Gå til innhold

Hvorfor _er_ det sånn!!?!

Anbefalte innlegg

Gjest Blir så fort forelska...

Du VILLE ikke stoppe det - det er en stor forskjell...

Du skriver som om du ikke har noen egen vilje, og ingen kontroll over deg selv.

Det er en måte å unnskylde deg selv på. Jeg ville hatt mye mer respekt for deg dersom du sa at du VILLE være utro.

Jojo, men det skrev jeg jo også i det første innlegget.

Jeg innrømmer at jeg fikk en "gi f'en" holdning til hele ekteskapet og mannen min.

Og nå vet jeg ikke helt hva jeg går til lenger.

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fuji1365380447

7

• Knotten

6

• Gemini

5

• gripp

3

Hvorfor avsluttet du ikke ekteskapet ditt før du måtte hoppe på en annen?

Og joda, jeg vet altfor godt hvordan det er å få følelser for en annen... Men man kan velge å gjøre noe med de, eller å la være.

Det var ikke noe jeg planla. Det utviklet seg over tid, samtidig som jeg ble mer og mer lei av å bli oversett av mannen min.

Men det er ingen unnskyldning, jeg vet det. Moralsk sett burde jeg ha avsluttet ekteskapet først - men det er nå ikke alltid vi oppfører oss moralsk, da...

Pøh, jeg tror ikke noe på den tilsytelatende bekymringen din.

Nei vel. Det gjør egentlig ikke meg noe.

Men det er så lett for alle og sitte å formane og fortelle hva som er rett.

En dag kommer du i en liknende situasjon selv, eller et annet dilemma - da er du kanskje ikke så kvass mot andre lenger.

Det var ikke noe jeg planla. Det utviklet seg over tid, samtidig som jeg ble mer og mer lei av å bli oversett av mannen min.

Men det er ingen unnskyldning, jeg vet det. Moralsk sett burde jeg ha avsluttet ekteskapet først - men det er nå ikke alltid vi oppfører oss moralsk, da...

Selvsagt er det noe du planla, noe du ga næring, ved å fortsette å sms'e med ham.

Og som sagt, jeg vet at det ikke er lett når man kanskje får mye bedre tilbakemeldinger og komplimenter ute enn hjemme.

Men gresset blir grønnere der man vanner og gjødsler det...

Selvsagt er det noe du planla, noe du ga næring, ved å fortsette å sms'e med ham.

Og som sagt, jeg vet at det ikke er lett når man kanskje får mye bedre tilbakemeldinger og komplimenter ute enn hjemme.

Men gresset blir grønnere der man vanner og gjødsler det...

Ja, det er lett å si!

Jeg har vannet og gjødslet for harde livet i flere år - og gitt mye av meg selv for å få ting til å fungere.

Men det hjelper ikke å gjøre det alene, man må være to om det.

Etterhvert, når man aldri får noe tilbake, mister man drivkraften.

Du hadde skjønt det, om du hadde kjent ham.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Nei vel. Det gjør egentlig ikke meg noe.

Men det er så lett for alle og sitte å formane og fortelle hva som er rett.

En dag kommer du i en liknende situasjon selv, eller et annet dilemma - da er du kanskje ikke så kvass mot andre lenger.

He he, nei jeg kommer aldri i en sitausjon hvor jeg jumper på naboen eller en av kameratene til mannen min.

Det høres ut som du bruker forholdet ditt som unnskyldning. Du er ikke den eneste som har en mann som reiser mye.

Ja, det er lett å si!

Jeg har vannet og gjødslet for harde livet i flere år - og gitt mye av meg selv for å få ting til å fungere.

Men det hjelper ikke å gjøre det alene, man må være to om det.

Etterhvert, når man aldri får noe tilbake, mister man drivkraften.

Du hadde skjønt det, om du hadde kjent ham.

Jaja, du (og mannen din) får fortsette å bedra hverandre og lukke øynene.

Alt for å holde fasaden, eller for "barnas beste" - eller hva som måtte være motivasjonen for å fortsette et dødt ekteskap.

He he, nei jeg kommer aldri i en sitausjon hvor jeg jumper på naboen eller en av kameratene til mannen min.

Det høres ut som du bruker forholdet ditt som unnskyldning. Du er ikke den eneste som har en mann som reiser mye.

Reisinga i seg selv er ikke noe problem, jeg skrev i et annet svar et lite utdrag av hvordan det er.

Men, som jeg har sagt noen ganger nå, jeg _vet_ det ikke er noen god unnskyldning for det jeg har gjort.

