Gå til innhold

Hvorfor _er_ det sånn!!?!

Anbefalte innlegg

Gjest Blir så fort forelska...

:-)

Du har jo fått kjørt deg litt her inne i dag i hvert fall.. Ingen mangel på motforestillinger her i gården!

Hehe, det er faktisk mye hjelp i å få pratet om det her, da. Man kan bli ganske gal i hodet av å gå å tenke og fundere og ikke ha noen man kan prate med.

Så selv om de fleste kommer med "kjeft", så har det hjulpet meg masse å få det ut.

Jeg hadde jo aldri noen forestilling om at dette kom til å bli en sånn "gratulerer, så koselig!"-tråd uansett da, hehe :D

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fuji1365380447

7

• Knotten

6

• Gemini

5

• gripp

3

fuji1365380447

Hehe, det er faktisk mye hjelp i å få pratet om det her, da. Man kan bli ganske gal i hodet av å gå å tenke og fundere og ikke ha noen man kan prate med.

Så selv om de fleste kommer med "kjeft", så har det hjulpet meg masse å få det ut.

Jeg hadde jo aldri noen forestilling om at dette kom til å bli en sånn "gratulerer, så koselig!"-tråd uansett da, hehe :D

Jepp, det er nettopp slike dillemmaer som DOL er til for.

Lykke til med å komme deg ut av floken.

Gjest KariKruskakli

At det er et svik, vet jeg. Men det fins flere former for svik, også da. Å ikke bry seg om kona si, for eksempel.

Vi er nok mange som føler det slik av og til.

Når man får barn, jobber og lever en hektisk hverdag, så blir det lett slik at man ikke har overskudd til hverandre.

Det er synd, men jeg tviler på at utroskap er veien å gå.

Du sier at du ikke ønsker å bryte opp pga barna. Det kan jo hende at du har satt deg selv i en situasjon hvor du ikke har noe valg.

Gjest KariKruskakli

:)

Jeg slenger meg på med selvskryt jeg også, KariKruskakli (ble det riktig stavet)!

Jeg har også fått flere gode tilbud, men har alltid svart: "Takk for komplimentet, men jeg har alt giftet meg med drømmemannen!"

:o)

Her går det går litt opp og ned om jeg synes han er drømmemannen eller ikke:)

I dag f.eks når jeg så han sammen med andre menn (foreldresamling) så tenkte jeg at: Fy søren så kjekk han er;)

At det er et svik, vet jeg. Men det fins flere former for svik, også da. Å ikke bry seg om kona si, for eksempel.

Ja, selvsagt er det også et svik.

Det jeg mener er at et svik ikke rettferdiggjør et annet i mine øyne.

Du skriver at det er så mange hensyn å ta, men ved å gjøre det du har gjort så tar du liksom ikke hensyn til noen, og aller minst deg selv! Du setter deg i en uhyre vanskelig situasjon, for nå er det DU som er den store, slemme styggingen i manges øyne.

Hadde du brutt ut av et forhold som ikke ga deg noe, ville du ha høstet støtte og sympati i det sosiale nettverket ditt.

I en situasjon hvor en part er utro, er det liten tvil om hvor sympatien vil falle - nemlig hos mannen din.

"Stakkar, hun bedro ham med hans beste venn! Tenk på hva hun har gjort mot ham og barna!" Det kommer til å bli refrenget, vet du.

Du bør drive aktiv skadebegrensning, for fortsetter du og elskeren dette spillet, vil du grave graven dypere og dypere.

Jeg har masse sympati for at du har levd i et forhold som var intetsigende og dødt. Det var bare så synd at du ikke avsluttet det før du tok det neste skrittet. Slik hadde du gjort veien mye enklere for deg selv.

Lykke til i allefall! Jeg håper det ordner seg til det beste :)

Annonse

bla bla bla...hva vet du om forholdet deres, hva vet jeg? Noen ord i et par korte innlegg.

Selvoppnevnte, skråsikre samlivsrådgivere med internett som arena er et patetisk folkeferd.

Nåvel, hun ber om tilbakemeldinger på et konkeret problem.

Ingen kan ytre seg med en bedre bakgrunn enn andre her, vi forteller hva vi mener ut fra de begrensede opplysningene som finnes.

Om ikke dette var meningen så ville det bli bra tynt med svar i trådene her ;)

Artig, forresten, at du vet så mye bedre, da? Eller er det bare slik at du er uenig med f.eks. meg basert på de få opplysningene som finnes her?

For da er vel vi rimelig likt stilt, kanskje?

Du skriver at det er så mange hensyn å ta, men ved å gjøre det du har gjort så tar du liksom ikke hensyn til noen, og aller minst deg selv! Du setter deg i en uhyre vanskelig situasjon, for nå er det DU som er den store, slemme styggingen i manges øyne.

Hadde du brutt ut av et forhold som ikke ga deg noe, ville du ha høstet støtte og sympati i det sosiale nettverket ditt.

I en situasjon hvor en part er utro, er det liten tvil om hvor sympatien vil falle - nemlig hos mannen din.

