Gå til innhold

Kristin Halvorsen driter seg ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det stemmer heller ikke.

MER refererer til hva vi faktisk bruker av oljepengene, og ikke til hva som ble satt i budskjetter for 4 år siden. (Det siste er faktisk helt meningsløst å sammenligne med.)

Jeg skjønner at du ønsker å holde på ditt, men du tar faktisk feil.

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Osiris

19

• mil1365380270

6

• Dorthe

5

• gripp

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Jeg skjønner at du ønsker å holde på ditt, men du tar faktisk feil.

Jeg kan ikke ta feil, fordi jeg ikke sier noe selv, jeg bare siterer hva Kristin Halvorsen faktisk sier.

Hvis noen tar feil, så er det enten du, eller kristin halvorsen.

Skrevet

Jeg kan ikke ta feil, fordi jeg ikke sier noe selv, jeg bare siterer hva Kristin Halvorsen faktisk sier.

Hvis noen tar feil, så er det enten du, eller kristin halvorsen.

Både Kristin H og jeg sier at SVs budsjetter har samme balanse som regjeringas, men SV prioriterer annerledes enn regjeringa.

Skrevet

http://www.sv.no/iis6.cfm/

- her finner du arbeidprogrammet. Pek gjerne ut de kommunistiske delene.

Bra svar!

Denne tråden er det dårligste jeg har sett, iallfall siden forrige Stortingsvalg.

Prøv å se hva SV og de andre partiene sier, i et litt mer reflektert perspektiv. Dette blir for dumt.

Stemmer gjerne SV, med mix fra andre partier.

Skrevet

"Oljefondet skal spares til kommende

generasjoner."

Nei, dette er slett ikke hva SV faktisk mener.

La oss sitere SV-lederen selv:

"Og vi må huske at det er stort handlingsrom i norsk økonomi. Vi vil bruke 20 milliarder mer fra oljefondet i løpet av perioden, ytterligere 20 milliarder vil komme som følge av den generelle veksten i økonomien og resten dekker vi med omdisponeringer, sa Halvorsen. "

(Hente herfra: http://web3.aftenbladet.no/innenriks/politikk/valg/article213575.ece )

Andre SVmennesker ser også oljefondet som en ressurs man kan dukke ned i når det måtte passe seg sånn:

http://www.olf.no/nyheter/ntb/2003/08/?17939

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260764

Er de andre faktaopplysningene dine også gale?

Det er nettopp slike ting som gjør at ingen fornuftige mennesker klan ta SVs økonimiske politikk på alvor.

Men regjeringa har brukt mer enn 100 milliarder mer av oljefondet enn de sa de skulle, denne perioden. :o)

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Både Kristin H og jeg sier at SVs budsjetter har samme balanse som regjeringas, men SV prioriterer annerledes enn regjeringa.

Ok, så sier SV det.

Samtidig sier Kristin at hun ønsker å bruke 20 milliarder mer av oljepengene.

Når dere ikke engang klarer å samordne budskapene, er det da rart vi ikke tror på SVs økonomiske politikk?

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Men regjeringa har brukt mer enn 100 milliarder mer av oljefondet enn de sa de skulle, denne perioden. :o)

Det er uredelig å bruke det som argument mot regjeringen all den tid dette er en pengebruk SV stort sett har vært for!

Skrevet

Ok, så sier SV det.

Samtidig sier Kristin at hun ønsker å bruke 20 milliarder mer av oljepengene.

Når dere ikke engang klarer å samordne budskapene, er det da rart vi ikke tror på SVs økonomiske politikk?

Vi sier ikke noe forskjellig vi, iallefall ikke om bruken av oljepengene.

Skrevet

Det er uredelig å bruke det som argument mot regjeringen all den tid dette er en pengebruk SV stort sett har vært for!

Noe ja, men absolutt ikke alt. Forøvrig så har SV aldri foreslått å bruke så mye av oljepengene som H,Krf og Venstre faktisk har brukt, så det er vel heller din måte å komme med påstander på som er uredelig- syns nå jeg da.

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Vi sier ikke noe forskjellig vi, iallefall ikke om bruken av oljepengene.

Joda. Du sier at dere har samme totalbudskjett som den sittende regjeringen. Mens Kristin Halvorsen sier hun vil bruke 20 milliarder mer.

Da sier dere forskjellige ting.

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Noe ja, men absolutt ikke alt. Forøvrig så har SV aldri foreslått å bruke så mye av oljepengene som H,Krf og Venstre faktisk har brukt, så det er vel heller din måte å komme med påstander på som er uredelig- syns nå jeg da.

Tullball. Dere sier til regjeringen hele perioden - bruk penger, bruk oljefondet! Og så kommer du i valgkampen og klager på at regjeringen har brukt mer penger enn de sa i budskjettet? Er ikke det uredelig, så vet ikke jeg.

