Lillemus Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/18/440532.html Si meg tror Nessa og Knudsen at kvinner tar abort for moro skyld? Det minner om barnehage-mentalitet (nei, ikke så høyt engang) når de sier at "abort er jo en lovlig handling, da må det jo være lov å spre bilder om det også". *Himler med øynene og knytter nevene i raseri* 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 *knytter neven og hytter sammen med Lillemus* Arg! 0 Siter
Goliath Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 De to er et par svært gode eksempler på norske religiøse ekstremister som vil kunne gjøre tilnærmet hva som helst for "sin sak".... 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. august 2005 Forfatter Skrevet 18. august 2005 De to er et par svært gode eksempler på norske religiøse ekstremister som vil kunne gjøre tilnærmet hva som helst for "sin sak".... Hva hadde de gjort om f.eks. de hadde et 14-årig barnebarn som hadde blitt gravid etter en voldtekt? Hadde de fremdeles holdt like standhaftig fast på sitt anti-abortsyn? 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Abort er en jæv... vanskelig prinsippsak. Jeg misliker sterkt virkemidlene disse to gutta bruker - samtidig har jeg stor respekt for standpunktet de har, og at de har ryggrad til å stå for standpunkter hvor de har de fleste mot seg. Baller har de, og det står det respekt av. Jeg har faktisk en forståelse for de som synes abort er drap, som kan fordømmes moralsk og etisk (om ikke juridisk i Norge). Ønsker jeg derfor å fjerne fri abort for kvinner? Nei, jeg gjør ikke det heller - av årsaker det ville ta for mye plass å redegjøre for. Så etisk er jeg på mange måter imot abort, rent praktisk/pragmatisk er jeg for abort(mulighet).... Jeg synes "problematikken" er _svært_ vanskelig.... Men som sagt - metodene til gutta har jeg liten sans for. 0 Siter
Goliath Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Hva hadde de gjort om f.eks. de hadde et 14-årig barnebarn som hadde blitt gravid etter en voldtekt? Hadde de fremdeles holdt like standhaftig fast på sitt anti-abortsyn? Det hadde de. For dem så er det intet som kan forsvare abort. Og det er nettopp det som gjør disse så ekstreme.... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Hva hadde de gjort om f.eks. de hadde et 14-årig barnebarn som hadde blitt gravid etter en voldtekt? Hadde de fremdeles holdt like standhaftig fast på sitt anti-abortsyn? Ja, det hadde de! De fokuserer på at det ikke er fosterets skyld at jenta ble voldtatt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. august 2005 Forfatter Skrevet 18. august 2005 Ja, det hadde de! De fokuserer på at det ikke er fosterets skyld at jenta ble voldtatt. Tviler ikke. Og blir kvalm.... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Tviler ikke. Og blir kvalm.... Du som kvinne skal føde barn. Det er jobben din. Tar du abort er du en morder, selv om alternativet kanskje at du dør selv. Det kvalmeste er å se disse unge jentene de har med seg. De er så klart helt enige, og roses for å stå på i antiabortkampen. Jeg som voksen kvinne har mindre verdi enn et embryo. Det finner jeg provoserende. 0 Siter
Gjest Det finnes andre løsninger Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har tatt abort.Mitt livs største feilvalg. Jeg er sterkt imot abort etter det jeg har oplevd. 0 Siter
laban Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har aldri forstått hvorfor kirkens mørkemenn er så ensidig opptatt av det _ufødte_ liv. Hva med å bruke litt krefter på de liv som faksisk lever allerede? Hvis de er så innmari for at barn skal bæres fram uansett utgangspunkt, hvorfor har ikke kirken massevis av tilbud til aleneforsørgere - avlastnings- og barnevaktordninger, sommerleire, treffpunkter i menighetshusene for hjemmeværende, osv.? For ALLE aleneforsørgere, uansett interesse for kirke og menighet. Det er bedre løsninger for vanskeligstilte foreldre som kan få aborttallene ned. Ikke fordømmende moralkampanjer tror 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. august 2005 Forfatter Skrevet 18. august 2005 Jeg har aldri forstått hvorfor kirkens mørkemenn er så ensidig opptatt av det _ufødte_ liv. Hva med å bruke litt krefter på de liv som faksisk lever allerede? Hvis de er så innmari for at barn skal bæres fram uansett utgangspunkt, hvorfor har ikke kirken massevis av tilbud til aleneforsørgere - avlastnings- og barnevaktordninger, sommerleire, treffpunkter i menighetshusene for hjemmeværende, osv.? For ALLE aleneforsørgere, uansett interesse for kirke og menighet. Det er bedre løsninger for vanskeligstilte foreldre som kan få aborttallene ned. Ikke fordømmende moralkampanjer tror Godt sagt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har aldri forstått hvorfor kirkens mørkemenn er så ensidig opptatt av det _ufødte_ liv. Hva med å bruke litt krefter på de liv som faksisk lever allerede? Hvis de er så innmari for at barn skal bæres fram uansett utgangspunkt, hvorfor har ikke kirken massevis av tilbud til aleneforsørgere - avlastnings- og barnevaktordninger, sommerleire, treffpunkter i menighetshusene for hjemmeværende, osv.? For ALLE aleneforsørgere, uansett interesse for kirke og menighet. Det er bedre løsninger for vanskeligstilte foreldre som kan få aborttallene ned. Ikke fordømmende moralkampanjer tror Amen! 0 Siter
