Gå til innhold

Hvor blir det av mensen??? ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en tobarnsmor på 34 år. Fast partner. Har i alle år hatt en 28-dagers syklus. Fra jeg fikk gutt nr en i 2000, har jeg gått på minipillen Conludag, sist jeg var med legen anbefalte hun å starte med Cerazette. I månedskifte mai-juni startet jeg med den nye pillen.

Problemet nå er at jeg sist hadde mensen for 35 dager siden. Tror jeg har glemt å ta pillen to-tre ganger.

Av og til jobber jeg om natten, hadde da spor av blod i trusen (ca for 18 dager siden).

Må si jeg er litt stresset, så jeg tok en graviditetstest for to dager siden - den var negativ.

Hva ville du har gjort videre om du var meg????

HJELP...alle svar mottaes med stoooor takkkkkkk!!!

Nervøs!!

Skrevet

Jeg ville lest pakningsvedlegget. ;)

Det er normalt med både blødningsforstyrrelser, vanlig mens, og miste mensen helt når man bruker cerazette.

"Blødninger fra skjeden kan forekomme med ujevne mellomrom ved bruk av Cerazette. Dette kan være bare en lett farget utflod som ikke krever noe bind eller kraftigere blødning som ser mer ut som en sparsom menstruasjon og som nødvendiggjør bruk av bind. Det kan også hende at du ikke får blødning i det hele tatt. De uregelmessige blødningene betyr ikke at den preventive beskyttelsen til Cerazette er redusert. Vanligvis trenger du ikke ta noen forholdsregler, bare fortsett å ta Cerazette. Du bør imidlertid oppsøke legen din dersom blødningen er kraftig eller forlenget."

Skrevet

Jeg ville lest pakningsvedlegget. ;)

Det er normalt med både blødningsforstyrrelser, vanlig mens, og miste mensen helt når man bruker cerazette.

"Blødninger fra skjeden kan forekomme med ujevne mellomrom ved bruk av Cerazette. Dette kan være bare en lett farget utflod som ikke krever noe bind eller kraftigere blødning som ser mer ut som en sparsom menstruasjon og som nødvendiggjør bruk av bind. Det kan også hende at du ikke får blødning i det hele tatt. De uregelmessige blødningene betyr ikke at den preventive beskyttelsen til Cerazette er redusert. Vanligvis trenger du ikke ta noen forholdsregler, bare fortsett å ta Cerazette. Du bør imidlertid oppsøke legen din dersom blødningen er kraftig eller forlenget."

Takk for svar Åsemor!

Det er bare det at jeg liker ikke dette med at det er så uregelmessig. Føler meg så mye tryggere når jeg kan begynne å ha klar ob`en.

Om dette fortsetter tror jeg at jeg vil gå over til minipillen som jeg hadde.

Er det noen som har noen gåde råd??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...