Jaja, du (og mannen din) får fortsette å bedra hverandre og lukke øynene.

Alt for å holde fasaden, eller for "barnas beste" - eller hva som måtte være motivasjonen for å fortsette et dødt ekteskap.

Jeg trenger egentlig bare litt tid på å finne ut hvordan jeg føler og hva jeg vil...

*sukk* :(

Også gikk det sånn som det måtte - jeg har vært utro... Det værste er at jeg har ingen dårlig samvittighet heller - jeg er så lei av å bli oversett og ignorert av mannen min.

Jeg vet det ikke er noen unnskyldning, men jeg føler egentlig ikke det jeg har gjort er så mye værre enn mange andre ting som folk rundt forbi gjør.

Jeg har i hvert fall lært en ting av dette: jeg skal slutte å være så bastant i meningene om ting jeg ikke har vært borti selv. Jeg slutter meg til ordtaket: "Ikke døm noen før du har gått en mil i deres sko"...

Som flere andre sier; Det måtte ikke, men du ville.

Ikke føler du noen dårlig samvittighet heller - og hva sier det deg?

Av hensyn til mannen din bør du ta et oppgjør med dette. Sånn kan en ikke leve uten å lage dype krater.

Og sånn apropos til det siste du skriver; Jeg dømmer faktisk folk som gjør slikt mot sin ektefelle, jeg. Det er stygt, stygt og atter stygt!

Hvis ikke du har dårlig samvittighet for å ha sex med din manns beste venn, så er det noe alvorlig feil med deg!

Og det faktum at du skjuler deg bak at alle andre har svin på skogen er bare patetisk.

Hvis du skulle kunne stå oppreist i dette, så skulle du gjordt det slutt med mannen din og så gått videre med din nye flamme.

Du skriver at det er så mange nyanser i dette forholdet som du ikke "gidder" å diskutere her inne. Men det er jo nettopp det du gjør, og da må du jo tåle å få reaksjoner på adferden din.

Nettopp :)

Jeg trenger egentlig bare litt tid på å finne ut hvordan jeg føler og hva jeg vil...

*sukk* :(

I og med at det var så lett å hoppe i det med naboen (attpåtil din manns beste kamerat), så er det vel liten tvil om hva du føler (eller ikke føler) for mannen din, eller?

Annonse

"Hvis ikke du har dårlig samvittighet for å ha sex med din manns beste venn, så er det noe alvorlig feil med deg!"

Jeg godtar den kommentaren hvis du har vært i samme situasjon selv, ellers har du ikke uttalelsegrunnlag.

"Og det faktum at du skjuler deg bak at alle andre har svin på skogen er bare patetisk."

Jeg _skjuler meg ikke bak_ det, jeg bare nevnte det.

"Hvis du skulle kunne stå oppreist i dette, så skulle du gjordt det slutt med mannen din og så gått videre med din nye flamme."

Dette dreier seg om andre enn meg og han, så jeg kan ikke bare ta koffertene og dra uten videre (selv om jeg kanskje gjør det til slutt).

"Du skriver at det er så mange nyanser i dette forholdet som du ikke "gidder" å diskutere her inne. Men det er jo nettopp det du gjør, og da må du jo tåle å få reaksjoner på adferden din."

Jeg _tåler_ å få reaksjoner, ellers hadde jeg ikke lagt inn innlegget her. Men folk måtte ha hørt ganske mye om hvordan forholdet til meg og mannen er, for å forstå hva jeg mener. Det er alt for omfattende å legge ut om her.

Kort sagt: jeg er uendelig lei og sliten av å bli ignorert, oversett og nedprioritert. Han hjelper meg aldri - jeg er alltid hjemme med ungene alene.

Når han er hjemme fra jobb (jobber 10 dager på og 4 dager av), finner han bare på andre ting å gjøre - han er aldri hjemme.

Han glemmer bursdagen min, kjefter på meg fordi huset ikke er fint nok, jeg er altfor streng med ungene osv osv.

Han har flere ganger truet med å reise fra meg. To ganger har han også gjort det, men kommet tilbake.

Jeg er så lei av at han hele tiden skal føle at han kan behandle meg akkurat slik han vil - for jeg er hos ham uansett liksom.

Hvorfor skal jeg sitte her hjemme alltid å være lojal mot han - når han ikke gidder å bruke _noe_ tid eller krefter på meg??