(Og til den siste kommentaren - i føkge Kristin Halvorsen, så ønsker SV å bruke 20 milliarder mer enn hva som har blitt brukt (og ikke av det som har blitt budskjettert). Så den stemmer heller ikke.)

Det er bare å innrømme det: Dere har ikke peiling.

Skrevet

Joda. Du sier at dere har samme totalbudskjett som den sittende regjeringen. Mens Kristin Halvorsen sier hun vil bruke 20 milliarder mer.

Da sier dere forskjellige ting.

Neida det er ikke forskjellig. SV vil også kutte på noe, og totalen blir ikke mer enn det regjeringa bruker i dag. Nok en gang, det SV satser på er OMFORDELING, ikke uansvarlig pengebruk.

Skrevet

Tullball. Dere sier til regjeringen hele perioden - bruk penger, bruk oljefondet! Og så kommer du i valgkampen og klager på at regjeringen har brukt mer penger enn de sa i budskjettet? Er ikke det uredelig, så vet ikke jeg.

(Og til den siste kommentaren - i føkge Kristin Halvorsen, så ønsker SV å bruke 20 milliarder mer enn hva som har blitt brukt (og ikke av det som har blitt budskjettert). Så den stemmer heller ikke.)

Det er bare å innrømme det: Dere har ikke peiling.

Er det ikke mer uredelig at de som sa de ikke vil bruke av oljepengene faktisk har brukt mye mer av dem enn hva både SV og AP faktisk har foreslått? Den samme gjengen som påsto at SV var uansvarlige når SV ville bruke litt av fondet.

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Neida det er ikke forskjellig. SV vil også kutte på noe, og totalen blir ikke mer enn det regjeringa bruker i dag. Nok en gang, det SV satser på er OMFORDELING, ikke uansvarlig pengebruk.

Oioioi! Nå begynne det å ligne noe ja. Det du sier er i praksis at SV ønsker å bruke 100 milliarder mer enn det regjeringen har budskjettert, pluss 20 milliarder.

Nå begynner jeg snart å tro på deg. (Men ansvarlig politikk, kan det ikke kalles.).

Skrevet

Oioioi! Nå begynne det å ligne noe ja. Det du sier er i praksis at SV ønsker å bruke 100 milliarder mer enn det regjeringen har budskjettert, pluss 20 milliarder.

Nå begynner jeg snart å tro på deg. (Men ansvarlig politikk, kan det ikke kalles.).

Nå vrir og vrenger du noe fryktelig, og det siste innlegget ditt har ikke rot i noen som helst virkelighet. Du tar feil i den tolkinga.

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Er det ikke mer uredelig at de som sa de ikke vil bruke av oljepengene faktisk har brukt mye mer av dem enn hva både SV og AP faktisk har foreslått? Den samme gjengen som påsto at SV var uansvarlige når SV ville bruke litt av fondet.

Nei, det synes jeg slett ikke, da tillegsbruken er sanksjonert/tvunget gjennom av et demokratisk valgt storting.

.

Skrevet

"Sv bruker ikke mer oljepenger enn dagens regjering."

Da må noen si fra til Halvorsen, for hun går rundt å sier nettopp at de SKAL bruke mer oljepenger enn dagens regjering. (Ref bla., sitat i forrige innlegg).

"Da kan ikke pengene sløses bort på skatteletter til de rikeste."

Bare for å ha sagt det - penger har aldri blitt sløst bort på skatteletter. Det er faktisk umulig.

Vel.. da blir det tydeligvis sitat mot sitat. Mitt fra Sv's arbeidsprogram for den neste fireårsperioden... og ditt fra Aftenposten.

Jeg velger å tro på det jeg selv har vært med på å vedta. Men du står selvsagt fritt til å tro på at en rødgrønn regjering vil øke forbruket av oljefondet.. (og diskusjonen på hvem av oss som har mest peiling gidder jeg ikke å ta. Finnes kun et ord for den type ting: patetisk.)

- og selv om jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige her: godt valg!

Skrevet

Kristin H sier ikke at SV skal bruke mer enn dagens regjering, men at de vil bruke pengene annerledes.

Nettopp!

Skrevet

Nei, det er ikke sant. Hun sier rett ut hun vil bruke 20 milliarder MER fra oljefondet.

Mer - som i tillegg, ekstra, ytterligere, og ikke anneledes.

Vet du hva.. akkurat her tar du faktisk feil, Bruk hodet..

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Vet du hva.. akkurat her tar du faktisk feil, Bruk hodet..

Jeg gjør jo ikke det, da, det kan jo hvemsomhelst lese.

Men det er klart, det ene utsagnet faller sammen med valgkampen, det andre gjør det ikke.... Du trenger ikke være geni for å skjønne hva som motiverer i de forskjellige situasjonene.

Det som er trist, er den åpenbare mangelen på redelighet.

Oh well.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...