Gå til innhold

sudoku (om du kjeder deg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder meg unna, jeg vet jeg kommer til å bli hekta og jeg er hekta nok på DOL! :o)

Skrevet

Hos oss er begge de voksne pluss jentungen på åtte år hekta...

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg holder meg unna, jeg vet jeg kommer til å bli hekta og jeg er hekta nok på DOL! :o)

He he, det samme her.

Jeg kan bli så hekta på slike ting at det går utover middaglaging og alt ;-)

Så jeg holder meg klokelig unna.

Skrevet

Jepp! :-)

Dette var favorittsyssel på stranda i sommer! :-) Jeg foretrekker papirvarianten, for jeg vil gjerne "kladde" litt rundt. Pluss at den er letter å få med seg over alt.

Gjest papirtiger
Skrevet

Oh, sudoku er kjempegøy, men det må være på papir :)

Skrevet

Har prøvd noen ganger, men ser ikke det store i å spre 1-2-3-4-5-6-7-8-9 ni ganger på et ark. Det handler jo bare om å eliminere muligheter.

Da er et skikkelig kryssord veldig lærerikt og mye morsommere. Dagblad-Magasinet på lørdag er bra.

Gjest papirtiger
Skrevet

Har prøvd noen ganger, men ser ikke det store i å spre 1-2-3-4-5-6-7-8-9 ni ganger på et ark. Det handler jo bare om å eliminere muligheter.

Da er et skikkelig kryssord veldig lærerikt og mye morsommere. Dagblad-Magasinet på lørdag er bra.

Prøv en vanskeligere variant, da er det plutselig ikke bare snakk om eliminering :)

Skrevet

Oh, sudoku er kjempegøy, men det må være på papir :)

Nå har det kommet sudoku blad også!

Finnes som blad til 29 kroner og pocket bok til 99 kroner disse er fullspekket med sudoku oppgaver!

Fåes kjøpt på Narvesen og i bokhandelen.

Gjest papirtiger
Skrevet

Nå har det kommet sudoku blad også!

Finnes som blad til 29 kroner og pocket bok til 99 kroner disse er fullspekket med sudoku oppgaver!

Fåes kjøpt på Narvesen og i bokhandelen.

Oh..det må jeg kjøpe :)

Det beste hadde vært om det var ulike vanskelighetsgrader på bladene. De letteste er ikke noe gøy

Skrevet

Det beste hadde vært om det var ulike vanskelighetsgrader på bladene. De letteste er ikke noe gøy

Enig med deg, men bladet og boken har mange ulike vanskelighetsgrader i seg.

Men jeg har merket at det som står omtalt som moderat der er vanskeligere enn en del av det som er omtalt som moderat i noen aviser.

Skrevet

Det er lett,middels og vanskelif i dem + at det er to nye japanske oppgaver i det bladet.

Det som er litt synd er at det bare er oppgaver med 9 tall.

Det kan hende du må lete etter bladet for det ble visst rift om det og det er over en uke siden det kom ut.

Skrevet

Det er lett,middels og vanskelif i dem + at det er to nye japanske oppgaver i det bladet.

Det som er litt synd er at det bare er oppgaver med 9 tall.

Det kan hende du må lete etter bladet for det ble visst rift om det og det er over en uke siden det kom ut.

Men den pocketboka hadde både 4-talls, 6-talls PLUSS en der det skulle plasseres 10 tall + 5 bokstaver!!

Men den sistnevnte er ikke noe vanskeligere logikk bak - man bare bruker ekstra lang tid på å eliminere, og det synes jeg ikke er så stas.

Egentlig liker jeg de 6-talls med høy vanskelighetsgrad godt, for da har man en god utfordring, men man "kaster" ikke bort tiden med å telle over hele tiden! *S*

I det heftet synes jeg den bro-oppgaven var ganske morsom, men den der "gå-rundt"-greia var ganske kjedelig....

Skrevet

Men den pocketboka hadde både 4-talls, 6-talls PLUSS en der det skulle plasseres 10 tall + 5 bokstaver!!

Men den sistnevnte er ikke noe vanskeligere logikk bak - man bare bruker ekstra lang tid på å eliminere, og det synes jeg ikke er så stas.

Egentlig liker jeg de 6-talls med høy vanskelighetsgrad godt, for da har man en god utfordring, men man "kaster" ikke bort tiden med å telle over hele tiden! *S*

I det heftet synes jeg den bro-oppgaven var ganske morsom, men den der "gå-rundt"-greia var ganske kjedelig....

Skjønner ikke den gå rundt greia jeg,har kopiert opp mange eksemplarer for å prøve meg,men jeg har gitt opp den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...