Gå til innhold

Kristin Halvorsen driter seg ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har faktisk vært med og vedtatt det programmet så jeg vet hva som står der. Av det du klipte inn er det bare det med republikk som er omtrent ordrett fra programmet fro 20 år siden.

Kult. Det var jeg også.. Var på landsmøtet..

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Osiris

19

• mil1365380270

6

• Dorthe

5

• gripp

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg forstår godt at du var aktivt med og formet politikken til SV tidligere.

Og du driter deg like godt ut nå som den gang.

Jeg var ikke med og formet politikken til SV for 20 år siden nei.

Skrevet

Du driter deg ut når du antyder at "vi skal bli kvitt dem" det er rett og slett en urimelig og urealistisk tanke. Og bare egnet til å "hitle".

Du skriver" Du driter deg ut når du antyder at "vi skal bli kvitt dem" det er rett og slett en urimelig og urealistisk tanke. Og bare egnet til å "hitle". " Jeg har da aldri skrevet noe sånt!

Skrevet

Aps partidirektør Stoltenberg lover å gjennomføre tiltak som slår beina under meg økonomisk, får ikke min stemme.

Men jeg kan tenke meg å tilby ham gratis enveisbillet dit pepper'n gror. Aps Reiulf Steen fikk en slik enveisbillet i sin tid til Chile. (Han ble ambassadør der.) Det forandret denne tidligere kommunisten. Etterpå innrømmet han at han tidligere hadde vært for firkantet i sine meninger. Han snudde i mye av den galskapen han tidligere stod for !

Jada Reiulf Steen har snudd i en del ting. Han har blitt mer radikal på noe også. :o)

Gjest Halling
Skrevet

Du skriver" Du driter deg ut når du antyder at "vi skal bli kvitt dem" det er rett og slett en urimelig og urealistisk tanke. Og bare egnet til å "hitle". " Jeg har da aldri skrevet noe sånt!

Antyder.

Du spør hva "vi" skal gjøre med dem, OK:

"Vi" skal behandle dem anstendig.

Gjest helt uenig
Skrevet

http://www.sv.no/iis6.cfm/

- her finner du arbeidprogrammet. Pek gjerne ut de kommunistiske delene.

"SV ønsker å etablere et eget lovverk og opprette en ny selskapsmodell for arbeiderstyrte bedrifter. "

"SV vil arbeide for at staten fortsatt skal være en aktiv eier i sentrale norske bedrifter. "

Typisk kommunistisk påfunn: statlig eierskap med såkallt "arbeider"-styrte bedrifter. Det vil si statlig og ikke privat eierskap til produksjonmidlene er hovedskille mellom kommunisme og kapitalisme.

"SV ønsker å bruke pengene fra kontantstøtte til bedre tilbud innenfor barneomsorg, sier SVs nestleder Øystein Djupedal."

Det er å ta fra andre valgfrihet.

"SV vil ha færre privatskoler, og vil gjennomgå lovverket og statsstøtten på nytt med sikte på å nå dette målet....SV vil redusere statstøtten til private skoler."

Organisasjonfrihet er en menneskerett som også tilkommer foreldre som vil ha barna sine i private skoler. Skam ti SV ! Se ellers det iluminatum har skrevet.

Det er virkelig synd Meti at du ikke gidder å sette deg inn i det galne partiet selv, men må be andre om hjelp !

Skrevet

Jeg var ikke med og formet politikken til SV for 20 år siden nei.

Den har ikke endret seg nevnverdig, så det spiller liten rolle.

Skrevet

"SV ønsker å etablere et eget lovverk og opprette en ny selskapsmodell for arbeiderstyrte bedrifter. "

"SV vil arbeide for at staten fortsatt skal være en aktiv eier i sentrale norske bedrifter. "

Typisk kommunistisk påfunn: statlig eierskap med såkallt "arbeider"-styrte bedrifter. Det vil si statlig og ikke privat eierskap til produksjonmidlene er hovedskille mellom kommunisme og kapitalisme.

"SV ønsker å bruke pengene fra kontantstøtte til bedre tilbud innenfor barneomsorg, sier SVs nestleder Øystein Djupedal."

Det er å ta fra andre valgfrihet.

"SV vil ha færre privatskoler, og vil gjennomgå lovverket og statsstøtten på nytt med sikte på å nå dette målet....SV vil redusere statstøtten til private skoler."

Organisasjonfrihet er en menneskerett som også tilkommer foreldre som vil ha barna sine i private skoler. Skam ti SV ! Se ellers det iluminatum har skrevet.

Det er virkelig synd Meti at du ikke gidder å sette deg inn i det galne partiet selv, men må be andre om hjelp !

Jeg var på Sv's landsmøte i april, og har stemt for eller imot hver eneste setning i arbeidsprogrammet.