Goliath Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har aldri forstått hvorfor kirkens mørkemenn er så ensidig opptatt av det _ufødte_ liv. Hva med å bruke litt krefter på de liv som faksisk lever allerede? Hvis de er så innmari for at barn skal bæres fram uansett utgangspunkt, hvorfor har ikke kirken massevis av tilbud til aleneforsørgere - avlastnings- og barnevaktordninger, sommerleire, treffpunkter i menighetshusene for hjemmeværende, osv.? For ALLE aleneforsørgere, uansett interesse for kirke og menighet. Det er bedre løsninger for vanskeligstilte foreldre som kan få aborttallene ned. Ikke fordømmende moralkampanjer tror Vel sagt! 0 Siter
damedame Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Fundamentalisme og empati er uforenlig. Er dette lovlig ifølge norsk lov? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har aldri forstått hvorfor kirkens mørkemenn er så ensidig opptatt av det _ufødte_ liv. Hva med å bruke litt krefter på de liv som faksisk lever allerede? Hvis de er så innmari for at barn skal bæres fram uansett utgangspunkt, hvorfor har ikke kirken massevis av tilbud til aleneforsørgere - avlastnings- og barnevaktordninger, sommerleire, treffpunkter i menighetshusene for hjemmeværende, osv.? For ALLE aleneforsørgere, uansett interesse for kirke og menighet. Det er bedre løsninger for vanskeligstilte foreldre som kan få aborttallene ned. Ikke fordømmende moralkampanjer tror Applauderer! :-) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har aldri forstått hvorfor kirkens mørkemenn er så ensidig opptatt av det _ufødte_ liv. Hva med å bruke litt krefter på de liv som faksisk lever allerede? Hvis de er så innmari for at barn skal bæres fram uansett utgangspunkt, hvorfor har ikke kirken massevis av tilbud til aleneforsørgere - avlastnings- og barnevaktordninger, sommerleire, treffpunkter i menighetshusene for hjemmeværende, osv.? For ALLE aleneforsørgere, uansett interesse for kirke og menighet. Det er bedre løsninger for vanskeligstilte foreldre som kan få aborttallene ned. Ikke fordømmende moralkampanjer tror Godt skrevet 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har tatt abort.Mitt livs største feilvalg. Jeg er sterkt imot abort etter det jeg har oplevd. Det er tragisk at det ble feil for deg, men det finnes faktisk de som i ettertid mener det er det rette for dem... Har ei venninne som ti år etter fremdeles mener det er den "retteste" avgjørelsen hun har tatt. Hun kommer nok aldri til å få barn. Jeg har møtt flere som rett og slett bruker abort som "prevensjon", noe som selvsagt er helt bak mål, men Nessa og Knudsen stiller ikke mye høyere i min bok. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har aldri forstått hvorfor kirkens mørkemenn er så ensidig opptatt av det _ufødte_ liv. Hva med å bruke litt krefter på de liv som faksisk lever allerede? Hvis de er så innmari for at barn skal bæres fram uansett utgangspunkt, hvorfor har ikke kirken massevis av tilbud til aleneforsørgere - avlastnings- og barnevaktordninger, sommerleire, treffpunkter i menighetshusene for hjemmeværende, osv.? For ALLE aleneforsørgere, uansett interesse for kirke og menighet. Det er bedre løsninger for vanskeligstilte foreldre som kan få aborttallene ned. Ikke fordømmende moralkampanjer tror Jepp! Thank you. 0 Siter
Gjest Nettopp Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har aldri forstått hvorfor kirkens mørkemenn er så ensidig opptatt av det _ufødte_ liv. Hva med å bruke litt krefter på de liv som faksisk lever allerede? Hvis de er så innmari for at barn skal bæres fram uansett utgangspunkt, hvorfor har ikke kirken massevis av tilbud til aleneforsørgere - avlastnings- og barnevaktordninger, sommerleire, treffpunkter i menighetshusene for hjemmeværende, osv.? For ALLE aleneforsørgere, uansett interesse for kirke og menighet. Det er bedre løsninger for vanskeligstilte foreldre som kan få aborttallene ned. Ikke fordømmende moralkampanjer tror Send dette til aftenposten:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.