Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Synes dette er vanskelig!

I går var jeg inne på hjemmesiden til en av min kjærestes veninne. Hun hadde der et bilde fra klasseturen de var på i vår der jenta mi lå oppi ei seng sammen med en klassekamerat. De lå på siden begge to, hun med hodet sitt hvilende på magen hans og han hadde armene sine nedover hendene til kjæresten min. Jeg likte ikke det jeg så og ringte til kjæresten min og fortalte henne hva jeg hadde sett. Dette utviklet seg til å bli en telefonsamtale med diskusjoner, tårer m.m.

Jeg må bare få føye på en ting og det er at jenta mi ikke kunne funnet på og gjøre noe slikt hvis jeg hadde vært tilstede. Hva er synet til dere som leser dette innlegget? Det er første gangen jeg er borti en slik situasjon og jeg vil gjerne vite om det er naturlig å reagere på dette.

Føler virkelig et stort behov for å snakke med noen om det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194698-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva er problemet? Din sjalusi?

Nei det er gjerne det jeg vil ha svar på. Er det greit at kjæresten min gjør dette, altså koser seg sammen med en annen gutt eller har jeg rett i å bli litt sjalu?

Jeg har ikke anelse selv, som sagt så er det første gangen jeg er borti noe slikt eller sagt på en annen måte, det er første gangen jeg ser at jenta mi ligger sånn sammen med en annen.

Nei det er gjerne det jeg vil ha svar på. Er det greit at kjæresten min gjør dette, altså koser seg sammen med en annen gutt eller har jeg rett i å bli litt sjalu?

Jeg har ikke anelse selv, som sagt så er det første gangen jeg er borti noe slikt eller sagt på en annen måte, det er første gangen jeg ser at jenta mi ligger sånn sammen med en annen.

Jeg tror ikke det der spiller noen rolle. Hadde det betydd noe hadde ting blitt hemmelighold. Dette var tydeligvis helt åpenlyst.

Jeg tror ikke det der spiller noen rolle. Hadde det betydd noe hadde ting blitt hemmelighold. Dette var tydeligvis helt åpenlyst.

Takk for et ærlig svar:)

Jeg skjønner og er enig i at det ikke hadde betydning overhodet, men uansett så går det kaldt nedover ryggen min når jeg ser at hun ligger sånn på den måten sammen med en annen. Jeg vil gjerne ta med at hun sa selv at hvis hun hadde sett et sånt bilde av meg så hadde hun kommet til å blitt kjempeskuffa og lei seg. Siden du "dorthe" svarer så vil jeg tro at du har erfaring fra sånne situasjoner, men uansett om det ikke har skjedd noe seksuelt eller at det var følelser inni bildet, synes du ikke at det er litt gærent å gjøre sånn?

Annonse

Takk for et ærlig svar:)

Jeg skjønner og er enig i at det ikke hadde betydning overhodet, men uansett så går det kaldt nedover ryggen min når jeg ser at hun ligger sånn på den måten sammen med en annen. Jeg vil gjerne ta med at hun sa selv at hvis hun hadde sett et sånt bilde av meg så hadde hun kommet til å blitt kjempeskuffa og lei seg. Siden du "dorthe" svarer så vil jeg tro at du har erfaring fra sånne situasjoner, men uansett om det ikke har skjedd noe seksuelt eller at det var følelser inni bildet, synes du ikke at det er litt gærent å gjøre sånn?

Jeg er ikke spesielt sjalu av meg så jeg reagerer ikke på slike ting. Dessuten har jeg hatt endel guttevenner og da kan man gjøre slik uten at det betyr noe seksuelt, kun gode venner.

Du får jobbe med saken og la være å bli sjalu for bagateller.

Clue1365380406

For noen er dette en bagatell, for andre ikke.

I og med at jenta selv hadde reagert hvis du hadde gjort det samme, føler hun faktisk selv at dette ikke var helt bra.

Uten at det dermed betyr at hun legger noe i det hun gjorde.

Det blir bare noe helt annet når den andre gjør det samme. Du vet hvor du har deg selv, og kan derfor si at det ikke betydde noen ting, men hadde partneren gjort det, vet du ikke hva h*n følte i situasjonen.

Det som er viktig er å bli enige om hvilke grenser dere skal ha i forholdet deres, og holde dere til det. Dere er kanskje unge, med mange venner av begge kjønn? Forholdet blir enklere hvis dere vet hvor dere har hverandre og er enige om grensene.

Jeg skjønner veldig godt at du ble opprørt! Det ville jeg også blitt! Det kan godt hende at dama di ikke mente noe som helst med det hun gjorde, men det er jo en annen sak. At du reagerte på bildet, er bare rett og riktig. Du hadde vært følelsesmessig avstumpa hvis du hadde vært likegyldig til et slikt bilde.

Men samtidig blir det jo feil dersom du aldri kommer over dette, og blir gående å gruble over det i månedsvis. Hvis dama di sier at det virkelig ER deg hun elsker og vil være sammen med, så må du jo bare stole på det.