Jeg slenger heller ikke dritt til folk på dette forumet (- eller andre steder for den del...)- så egentlig burde jeg ikke kastet bort tiden min på å respondere på innlegget ditt. Enten kommuniserer vi på et saklig nivå, eller så lar vi være...

Du burde kanskje vurdere å tenke litt mer a la Høybråtens favorittsitat (dere som er på samme "side" og alt...: " Jeg er dypt uenig med deg, men villig til å dø for din rett til å mene det."

- og nei... jeg ser ikke kommunismen eller marxismen i sitatene dine. Beklager.

Godt valg! :-)

Skrevet

Jeg var på Sv's landsmøte i april, og har stemt for eller imot hver eneste setning i arbeidsprogrammet.

Jeg slenger heller ikke dritt til folk på dette forumet (- eller andre steder for den del...)- så egentlig burde jeg ikke kastet bort tiden min på å respondere på innlegget ditt. Enten kommuniserer vi på et saklig nivå, eller så lar vi være...

Du burde kanskje vurdere å tenke litt mer a la Høybråtens favorittsitat (dere som er på samme "side" og alt...: " Jeg er dypt uenig med deg, men villig til å dø for din rett til å mene det."

Det er vel slik at SV ønsker et sosialistisk samfunn?

Det må jo innebære visse dramatiske omveltninger, eller er det kun posørsosialisme igjen av begrepet?

Er det kun økte skatter og økte trygder, reduserte åpningstider og gratis mobiltelefoner til all ungdom som er dagens substans i sosialismen?

Gjest helt uenig
Skrevet

"Jeg slenger heller ikke dritt til folk på dette forumet (- eller andre steder for den del...)- så egentlig burde jeg ikke kastet bort tiden min på å respondere på innlegget ditt. Enten kommuniserer vi på et saklig nivå, eller så lar vi være..."

Du kan spare deg med å insinuere at jeg kaster dritt. Det gjør jeg ikke ! Den som kaster dritt er Halvorsen !

Bare se

http://www.ukeavisen.no/cgi-bin/ukeavisen/imaker?id=85114

Partidirektør Halvorsen vil være med på å styre et helt land, men kan ikke styre tungen sin til å la være å kaste skitt til stortingskollegaer ! FYYY !!!

Du får heller finne deg i at jeg synes SVs program er ytterst skremmende. SVs program er riktignok ikke fullt ut marxistisk i alle deler, men de har jammen nok av Dadda-Stat-overstyrer-dine-private-valg ! Jeg gremmes !

Mine barn går på privatskole. Det skader ingen. Jeg har som far den fulle rett til å gi dem den oppdragelse og utdanning jeg mener de trenger. Det vil SV frarane mine barn ! En skam og forakt for foreldreretten ! Barna tilhører meg, ikke Dadda Stat ! For det SV vil, er å uniformere og indokterinere hvert eneste individs tankegang med sin sosialistiske tvangstrøye ved hjelp av offentlige skoler !

Skrevet

Det er vel slik at SV ønsker et sosialistisk samfunn?

Det må jo innebære visse dramatiske omveltninger, eller er det kun posørsosialisme igjen av begrepet?

Er det kun økte skatter og økte trygder, reduserte åpningstider og gratis mobiltelefoner til all ungdom som er dagens substans i sosialismen?

Ja. For ikke å glemme gratis skolelunsj.. ;-)

Men seriøst: Økte skatter blir det kun for dem som tjener over 500 000,-. Dagens regjering har gitt 23 milliarder i skattelette, og mesteparten av dette til de rikeste. Høyre lover ytterligere 16 mrd. i en eventuell ny periode. Samtidig har den kuttet syv mrd. i ytelser til de som allerede har minst. Her er noen dømer: (leses i mill. kr.)

Kutt i barnetrygd:

1980

Kutt i ledighetstrygd:

1680

Økte egenandeler:

1605

Kutt i stipend til studenter:

120

Kutt i SFO (skolefritidsordningen):

217

Kutt i barnetilsyn for enslige foreldre:

30

Dømer på gaver til de velstående:

Avviklet utbytteskatt:

1 500

Redusert boligsskatt:

2 800

Redusert toppskatt:

10 800 (- og husk at vi snakker MILLIARDER!)

Redusert formueskatt:

4 000

Tallene mine er basert på regjeringens budsjetter 2002-2004. Uansett hvor mye Bondevik maser om målretta tiltak mot fattigdom, er det dette som er sannheten. Fattigdom i Norge handler om å ha så lav inntekt at både en selv om barna utestenges fra det sosiale fellesskapet.

Ca 20 000 barn regnes som fattige i Norge pr. idag. Hadde vi regnet ut fra Eu's definisjon av fattigdom, ville tallet vært 60 000.