"Stakkar, hun bedro ham med hans beste venn! Tenk på hva hun har gjort mot ham og barna!" Det kommer til å bli refrenget, vet du.

Du bør drive aktiv skadebegrensning, for fortsetter du og elskeren dette spillet, vil du grave graven dypere og dypere.

Jeg har masse sympati for at du har levd i et forhold som var intetsigende og dødt. Det var bare så synd at du ikke avsluttet det før du tok det neste skrittet. Slik hadde du gjort veien mye enklere for deg selv.

Takk for kloke ord :)

Vi er nok mange som føler det slik av og til.

Når man får barn, jobber og lever en hektisk hverdag, så blir det lett slik at man ikke har overskudd til hverandre.

Det er synd, men jeg tviler på at utroskap er veien å gå.

Du sier at du ikke ønsker å bryte opp pga barna. Det kan jo hende at du har satt deg selv i en situasjon hvor du ikke har noe valg.

"Når man får barn, jobber og lever en hektisk hverdag, så blir det lett slik at man ikke har overskudd til hverandre. Det er synd, men jeg tviler på at utroskap er veien å gå."

Jeg tenkte liksom ikke "hmm, hvilken vei skal jeg gå....? JA, utroskap!!" Det ble sånn litt etter litt, og at det kom til å ende på denne måten hadde jeg _aldri_ trodd.

"Du sier at du ikke ønsker å bryte opp pga barna. Det kan jo hende at du har satt deg selv i en situasjon hvor du ikke har noe valg."

Jeg er klar over det, men foreløpig er det kun meg og nabo'n som vet noe - og siden han er kameraten til mannen min, var han også veldig nøye på at det ikke skulle komme ut.

Det som har noe å si nå, er hvordan vi fortsetter dette (evt. ender det).

Gjest KariKruskakli

"Når man får barn, jobber og lever en hektisk hverdag, så blir det lett slik at man ikke har overskudd til hverandre. Det er synd, men jeg tviler på at utroskap er veien å gå."

Jeg tenkte liksom ikke "hmm, hvilken vei skal jeg gå....? JA, utroskap!!" Det ble sånn litt etter litt, og at det kom til å ende på denne måten hadde jeg _aldri_ trodd.

"Du sier at du ikke ønsker å bryte opp pga barna. Det kan jo hende at du har satt deg selv i en situasjon hvor du ikke har noe valg."

Jeg er klar over det, men foreløpig er det kun meg og nabo'n som vet noe - og siden han er kameraten til mannen min, var han også veldig nøye på at det ikke skulle komme ut.

Det som har noe å si nå, er hvordan vi fortsetter dette (evt. ender det).

"Jeg tenkte liksom ikke "hmm, hvilken vei skal jeg gå....? JA, utroskap!!" Det ble sånn litt etter litt, og at det kom til å ende på denne måten hadde jeg _aldri_ trodd."

Jeg mistenker deg for å vite at det ville gå slik for noen dager siden, da du skrev det første innlegget.

Du skriver også nå at det gikk som det måtte gå, og du sier at du ikke angrer.

Joda, du visste at det ville gå slik.

"Jeg tenkte liksom ikke "hmm, hvilken vei skal jeg gå....? JA, utroskap!!" Det ble sånn litt etter litt, og at det kom til å ende på denne måten hadde jeg _aldri_ trodd."

Jeg mistenker deg for å vite at det ville gå slik for noen dager siden, da du skrev det første innlegget.

Du skriver også nå at det gikk som det måtte gå, og du sier at du ikke angrer.

Joda, du visste at det ville gå slik.

Det visste jeg faktisk ikke før dagen det skjedde. Som sagt så hadde jeg aldri trodd det ville gå så langt.

Dette var et godt innlegg, og jeg er enig i hvert ord!

Også gikk det sånn som det måtte - jeg har vært utro... Det værste er at jeg har ingen dårlig samvittighet heller - jeg er så lei av å bli oversett og ignorert av mannen min.

Jeg vet det ikke er noen unnskyldning, men jeg føler egentlig ikke det jeg har gjort er så mye værre enn mange andre ting som folk rundt forbi gjør.

Jeg har i hvert fall lært en ting av dette: jeg skal slutte å være så bastant i meningene om ting jeg ikke har vært borti selv. Jeg slutter meg til ordtaket: "Ikke døm noen før du har gått en mil i deres sko"...

"Ikke døm noen før du har gått en mil i deres sko"... skriver du.

Til det er min umiddelbare respons: Jeg vet at den som hadde dømt meg selv aller strengest, er meg selv. Jeg sier ikke at det aldri kunne ha skjedd med meg (men jeg tror virkelig ikke at det kunne skjedd, men reservasjonen følger av et etterhvert langt liv med flere ubehagelige overraskelser, om enn ikke på et slikt område), men at jeg dermed skulle lagt ansvaret for mine handlinger på mannen min for å rettferdiggjøre meg selv, det tror jeg ikke.