Vet _fremdeles_ at jeg har gjort noe galt, men skulle ønske folk også kunne forstå litt hvorfor det ble sånn.

Det er rekkefølgen i det du gjør som blir feil for oss andre (som faktisk ikke har slike svin på skogen).

Om du har en mann som er til de grader lite engasjert i familien/frua som du gir uttrykk for, så burde du ha tatt et seriøst oppgjør med han _først_.

Du sier det er så mange nyanser, så mange som berøres, men hva tror du du oppnår for familien din om dere havner i denne sirkelen hvor ignoranse og hevn blir ingrediensene i forholdet?

Det blir bare dumt, leit og uholdbart, og før kunne du ha gått rakrygget ut av det. Det kan du ikke nå, og dermed ødelegger du veldig for deg selv.

I og med at det var så lett å hoppe i det med naboen (attpåtil din manns beste kamerat), så er det vel liten tvil om hva du føler (eller ikke føler) for mannen din, eller?

Kanskje et poeng, ja...

Men det er uansett ikke bare gjort i en fei å avslutte ett flere år langt forhold med barn og greier...

Kanskje et poeng, ja...

Men det er uansett ikke bare gjort i en fei å avslutte ett flere år langt forhold med barn og greier...

Har ikke sagt at det er gjort i en fei eller enkelt. Har heller ikke sagt at din mann nødvendigvis behandler deg pent.

Men trist når det er null respekt igjen for barnas far. Husk at uansett om dere fortsetter sammen eller skilles, så er dere foreldre sammen, og må i det minste kunne samarbeide om barna, og ha et minimum av respekt for hverandre. Og for deg selv, ikke minst...

hehe...i slike tråder får dol's Tilsyn for Høy Moral boltre seg fritt.

De må ikke tas så høytidelig. De er trolig i en forfatning som gjør at de aldri kommer borti lignende problemstillinger og kan derfor fritt ytgyte sin ergrelse over den promiskuøse skribent.

...

Vel, vel..når det er sagt blir det selvsagt bare trøbbel av å ri to hester som det heter, men det vet du vel og finner nok ut av det.

Det viktigste er å bruke tilstrekkelig tid, så man ikke gjør noe overilet.

hehe...i slike tråder får dol's Tilsyn for Høy Moral boltre seg fritt.

De må ikke tas så høytidelig. De er trolig i en forfatning som gjør at de aldri kommer borti lignende problemstillinger og kan derfor fritt ytgyte sin ergrelse over den promiskuøse skribent.

...

Vel, vel..når det er sagt blir det selvsagt bare trøbbel av å ri to hester som det heter, men det vet du vel og finner nok ut av det.

Det viktigste er å bruke tilstrekkelig tid, så man ikke gjør noe overilet.

Hehe, enig i det!

Men jeg har ikke tenkt å fortsette å "ri to hester", jeg må bare bestemme meg for _hvilken_ jeg vil fortsette med og tenke over hva som blir følgene av de forskjellige valgene jeg kan ta nå...

Huff, jeg er vel egentlig ikke helt sikker på hva jeg egentlig har rotet meg opp i nå...

"Huff, jeg er vel egentlig ikke helt sikker på hva jeg egentlig har rotet meg opp i nå..."

Det er ganske enkelt. Du har med vitende og vilje valgt å være utro.

mil1365380270

Også gikk det sånn som det måtte - jeg har vært utro... Det værste er at jeg har ingen dårlig samvittighet heller - jeg er så lei av å bli oversett og ignorert av mannen min.

Jeg vet det ikke er noen unnskyldning, men jeg føler egentlig ikke det jeg har gjort er så mye værre enn mange andre ting som folk rundt forbi gjør.

Jeg har i hvert fall lært en ting av dette: jeg skal slutte å være så bastant i meningene om ting jeg ikke har vært borti selv. Jeg slutter meg til ordtaket: "Ikke døm noen før du har gått en mil i deres sko"...

At du ikke har dårlig samvittighet nå, betyr ikke at du ikke kommer til å få det. Det kan være et forsvar.

Og hva gjør du med elskeren? For det kan vel aldri bli dere to?

Valgene består vel i at begge lyver, eller begge familiene eksploderer? Og hvis dere skal lyve, er begge to avhengige av at den andre holder kjeft og later som ingen ting resten av livet....

Jeg skjønner at man kan drives/la seg drive til å gjøre det du har gjort, og føle det du gjør. Men jeg er glad det ikke var jeg som hoppet i det med begge beina. Veldig glad!

Hva tenker du nå da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...