Gå til innhold

Helsenorge av i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy flate!

Jeg reagerer kraftig på oppslag om slik behandling, og det triste er at vi gjerne ikke får vite om de verste tilfellene heller. Det er ikke alle som orker/"tør" å gå til pressen eller si fra på andre måter.

Dette er er en måte å behandle syke mennesker på som ikke skal aksepteres. Vi bor i et land der folk blir stadig eldre og dermed øker antallet pleiepasienter. Dette koster penger - mye mer enn hva staten er villig til å bevilge til kommunene. Jeg tviler ikke på at de ansatte gjør så godt de kan - men de har rett og slett ikke ressurser nok.

Nå vet jo ikke jeg konkret hvordan du hadde det, Dorthe, men du er i alle fall et ressurssterkt menneske som kan si fra - og ære være deg for at du gjør det!

(Og så kan folk gjerne klage på at bensinprisen har gått opp tretti øre.)

Gjest jobber i helsen
Skrevet

Fy flate!

Jeg reagerer kraftig på oppslag om slik behandling, og det triste er at vi gjerne ikke får vite om de verste tilfellene heller. Det er ikke alle som orker/"tør" å gå til pressen eller si fra på andre måter.

Dette er er en måte å behandle syke mennesker på som ikke skal aksepteres. Vi bor i et land der folk blir stadig eldre og dermed øker antallet pleiepasienter. Dette koster penger - mye mer enn hva staten er villig til å bevilge til kommunene. Jeg tviler ikke på at de ansatte gjør så godt de kan - men de har rett og slett ikke ressurser nok.

Nå vet jo ikke jeg konkret hvordan du hadde det, Dorthe, men du er i alle fall et ressurssterkt menneske som kan si fra - og ære være deg for at du gjør det!

(Og så kan folk gjerne klage på at bensinprisen har gått opp tretti øre.)

De ansatte trenger mer tid til hver enkelt pasient og det trengs flere ansatte! Det er ikke lett å være på jobb når man føler at man ikke når over alt. Der jeg jobber får de hjelp til alt det praktiske (dusj/tannpuss/klesvask), men jeg skulle ønske vi hadde mer tid til å f.eks. ta en eldre med ut på spasertur eller lese avisen for dem.

Gjest Shira12
Skrevet

Bra at du klager!

Vi bør bli flinkere til og si ifra, vi som faktisk bruker, eller har kjennskap til helsevesenet.

Politikerene kunne hørt litt på oss!

Stå på krava Dorthe!

Skrevet

De ansatte trenger mer tid til hver enkelt pasient og det trengs flere ansatte! Det er ikke lett å være på jobb når man føler at man ikke når over alt. Der jeg jobber får de hjelp til alt det praktiske (dusj/tannpuss/klesvask), men jeg skulle ønske vi hadde mer tid til å f.eks. ta en eldre med ut på spasertur eller lese avisen for dem.

Ja, det skjønner jeg veldig godt. Og det var vel det jeg skrev også - at det er ressursmangel (både på penger og mennesketid).

Skrevet

Vi spesifiserte i brevet at vi ikke la noen skyld på ansatte, de gjorde så godt de kunne men når noen pasienter er svært krevende trengs mer personell. Tidligere var det en ansatt på to pasienter, en krevende og en selvstendig som meg, nå var det en ansatt på fem pasienter.

Gjest jobber i helsen
Skrevet

Vi spesifiserte i brevet at vi ikke la noen skyld på ansatte, de gjorde så godt de kunne men når noen pasienter er svært krevende trengs mer personell. Tidligere var det en ansatt på to pasienter, en krevende og en selvstendig som meg, nå var det en ansatt på fem pasienter.

Jeg jobber med eldre, og noen trenger mer hjelp enn andre. Vi burde også vært flere. Vi er tre stk. ansatte på 10 brukere. To klarer seg for det meste selv (de får hjelp til dusj), mens de andre trenger hjelp i stell/hjelp til toalettbesøk osv. Vi får tid til det vi skal, men vi springer i ett kjør. Det hender en ansatt er syk og vi ikke får tak i noen som kan trø til, og da er det altfor altfor travelt. Brukerne får den hjelpen de trenger, men da kan f.eks. kveldsmaten bli servert litt senere eller vi når ikke skrive ting på dataen. Tenk; vi ringte sjefen og tenkte at h*n kunne trø til en dag, men neida.... Tidligere sjef hjalp i stell om det var travelt. Det kan være vanskelig å være ansatt og ha flere steder man skulle vært på samtidig. Stort sett så går det bra, men vi skulle vært flere ansatte slik at tempoet ble litt roligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...