Gå til innhold

Det kan gå hardt for seg på fotballskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Lang rapport for den som måtte gidde å ha interesse av å lese det.)

For en time siden kom jeg og elleveåringen hjem fra legevakta.

I går stod han i mål på fotballskolen han går på denne uka, og fikk en knallhard ball rett på hånda. Det gjorde litt vondt i går, men han spilte en "seriekamp" med laget sitt på kvelden likevel (som utespiller, da).

I går kveld var hånda og fingrene hovne, så jeg ante uråd - kanskje det var mer enn en liten forstuing, som faren mente det var.

Men i dag tidlig dro han avgårde på fotballskolen igjen (med beskjed om å være forsiktig og gjøre bare det han følte at han kunne). Men da jeg kom hjem fra jobb og så han sitte med en hoven, vond arm på en pute skjønte jeg at vi måtte søke profesjonell hjelp.

Vi dro på Oslo legevakt. Det er jo en utholdenhetsprøve i seg selv, men til slutt var vi ferdige og dro hjem med gips og journal som sa at det var brudd i begge bena ved håndleddet.

Litt deppa gutt - går glipp av resten av forballskolen inkl. tur til Frognerbadet i morra + en fotballcup i Hallingdal fra fredag til søndag.

Fire til seks uker uten særlig fysisk aktivitet vil nok holde hardt, men slik er det jo bare.

Skrevet

Uff da! Stakkar! Du får finne frem en bunke bøker til ham så han har noe å fordrive tiden med! ;o)

Skrevet

Ja den fotballen!!!

Gubben her har brukket armen på fotball nå, og kan ikke bruke den. Han kan ikke ta opp babyen når jeg er på dass, han kan ikke passe henne så jeg får sove litt, han kan ikke gjøre en damn shit, og jeg som er så godt vant med at vi deler på all jobben med babyen. Ikke skifte bleie engang, kan han. Eneste han gjør nå om dagen er å putte inn smokken igjen når hun våkner om kvelden.

Skrevet

Uff da! Stakkar! Du får finne frem en bunke bøker til ham så han har noe å fordrive tiden med! ;o)

Ja, det kan du tro. :o)

Legen sa at han måtte spille mye Playstation og bruke tastaturet ofte på PC-en for å holde blodsirkulasjonen i gang. Det glitra litt ekstra i øynene hans akkurat da det ble sagt, ja.

Så etter vi kom hjem har han rukket både å være en stund på PC-en, og nå sitter han og spiller Playstation ...

Skrevet

Legen sa at han måtte spille mye Playstation og bruke tastaturet ofte på PC-en for å holde blodsirkulasjonen i gang. Det glitra litt ekstra i øynene hans akkurat da det ble sagt, ja.

Så etter vi kom hjem har han rukket både å være en stund på PC-en, og nå sitter han og spiller Playstation ...

*Hehe* Tenker han ble godvenner med den legen, ja! :o)

Skrevet

Stakkars.

Fotballskolen er veldig stas da for gutta, det er ikke greit å bli skadet. Men skader skjer i all sport, eldstemann fikk en ball i øyet i sommer under en kamp og fikk blødninger på netthinna.

Skrevet

Stakkars.

Fotballskolen er veldig stas da for gutta, det er ikke greit å bli skadet. Men skader skjer i all sport, eldstemann fikk en ball i øyet i sommer under en kamp og fikk blødninger på netthinna.

Huff, hørtes ikke bra ut for sønnen din.

Og ja, jeg er helt enig i at man bare må regne med skader i idretten. Denne kom bare SÅ ubeleilig for ham. Først var det jo resten av denne uka, så cupen i Hallingdal, så går han glipp av resten av serien i år, og til slutt den "lokale" storcupen vi har her i klubben 3. og 4. september.

Men, men. Han tar det med fatning. :o)

Skrevet

Ja den fotballen!!!

Gubben her har brukket armen på fotball nå, og kan ikke bruke den. Han kan ikke ta opp babyen når jeg er på dass, han kan ikke passe henne så jeg får sove litt, han kan ikke gjøre en damn shit, og jeg som er så godt vant med at vi deler på all jobben med babyen. Ikke skifte bleie engang, kan han. Eneste han gjør nå om dagen er å putte inn smokken igjen når hun våkner om kvelden.

Nei, det var da som bare!

Jeg føler med deg - det er utrolig deilig å ha en å dele babystellet med.

Skrevet

Huff, hørtes ikke bra ut for sønnen din.

Og ja, jeg er helt enig i at man bare må regne med skader i idretten. Denne kom bare SÅ ubeleilig for ham. Først var det jo resten av denne uka, så cupen i Hallingdal, så går han glipp av resten av serien i år, og til slutt den "lokale" storcupen vi har her i klubben 3. og 4. september.

Men, men. Han tar det med fatning. :o)

Jeg vet ikke hvordan det går med øyet men han er i hvert fall trener på fotballskolen i år. Han er 23 og av den hemlighetsfulle sorten, ikke alltid like greit å håndtere.

Men det er synd for de små når de får skader, de har gledet seg til fotballskolen lenge og blir så skuffet over å bli "sykemeldt"

Gjest Live Laga
Skrevet

En gutt i min familie var borte fra fotballen i nesten ett år pga en skade. Driver de sport må de rekne med skader av og til. God bedring til pjokken din!

Skrevet

* fnis *

Relativt ung, mannlig lege?

Skrevet

Huff da, håper det går bra med ham....

Samboern fikk kneskjellet ut av ledd på fotballtrening for en tid tilbake. Ikke klarte han å gå i trapper, ikke gjøre noe selv. glad han er på beina igjen...

Skrevet

* fnis *

Relativt ung, mannlig lege?

Ung kvinne, faktisk. Og hun som la gipsen fortalte at hun er gift med en av profilene på Lyn (skriver ikke navn her), så det ble mye fotballpreik, kan man si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...