Gå til innhold

Kristin Halvorsen driter seg ut

Anbefalte innlegg

Gjest stemmer ikke SV iallefall
Skrevet

Jeg er ikke så god på politikk, men har sett en debatt og en utspørring med Kristin Halvorsen. Denne dama er jammen dårlig å snakke og ikke veldig mye av det hun sier er glupt heller.

Hun minner meg om en fjortiss egentlig.

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Osiris

19

• mil1365380270

6

• Dorthe

5

• gripp

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Syns dama er både skarp og flink til å få frem budskapet sitt. Hvordan hun har gjort det i debattene nå vet jeg ikke, skal ikke se dem.

Gjest stemmer ikke SV iallefall
Skrevet

Syns dama er både skarp og flink til å få frem budskapet sitt. Hvordan hun har gjort det i debattene nå vet jeg ikke, skal ikke se dem.

Skarp og flink er ikke det jeg sitter igjen med iallefall.

Skrevet

NRK kjører jo Kristin Halvorsen stort sett kontinuerlig nå i valgkampen. Som vanlig. De fleste vil selvsagt føle ubehag ved hennes falske nærvær.

Så jeg er mest opptatt av å holde meg til en kanal hvor sannsynlighet for å påtreffe det ekle mennesket er liten.

Privatlandskamp i TV2 er safe saker. Negersåper i TV Norge likeså.

Gjest Kari kenguru
Skrevet

Jens Stoltenberg kom best ut av og debatten i går på NRK. Erna Solberg dårligst.

Stem Ap. og da sikrer du Norge en bedre regjering.

Gjest helt uenig
Skrevet

Jens Stoltenberg kom best ut av og debatten i går på NRK. Erna Solberg dårligst.

Stem Ap. og da sikrer du Norge en bedre regjering.

SV er et kommunistlignede parti. Partiprogrammet går stort sett ut på å ta fra folk valgfrihet, menneskerettigheter og rane flittige folk. Solidaritet og velferd er vikarierende argumenter for krafsing i godtfolks lommebok.

Eneste fordel med Stoltenberg og hans lakeier er de er litt mer moderate enn SV.

Men begge partier er ikke i stand til annet enn å kjøre landet nedenom økonomisk.

Gjest helt uenig (men ikke med gripp)
Skrevet

NRK kjører jo Kristin Halvorsen stort sett kontinuerlig nå i valgkampen. Som vanlig. De fleste vil selvsagt føle ubehag ved hennes falske nærvær.

Så jeg er mest opptatt av å holde meg til en kanal hvor sannsynlighet for å påtreffe det ekle mennesket er liten.

Partisjef Halvorsen har gjort personhets til sitt varemerke. En som ikke klarer å styre sin tunge bedre enn det, kan heller ikke være med på å styre et helt land.

Gjest Kari kenguru
Skrevet

SV er et kommunistlignede parti. Partiprogrammet går stort sett ut på å ta fra folk valgfrihet, menneskerettigheter og rane flittige folk. Solidaritet og velferd er vikarierende argumenter for krafsing i godtfolks lommebok.

Eneste fordel med Stoltenberg og hans lakeier er de er litt mer moderate enn SV.

Men begge partier er ikke i stand til annet enn å kjøre landet nedenom økonomisk.

Du er nok klar over at Ap. har styrt Norge mesteparten av tiden etter krigen, og derfor er vi der vi er nå.

Skrevet

Du er nok klar over at Ap. har styrt Norge mesteparten av tiden etter krigen, og derfor er vi der vi er nå.

AP har gjort mye bra opp gjennom årene, men jeg tror AP har forandret seg en del de siste årene. AP er ikke så bra i dag.

Gjest Halling
Skrevet

Den gjengen vil bestemme over mest mulig av livet ditt, ansette flere "forvaltere" enn det er folk i Norge og ta fra deg mest mulig av pengene dine og friheten fordi disse få vet best hva som er best for deg, og hvordan pengene dine skal brukes.

De vet best hva som skal produseres, hvor det skal gjøres og hvilken pris det skal ha. Gjennom historien har ingen lykkes med dette, men de vil lykkes, klare det ingen har klart før dem.

Og så vil de redde verden, Norge, innvandrere fra nordmenn, kvinner fra menn osv. bare ved å vedta det og å forby saker og ting. De må ha en fiende og en gruppe ofre for å eksistere. USA er fienden, jødene selve bildet på kapitalistsvinet.

Å forby smugling er f eks veldig effktivt, snart har mafiaen 60% av omsetningen på alkohol og røyk, 100% på narko. Når de har 100% på alt, da er vi i mål. Og ingen "på toppen" har skjønt noe av hvordan det skjedde. De har nemlig ikke andre måter enn skatt, straff og tomme trusler å fare med. Begynner folk å kjøre rabiat, så truer de bare med bøter. Ingen gidder finne ut hvorfor folk kjører rabiat.

Vi snyter 20 mrd i skatteinntekter, ingen gidder finne ut hvordan eller hvorfor, de bare øker skatten for å ta inn slakken.

Jeg blir bare irritert.

Skrevet

Virker ikke som du har lest partiprogrammet til SV de siste 20 åra, mye har faktisk forandra seg siden SV ble stifta. :o)

Skrevet

Nå må du gi deg, jeg syns jeg hører Carl I og Kjell Magne og Jens uansett når jeg slår på TV eller radio. Det virker ikke som om kvinnene får slippe til denne gangen. Iallefall ikke like mye som de tre jeg nevnte

Gjest Halling
Skrevet

Skal vi fortsatt stemme AP i takknemlighet til Gerhardsen? Helt uavhengig hvordan partiet ellers ter seg i dag?

