er det virkelig noen som mente det var greit? Hvilken begrunnelse?

mil1365380270
Skrevet

Stille og fin måte å fortelle den nye og eksen at man på ingen måte er over skilsmissen.

Skrevet

Hehe, har hørt om noen som ikke skrudde ned felles navneskilt på døra før 8 år etter skilsmissen!

????????????????

!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hehe, har hørt om noen som ikke skrudde ned felles navneskilt på døra før 8 år etter skilsmissen!

????????????????

!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanskje det var vedkommendes latskap som også var årsak til skilsmissen? ;-)

Skrevet

Nei, hun holdt liksom litt igjen, bare....... !

Skrevet

Hehe...

Vi kan være rimelig sløve med ting som skal gjøres hjemme hos oss. Skulle ikke forundret meg om det kunne skjedd hos oss også.

Skrevet

Gifteringen ville jeg i beste fall ha dytta langt bort nederst i en skuff - eller kanskje smelta den om til noe helt annet. I et anfall kunne jeg nok ha vært kapabel til å kaste den i søpla også.

Jeg ville i alle fall ikke gått rundt med den - verken i lommeboka eller veska.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

????????????????

!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og så? ;-)

Jeg kjenner ei som skrudde opp navneskiltet - etter omtrent ti år! Da hadde hun vært samboer to ganger i mellomtida. Begrunnelsen var at de voksne døtrene hennes, som forøvrig ikke bor sammen med henne, hadde farens etternavn.

Skrevet

Vi tok fort av oss ringene etter at bruddet var et faktum. Min ligger i en eske sammen med begges forlovelsesringer, hvor hans er aner jeg ikke, men han har den i alle fall ikke på! :o)

Sannsynligvis ligger den i en skuff eller noe sånt sammen med de andre smykkene hans? (slipsnål f.eks.)

Skrevet

Jeg fikk smeltet om en ring som var en gave fra en eks-kjæreste. Men selv om det verken var en giftering eller en forlovelsesring var det unaturlig for meg å bruke den etter at jeg fikk ny kjæreste!

Dette er en god del år siden nå - sikker 15. Gullsmeden som jeg leverte den til la også litt ekstra gull i den nye ringen, for å få til en slik ring som jeg ønsket (han spurte selvsagt om det var OK). Mener å huske jeg betalte ca 500 for jobb + esktra gull, men jeg kan ta feil.

Satt her og begynte å lure på om jeg skulle få smeltet om de tre ringene jeg har liggende (begges forlovelsesringer + min giftering), men som du sier - det vil uansett føles feil å bruke et annet smykke laget av dem.

Kan man lage noe annet enn ringer av dem? To anheng til ungene f.eks.?

Gjest en god idè
Skrevet

Et par jeg kjenner, gjorde noe fint med gifteringene etter de hadde skilt seg: de smeltet dem om til et smykke til sitt felles yngstebarn.

Skrevet

Satt her og begynte å lure på om jeg skulle få smeltet om de tre ringene jeg har liggende (begges forlovelsesringer + min giftering), men som du sier - det vil uansett føles feil å bruke et annet smykke laget av dem.

Kan man lage noe annet enn ringer av dem? To anheng til ungene f.eks.?

En kamerat av meg har et smykke som er laget av foreldrenes gifteringer. Han setter stor pris på det.

Skrevet

En kamerat av meg har et smykke som er laget av foreldrenes gifteringer. Han setter stor pris på det.

Hm. Da skal jeg sannelig høre med eksen om han har gifteringen sin og om vi skal smelte om alle 4 ringene og lage noe til ungene en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...