Til slutt må jeg kommentere det med renten. Høyresiden har med stort hell klart å etablere en myte om at hvis SV får regjeringsmakt, vil det føre landet ut i en økonomisk katastrofe. Oljepengebruken vil løpe løpsk (enda regjeringen har satt ny rekord i dette selv!!), og renta vil gå i været. Dette er tull. Sv's budsjetter har samme balanse som regjeringens. Hoveforskjellen er at vi prioriterer annerledes. Vi kommer til å øke skatten for de aller rikeste, og redusere forsvarsbudsjettet. Oljefondet skal spares til kommende generasjoner.

- og en liten digresjon: er en stund siden jeg var aktiv her inne (vært her siden 1997)... men hadde du ikke en bokstav mindre i nicket ditt før..?

Godt valg.

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Ja. For ikke å glemme gratis skolelunsj.. ;-)

Men seriøst: Økte skatter blir det kun for dem som tjener over 500 000,-. Dagens regjering har gitt 23 milliarder i skattelette, og mesteparten av dette til de rikeste. Høyre lover ytterligere 16 mrd. i en eventuell ny periode. Samtidig har den kuttet syv mrd. i ytelser til de som allerede har minst. Her er noen dømer: (leses i mill. kr.)

Kutt i barnetrygd:

1980

Kutt i ledighetstrygd:

1680

Økte egenandeler:

1605

Kutt i stipend til studenter:

120

Kutt i SFO (skolefritidsordningen):

217

Kutt i barnetilsyn for enslige foreldre:

30

Dømer på gaver til de velstående:

Avviklet utbytteskatt:

1 500

Redusert boligsskatt:

2 800

Redusert toppskatt:

10 800 (- og husk at vi snakker MILLIARDER!)

Redusert formueskatt:

4 000

Tallene mine er basert på regjeringens budsjetter 2002-2004. Uansett hvor mye Bondevik maser om målretta tiltak mot fattigdom, er det dette som er sannheten. Fattigdom i Norge handler om å ha så lav inntekt at både en selv om barna utestenges fra det sosiale fellesskapet.

Ca 20 000 barn regnes som fattige i Norge pr. idag. Hadde vi regnet ut fra Eu's definisjon av fattigdom, ville tallet vært 60 000.

Til slutt må jeg kommentere det med renten. Høyresiden har med stort hell klart å etablere en myte om at hvis SV får regjeringsmakt, vil det føre landet ut i en økonomisk katastrofe. Oljepengebruken vil løpe løpsk (enda regjeringen har satt ny rekord i dette selv!!), og renta vil gå i været. Dette er tull. Sv's budsjetter har samme balanse som regjeringens. Hoveforskjellen er at vi prioriterer annerledes. Vi kommer til å øke skatten for de aller rikeste, og redusere forsvarsbudsjettet. Oljefondet skal spares til kommende generasjoner.

- og en liten digresjon: er en stund siden jeg var aktiv her inne (vært her siden 1997)... men hadde du ikke en bokstav mindre i nicket ditt før..?

Godt valg.

"Oljefondet skal spares til kommende

generasjoner."

Nei, dette er slett ikke hva SV faktisk mener.

La oss sitere SV-lederen selv:

"Og vi må huske at det er stort handlingsrom i norsk økonomi. Vi vil bruke 20 milliarder mer fra oljefondet i løpet av perioden, ytterligere 20 milliarder vil komme som følge av den generelle veksten i økonomien og resten dekker vi med omdisponeringer, sa Halvorsen. "

(Hente herfra: http://web3.aftenbladet.no/innenriks/politikk/valg/article213575.ece )

Andre SVmennesker ser også oljefondet som en ressurs man kan dukke ned i når det måtte passe seg sånn:

http://www.olf.no/nyheter/ntb/2003/08/?17939

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260764

Er de andre faktaopplysningene dine også gale?

Det er nettopp slike ting som gjør at ingen fornuftige mennesker klan ta SVs økonimiske politikk på alvor.

Skrevet

"Oljefondet skal spares til kommende

generasjoner."

Nei, dette er slett ikke hva SV faktisk mener.

La oss sitere SV-lederen selv:

"Og vi må huske at det er stort handlingsrom i norsk økonomi. Vi vil bruke 20 milliarder mer fra oljefondet i løpet av perioden, ytterligere 20 milliarder vil komme som følge av den generelle veksten i økonomien og resten dekker vi med omdisponeringer, sa Halvorsen. "

(Hente herfra: http://web3.aftenbladet.no/innenriks/politikk/valg/article213575.ece )

Andre SVmennesker ser også oljefondet som en ressurs man kan dukke ned i når det måtte passe seg sånn:

http://www.olf.no/nyheter/ntb/2003/08/?17939

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260764

Er de andre faktaopplysningene dine også gale?