Jeg mener et parti som har gjort nyttta si skal innrømme at tida har gått fra dem og la andre slippe til når de ikke duger lenger. Vi trenger ikke ha følelser for et parti, de er ikke en person, men et verktøy. Det er helt naturlig at vi finner et nytt og mer egnet verktøy.

Skrevet

Skal vi fortsatt stemme AP i takknemlighet til Gerhardsen? Helt uavhengig hvordan partiet ellers ter seg i dag?

Jeg mener et parti som har gjort nyttta si skal innrømme at tida har gått fra dem og la andre slippe til når de ikke duger lenger. Vi trenger ikke ha følelser for et parti, de er ikke en person, men et verktøy. Det er helt naturlig at vi finner et nytt og mer egnet verktøy.

Bare ikke folk tror at FrP er redningen så.

Skrevet

Nå stemmer ikke jeg AP da, men de er jo faktisk ett av de store partiene her i landet, og mange av de som er med i dag har jo aldri opplevd Gerhardsen. Tror ikke de stemmer AP på grunn av nostalgi, men jeg skal ikek gjøre noe som helst forsøk på å forklare deg hvorfor de stemmer AP.

Gjest Halling
Skrevet

Bare ikke folk tror at FrP er redningen så.

Ja det ville vært fælt. :-) Men de provoserer fram intoleransen hos andre partier, slik at jeg kan se hvem jeg også skal styre unna. Jeg skal ha demokrati, ikke følelser. Om noen ikke tåler andres mening så er det feil av politikere, sånne vil jeg ikke se. F. eks. Det Kongelige Norske Arbeiderparti får legge bort arrogansen først.

Gjest Halling
Skrevet

Nå stemmer ikke jeg AP da, men de er jo faktisk ett av de store partiene her i landet, og mange av de som er med i dag har jo aldri opplevd Gerhardsen. Tror ikke de stemmer AP på grunn av nostalgi, men jeg skal ikek gjøre noe som helst forsøk på å forklare deg hvorfor de stemmer AP.

Faren min stemmer AP i takknemlighet så lenge han lever.

Skrevet

Ja det ville vært fælt. :-) Men de provoserer fram intoleransen hos andre partier, slik at jeg kan se hvem jeg også skal styre unna. Jeg skal ha demokrati, ikke følelser. Om noen ikke tåler andres mening så er det feil av politikere, sånne vil jeg ikke se. F. eks. Det Kongelige Norske Arbeiderparti får legge bort arrogansen først.

Jeg har stemt jeg og ikke på arbeiderpartiet.

Gjest Halling
Skrevet

Jeg har stemt jeg og ikke på arbeiderpartiet.

Utakknemlig? :-)

Skrevet

Virker ikke som du har lest partiprogrammet til SV de siste 20 åra, mye har faktisk forandra seg siden SV ble stifta. :o)

Klipper inn litt fra programmet nedenfor. Synes det fortsatt er mye fra 20 år tilbake jeg.

"Likeverdige muligheter står i skarp kontrast til høyresidas frihetsbegrep, som innebærer frihet for enkelte på bekostning av andre."

"for markedet begrenser enkeltmenneskets frihet."

"Høyresidas alternativ er en kapitalisme med uhemmet konkurranse og økonomisk vekst"

"Vi vil ha offentlige tjenester underlagt folkevalgt kontroll og styring."

"Vårt mål er derfor en grunnleggende samfunnsendring."

"Vår tid preges av en tøylesløs kapitalisme. Med sin rå konkurranse og jakt på stadig større overskudd fører den rådende markedsliberalismen med seg økt urett, voksende miljøproblemer og en omfattende konsentrasjon av makt og penger."

"Det er tid for en ny kurs. Vårt mål er et sosialistisk samfunn."

"Dagens markedsliberalistiske system må erstattes av et samfunn der råderetten over ressursene er underlagt demokratisk styring"

"Det er tid for en ny reformperiode i norsk politikk."

"Sterke folkelige bevegelser som kan stå opp mot eiermakt og konsernmakt må også til for å bygge opp en trygg folkevalgt styring av samfunnsøkonomien."

"Det er et viktig mål for SV å demokratisere næringslivet. De som rår over kapitalen, bestemmer også over arbeidsplassene og arbeidshverdagen til de ansatte. Det bør derfor settes i verk reformer som øker fellesskapets styringsmuligheter"

"SV vil arbeide for å regulere valutahandelen for å hindre spekulative kapitalbevegelser og for å utjevne konjunktursvingninger"

"Et sterkt offentlig eierskap er særlig viktig"

"SV vil aktivt arbeide for å stoppe private aktørers framstøt for offentlig privat samarbeid (OPS)."

"SV ønsker flere demokratisk styrte bedrifter."

"SV ønsker å styrke samvirkebedrifter og å arbeide for en egen samvirkelov som kan gi denne typen bedrifter tryggere rammevilkår i et stadig mer markedsliberalistisk samfunn."

"SV vil derfor avskaffe monarkiet og innføre republikk som styringsform i Norge."

"For å finansiere velferdsstaten vil SV foreslå tiltak som innebærer omfordeling fra privat til offentlig forbruk. I tillegg vil SV vri forbruk og produksjon i en mer bærekraftig retning ved å foreslå at arbeidsgiveravgiften reduseres og miljøavgiftene økes."

"sterkere politisk regulering av utleiemarkedet"

"Et sterkere husleievern må innføres,"

"SV vil gi demokratiet økt styringsrett over næringslivet"

"økt statlig eierskap i banksektoren"

"USA og andre stormakters militære og økonomiske dominans er en av de viktigste grunnene til underutvikling og manglende økonomisk framgang"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...