Og jeg synes det er dumt av deg å gjøre det med nettopp din manns beste venn. Alle kommer i en vanskelig situasjon her... og jeg har vanskelig for å tro at dette trollet ikke sprekker en dag. Og det hjelper liksom ikke at tiden går, det blir verre med tiden, tror nå jeg.

Uff, en lei klemme å være i. Jeg håper du får ordnet opp.

Annonse

"Ikke døm noen før du har gått en mil i deres sko"... skriver du.

Til det er min umiddelbare respons: Jeg vet at den som hadde dømt meg selv aller strengest, er meg selv. Jeg sier ikke at det aldri kunne ha skjedd med meg (men jeg tror virkelig ikke at det kunne skjedd, men reservasjonen følger av et etterhvert langt liv med flere ubehagelige overraskelser, om enn ikke på et slikt område), men at jeg dermed skulle lagt ansvaret for mine handlinger på mannen min for å rettferdiggjøre meg selv, det tror jeg ikke.

Og jeg synes det er dumt av deg å gjøre det med nettopp din manns beste venn. Alle kommer i en vanskelig situasjon her... og jeg har vanskelig for å tro at dette trollet ikke sprekker en dag. Og det hjelper liksom ikke at tiden går, det blir verre med tiden, tror nå jeg.

Uff, en lei klemme å være i. Jeg håper du får ordnet opp.

Jeg legger ikke skylden på andre enn meg selv her. Men det _er_ jo alltid faktorer som spiller inn, selv om det ikke er en unnskyldning.

Ellers, trodde ikke jeg heller at jeg var en person som kunne være utro... Ikke før dette skjedde.

Men takk, jeg håper også ting ordner seg - den ene eller andre veien.

Gjest KariKruskakli

Det visste jeg faktisk ikke før dagen det skjedde. Som sagt så hadde jeg aldri trodd det ville gå så langt.

Hadde du ikke en liten misstanke en gang, at det kunne gå slik? Eller et lite håp kanskje?

Du sier at naboen din ikke vil si noe, siden de er kamerater.

Har du tenkt på at de kanskje ikke alltid vil være kamerater? At noe kan skjære seg imellom dem en eller annen gang i fremtiden?

Jeg ville ikke ha følt meg for trygg om jeg var deg.

Hva vil du føle neste gang du ser mannen din og kameraten hans i sosial sammenheng?

Jeg grøsser på ryggen når jeg tenker på det.

Tror ikke du kan være særlig glad i mannen din.Høres mer ut som hat.

Det høres ut som du vil hevne deg på han. En grusom hevn, spør du meg.

Hadde du gjort en dumhet med en villt fremmed, som du angrer dypt og inderlig, hadde jeg ikke reagert så sterkt.

Men dette var naboen og kameraten OG du gikk inn i det med åpne øyne.

Synes det er et svik større enn noe annet.

Gjest KariKruskakli

Hadde du ikke en liten misstanke en gang, at det kunne gå slik? Eller et lite håp kanskje?

Du sier at naboen din ikke vil si noe, siden de er kamerater.

Har du tenkt på at de kanskje ikke alltid vil være kamerater? At noe kan skjære seg imellom dem en eller annen gang i fremtiden?

Jeg ville ikke ha følt meg for trygg om jeg var deg.

Hva vil du føle neste gang du ser mannen din og kameraten hans i sosial sammenheng?

Jeg grøsser på ryggen når jeg tenker på det.

Tror ikke du kan være særlig glad i mannen din.Høres mer ut som hat.

Det høres ut som du vil hevne deg på han. En grusom hevn, spør du meg.

Hadde du gjort en dumhet med en villt fremmed, som du angrer dypt og inderlig, hadde jeg ikke reagert så sterkt.

Men dette var naboen og kameraten OG du gikk inn i det med åpne øyne.

Synes det er et svik større enn noe annet.

Men gjort er gjort og spist er spist. Du gjør det sikkert igjen. Nå er du jo i gang.

Jeg legger ikke skylden på andre enn meg selv her. Men det _er_ jo alltid faktorer som spiller inn, selv om det ikke er en unnskyldning.

Ellers, trodde ikke jeg heller at jeg var en person som kunne være utro... Ikke før dette skjedde.

Men takk, jeg håper også ting ordner seg - den ene eller andre veien.

Det er ikke vanskelig å være enig i at det er en kompleks situasjon, både nå og før.

Dersom det går mot samlivsbrudd, har du da tenkt gjennom hvordan barnefordelingen vil forløpe..? Ønsker du eventuelt 50/50? Tar du for gitt at du får foreldreretten og daglig omsorg, dersom du ønsker det? Det er neppe en selvfølge om dette kommer frem. Uansett hva som var foranledningen til det, vil (desverre?) ting som dette kunne være med og avgjøre saken.

Uansett, jeg håper du kommer på et godt spor fremover, både for deg og barna.

:o)

Her går det går litt opp og ned om jeg synes han er drømmemannen eller ikke:)

I dag f.eks når jeg så han sammen med andre menn (foreldresamling) så tenkte jeg at: Fy søren så kjekk han er;)

"Fy søren så kjekk han er"

Hold på den tanken! Det er veldig hyggelig å være stolt av mannen sin :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...