Gå til innhold

Utmeldelse av statskirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man kan melde seg ut over nett?

Jeg burde ha meldt meg ut for 30 år siden men får aldri somlet meg til å møte opp personlig for å snakke med presten.

Skrevet

De krever din underskrift, du har to valg; møte opp på menighetskontoret og skrive under der, eller sende et skriftlig brev med din signatur, om at du melder deg ut. Det siste er kanskje det enkleste.

Skrevet

De krever din underskrift, du har to valg; møte opp på menighetskontoret og skrive under der, eller sende et skriftlig brev med din signatur, om at du melder deg ut. Det siste er kanskje det enkleste.

Det er tungvint begge deler ;o)

Skrevet

Det er tungvint begge deler ;o)

Kan du ikke få noen til å poste det for deg?

Gjest utmeldt for lenge siden
Skrevet

Se på humanetiskforbund.no

Skrevet

Jeg meldte meg ut for 30 år siden og da skrev jeg et kort brev. Kan vanskelig tenke meg at kirka har blitt modernisert så veldig mye siden da.....

Skrevet

Kan du ikke få noen til å poste det for deg?

Jo, jeg kan det men alt er lettere på nett *flau*

Skrevet

Jo, jeg kan det men alt er lettere på nett *flau*

Jo, det er da lettere. Har selv merket hvor mye mer bedagelig saker og ting kan gjøres nå :-)

Skrevet

Jeg meldte meg ut for 30 år siden og da skrev jeg et kort brev. Kan vanskelig tenke meg at kirka har blitt modernisert så veldig mye siden da.....

De burde hatt mail i kirken ;o)

Skrevet

Jo, det er da lettere. Har selv merket hvor mye mer bedagelig saker og ting kan gjøres nå :-)

Jeg begynner å bli skikkelig lat på ting som ikke er livsnødvendig.

ikke fast nick
Skrevet

Humanetisk Forbund har utmeldingsskjema liggende på sine websider. Dette skriver du ut, fyller ut og underskriver, legger ved kopi av dåpsattesten og sender i posten til ditt menighetskontor. Det er ikke verre enn det.

Det var i hvertfall ikke verre enn det da jeg meldte meg ut for noen år siden.

Skrevet

Har du sjekket at du faktisk fortsatt ER utmeldt?

Har hørt om de som har meldt seg ut, men ved senere sjekk har havnet tilbake på listene til statskirken...

Og om man er utmeldt fra statskirken, men ikke innmeldt noe annet sted (som fx Human-Etisk forbund), så får allikevel statskirken støtte som om du sto innmeldt hos de.

Skrevet

Har du sjekket at du faktisk fortsatt ER utmeldt?

Har hørt om de som har meldt seg ut, men ved senere sjekk har havnet tilbake på listene til statskirken...

Og om man er utmeldt fra statskirken, men ikke innmeldt noe annet sted (som fx Human-Etisk forbund), så får allikevel statskirken støtte som om du sto innmeldt hos de.

Jada jeg sjekket dette når kirka endret sitt medlemsregister og jeg var faktisk en av de som var utmeldt.

Skrevet

De burde hatt mail i kirken ;o)

Jeg vet at de har e-post, jeg kjenner en organist. Men jeg aner ikke hvor du kan finne det adresseregisteret for å finne ut hvor du skal henvende deg. Du kan jo forsøke kirken.no

Skrevet

Humanetisk Forbund har utmeldingsskjema liggende på sine websider. Dette skriver du ut, fyller ut og underskriver, legger ved kopi av dåpsattesten og sender i posten til ditt menighetskontor. Det er ikke verre enn det.

Det var i hvertfall ikke verre enn det da jeg meldte meg ut for noen år siden.

Jeg har ikke tilgang til kopimaskin, postkontoret tar ikke kopier lenger. Bare se, dette blir for vanskelig. Det er sikkert gjort med vilje ;o)

Skrevet

Jeg begynner å bli skikkelig lat på ting som ikke er livsnødvendig.

Jeg også(snart) Må ta meg sammen ;o) Gjør i hvert fall trimmen min regelmessig :o)

Skrevet

Jeg har ikke tilgang til kopimaskin, postkontoret tar ikke kopier lenger. Bare se, dette blir for vanskelig. Det er sikkert gjort med vilje ;o)

tror ikke du trenger dåpsattest.....

Gjest Antikrist
Skrevet

Jeg meldte meg ut for 30 år siden,da kom presten hjem til mora mi og ville vite hvorfor. Jeg var den eneste på skolen som ikke skulle komfirmeres. Presten trodde vel at jeg var antikrist og var alvorlig forskrekket.

Skrevet

Jeg vet at de har e-post, jeg kjenner en organist. Men jeg aner ikke hvor du kan finne det adresseregisteret for å finne ut hvor du skal henvende deg. Du kan jo forsøke kirken.no

Ja, det skal jeg prøve. Jeg er døpt i samme kirke som jeg tilhører så det burde være enkelt å finne meg i registeret. Jeg vet til og med datoen jeg er døpt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...