Det er nettopp slike ting som gjør at ingen fornuftige mennesker klan ta SVs økonimiske politikk på alvor.

Faktaopplysningene mine er hentet fra Venstre Om nr. 4 2005, supplert med blant annet Arbeidsprogrammet vårt.

Ang. Sv's budsjettforslag: (dette ligger tilgjengelig på nettet,så du kan ta en titt om du er intr.) Sv bruker ikke mer oljepenger enn dagens regjering. Det er knapt mulig. Regjeringen har brukt over 100 milliarder mer enn den skulle i denne stortingsperioden. I år ligger den an til å bruke 6.3% av verdien på oljefondet, mens planen var å bruke 4. Sv vil ha en nøktern bruk av oljefondet, blant annet for å gjøre landet mindre avhengig av dette fondet. (- og som jeg skrev i sted: for å ta hensyn til kommende generasjoner. Da kan ikke pengene sløses bort på skatteletter til de rikeste. Mener jeg.

(- og pass på blodtrykket!)

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Faktaopplysningene mine er hentet fra Venstre Om nr. 4 2005, supplert med blant annet Arbeidsprogrammet vårt.

Ang. Sv's budsjettforslag: (dette ligger tilgjengelig på nettet,så du kan ta en titt om du er intr.) Sv bruker ikke mer oljepenger enn dagens regjering. Det er knapt mulig. Regjeringen har brukt over 100 milliarder mer enn den skulle i denne stortingsperioden. I år ligger den an til å bruke 6.3% av verdien på oljefondet, mens planen var å bruke 4. Sv vil ha en nøktern bruk av oljefondet, blant annet for å gjøre landet mindre avhengig av dette fondet. (- og som jeg skrev i sted: for å ta hensyn til kommende generasjoner. Da kan ikke pengene sløses bort på skatteletter til de rikeste. Mener jeg.

(- og pass på blodtrykket!)

"Sv bruker ikke mer oljepenger enn dagens regjering."

Da må noen si fra til Halvorsen, for hun går rundt å sier nettopp at de SKAL bruke mer oljepenger enn dagens regjering. (Ref bla., sitat i forrige innlegg).

"Da kan ikke pengene sløses bort på skatteletter til de rikeste."

Bare for å ha sagt det - penger har aldri blitt sløst bort på skatteletter. Det er faktisk umulig.

Skrevet

"Sv bruker ikke mer oljepenger enn dagens regjering."

Da må noen si fra til Halvorsen, for hun går rundt å sier nettopp at de SKAL bruke mer oljepenger enn dagens regjering. (Ref bla., sitat i forrige innlegg).

"Da kan ikke pengene sløses bort på skatteletter til de rikeste."

Bare for å ha sagt det - penger har aldri blitt sløst bort på skatteletter. Det er faktisk umulig.

Kristin H sier ikke at SV skal bruke mer enn dagens regjering, men at de vil bruke pengene annerledes.

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Kristin H sier ikke at SV skal bruke mer enn dagens regjering, men at de vil bruke pengene annerledes.

Nei, det er ikke sant. Hun sier rett ut hun vil bruke 20 milliarder MER fra oljefondet.

Mer - som i tillegg, ekstra, ytterligere, og ikke anneledes.

Skrevet

Nei, det er ikke sant. Hun sier rett ut hun vil bruke 20 milliarder MER fra oljefondet.

Mer - som i tillegg, ekstra, ytterligere, og ikke anneledes.

Det er ikke sant, og da snakker jeg ut ifra det Per Kristian Foss HAR brukt, ikke det han sa han ville bruke.

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Det er ikke sant, og da snakker jeg ut ifra det Per Kristian Foss HAR brukt, ikke det han sa han ville bruke.

Men kjære deg, det står jo svart på hvitt, jo. Hun er sitert på det flere steder.

Skrevet

Men kjære deg, det står jo svart på hvitt, jo. Hun er sitert på det flere steder.

Les det jeg skrev da, jeg skrev at Kristin H ikke ville bruke mer enn det Høyreregjeringa faktisk har gjort. For de har brukt mer av oljepnegene enn hva både ARbeiderpartiet har gjort i regjering og hva SV har foreslått i sine opposisjonsbudsjett.

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Les det jeg skrev da, jeg skrev at Kristin H ikke ville bruke mer enn det Høyreregjeringa faktisk har gjort. For de har brukt mer av oljepnegene enn hva både ARbeiderpartiet har gjort i regjering og hva SV har foreslått i sine opposisjonsbudsjett.

Nei, det stemmer heller ikke.

MER refererer til hva vi faktisk bruker av oljepengene, og ikke til hva som ble satt i budskjetter for 4 år siden. (Det siste er faktisk helt meningsløst å sammenligne med.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...