Gå til innhold

Orbitrek - hvor får man kjøpt den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man kjøpt "crosstraineren" Orbitrek i Norge? Tidligere gjennom TVshop, men nå er den ikke å finne på nettsidene deres.

Og ja, jeg har sett på finn.no - men de som er til salgs der (2 stk) er begge langt unna geografisk, og jeg vil gjerne se varen med egne øyne før jeg kjøper brukt...

Men altså helst ny, om den forhandles i Norge?

Noen tips?

Skrevet

Hvis du søker på "Elipsemaskin" så vil du nok få litt treff. De har den både hos XXL Sport, Sportshuset og Gresvig tror jeg. Jeg kjøpte min på Smart Club og er storfornøyd - mye morsommere enn vanlig ergometer.

Lykke til:)

Skrevet

Hvis du søker på "Elipsemaskin" så vil du nok få litt treff. De har den både hos XXL Sport, Sportshuset og Gresvig tror jeg. Jeg kjøpte min på Smart Club og er storfornøyd - mye morsommere enn vanlig ergometer.

Lykke til:)

Snakker du konkret om Orbitrek, eller andre typer ellipsemaskiner/crosstrainers nå?

Jeg er på jakt etter akkurat den som heter Orbitrek, og den kan jeg ikke finne hos verken Sportshuset eller XXL, i alle fall ikke på nettsidene deres.

Skrevet

Nei, det er ikke Orbitrek. Men du kan jo ringe TV3 å spørre:)

Personlig ville jeg ha holdt meg unna Orbitrek, den er lett, står ikke stabilt - kommer selvfølgelig også an på personvekt. Er dyr i forhold til kvaliteten.

Skrevet

Nei, det er ikke Orbitrek. Men du kan jo ringe TV3 å spørre:)

Personlig ville jeg ha holdt meg unna Orbitrek, den er lett, står ikke stabilt - kommer selvfølgelig også an på personvekt. Er dyr i forhold til kvaliteten.

Så du anbefaler et annet merke crosstrainer altså?

En spesiell du er fornøyd med (merke/modell)?

Er de rimeligste som selges i sportsforretninger (fx av merket Nordic) OK?

Skrevet

Så du anbefaler et annet merke crosstrainer altså?

En spesiell du er fornøyd med (merke/modell)?

Er de rimeligste som selges i sportsforretninger (fx av merket Nordic) OK?

Ja - ikke bare basert ut i fra mine egne erfaringer, men 2 til i jentegjengen prøvde ut Orbitrek. Vi opplevde

alle sammen at den etter et par, tre ukers aktiv bruk, knirket, var ustabil/vinglete - bolter og skruer løsnet og sågar knakk.

Jeg husker ikke merket jeg har akkurat nå - men ingen tvil om den er så mye bedre enn Orbitrek, men det skal kanskje

ikke så mye til. Sportsforretningene har dem utstilt - du bør ta en titt - de finnes jo i forskjellige prisklasser. -Men kvalitet

må man jo som regel gi litt mere for. Noen momenter: Skal den stå fremme, eller skal den rulles vekk etter

bruk (vekt varier fra 45 -70-80 kg), hvilken belastningsvekt tåler den - og at det ikke er så mye å sette i sammen av deler.

Jo mere skruer, skiver og bolter det er å skru i sammen selv - jo større risiko for at den bryter sammen.

Crosstrainer passer ypperlig til meg og mitt bruk. Dessuten gøy og får mer ut av dette enn andre lignende apparater.

- Og ikke minst, trene når jeg vil på alle døgnets tider:). Nordic så stødig ut:).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...