Gjest Konekrone

Jeg syns du skal glemme hele greia. Hun har ikke vært utro eller noe i nærheten av det, det var jo tydeligvis andre tilstede siden bildet ble tatt, og å ligge med hodet i fanget til en kamerat og at en kamerat holder rund en må en kjæreste tåle.

Hun har ikke holdt det skjult fordi det er ingen ting å skjule.

Si undskyld for at du overreagerte, og glem hele saken.

Er i en liknende tilfelle selv, men har ikke problemer med det. Er trygg på kjæresten min (og meg selv forøvrig, hvilket også spiller en rolle).

Er du usikker på om det faktisk er noe mellom dama di og denne fyren eller var det bare generelt ubehagelig å se bildet?

Jeg er ikke spesielt sjalu av meg så jeg reagerer ikke på slike ting. Dessuten har jeg hatt endel guttevenner og da kan man gjøre slik uten at det betyr noe seksuelt, kun gode venner.

Du får jobbe med saken og la være å bli sjalu for bagateller.

Men hvorfor er det greit å klenge og kose med guttevenner og at det liksom ikke betyr noe?

Man gjør da ikke det samme med jentevenner... Hvorfor skal det liksom være mer greit å være fysisk med en guttevenn? For meg blir det helt rart. Da synes jeg det betyr at det ligger noe sexuelt der, kanskje underbevist men likevel.

Annonse

Gjest Hildegard B.

Men hvorfor er det greit å klenge og kose med guttevenner og at det liksom ikke betyr noe?

Man gjør da ikke det samme med jentevenner... Hvorfor skal det liksom være mer greit å være fysisk med en guttevenn? For meg blir det helt rart. Da synes jeg det betyr at det ligger noe sexuelt der, kanskje underbevist men likevel.

Faktisk litt enig med deg jeg. Disse er sikkert unge. Bare TENK deg det oppstyret om menn og kvinner, gifte, med unger og styr, langt oppi tredveårene, drev og klemte og lå oppå hverandre sånn! =0O

Jeg tenker mitt jeg, hver gang en eller annen er fly forbanna for sin usikre partner. Når de har fått pes for "han/hun bestevennen" som de MÅ snakke med uten at noen vet hva de snakker om... ;0)

Gjest Konekrone

Jovisst ligger jenter med hodet i fanget til hverandre, klemmer og tuller med venninner! Mye mer enn de gjør med kamerater. Det er gutter som er litt forsiktige med slikt seg i mellom, venninner er ofte veldig fysiske av seg, kile hverandre på ryggen, gå arm i arm osv.

Har du ikke søstre? Da ville du visst at jenter deler ut klemmer i hytt og vær uten at det er noe seksuelt ved det.

Jovisst ligger jenter med hodet i fanget til hverandre, klemmer og tuller med venninner! Mye mer enn de gjør med kamerater. Det er gutter som er litt forsiktige med slikt seg i mellom, venninner er ofte veldig fysiske av seg, kile hverandre på ryggen, gå arm i arm osv.

Har du ikke søstre? Da ville du visst at jenter deler ut klemmer i hytt og vær uten at det er noe seksuelt ved det.

Jeg og min søster og jeg om mine venninner har aldri klemt på hverandre i hytt og pine. Men så vokste vi opp før det ble så veldig trendy å være biseksuell da. Nå skal man jo helst kline med venninne sine.

Nei, det er for meg langt mer normalt å ta på guttevenner enn jenter. men ikke når jeg har kjæreste.

Når jeg tenker meg om, tror jeg nok at jeg ville reagert litt annerledes om jeg var i din situasjon.

Er vel ikke så naturlig at jenter ligger i fanget på kamerater? Eller er det det, blant den yngre garde i dag?

Iallefall, jeg hadde nok uansett ikke reagert så veldig negativt. Løfta på øyelokka og tenkt "åh? jaja..." Blitt litt skuffet og så tenkt: "Betyr sikkert ikke noe, det er jo ikke engang skjult".Forutsatt at jeg stolte på dama.

Om jeg hadde liten tro på meg selv (hvor attraktiv jeg var for dama) og usikker på hvor jeg hadde henne, ville det å se et slikt bilde vært veldig vondt.

Trodde dagens ungdom gjorde det med jentevenner også jeg, i alle fall gjør dattera mi det.

Ja, som sagt nå som det er så moderne å være bi, gjør de det vel med hvem som helst. Men vi snakket vel ikke om 14 åringer her, eller?

Nei, du/dere har helt rett i at vi ikke snakker om 14-åringer. Jeg er 20 og hun 17.

Jeg ser at det er en del forskjellige meninger her, men uansett hva som blir sagt så tror jeg ikke at jeg kommer til å takle at dama mi ligger sånn sammen med en gutt i framtiden heller. Dette p.g.a jeg aldri trodde at hun kunne klare å gjøre noe sånt og fordi hun selv sa at hun angret noe veldig etter at jeg hadde sett bildet.

Det store spørsmålet mitt nå er rett og slett hva som får jenter til å klare og legge seg sammen med en helt annen gutt enn kjæresten sin og ikke ha NOE som helst problemer med å gjøre det der og da???

Jeg tenker med meg selv at hadde jeg gjort noe sånt med en annen jente så hadde jeg kommet til å angret som en hund etterpå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...