Gå til innhold

Sender plastfostre til velgere

Anbefalte innlegg

Gjest vanlig kirkegjenger
Skrevet

Jeg har aldri forstått hvorfor kirkens mørkemenn er så ensidig opptatt av det _ufødte_ liv. Hva med å bruke litt krefter på de liv som faksisk lever allerede?

Hvis de er så innmari for at barn skal bæres fram uansett utgangspunkt, hvorfor har ikke kirken massevis av tilbud til aleneforsørgere - avlastnings- og barnevaktordninger, sommerleire, treffpunkter i menighetshusene for hjemmeværende, osv.? For ALLE aleneforsørgere, uansett interesse for kirke og menighet.

Det er bedre løsninger for vanskeligstilte foreldre som kan få aborttallene ned. Ikke fordømmende moralkampanjer

tror

Ikke bland oss vanlige kirkegjengere med disse to ekstremistene! Fordi om de er prester betyr det ikke at alle kristne er enig i det de gjør. Tror ikke det er mange som støtter de og deres fremgangsmåte.

Skrevet

Ikke bland oss vanlige kirkegjengere med disse to ekstremistene! Fordi om de er prester betyr det ikke at alle kristne er enig i det de gjør. Tror ikke det er mange som støtter de og deres fremgangsmåte.

Jeg gjør da ikke det?

Jeg oppfatter "kirkens mørkemenn" som en helt annen gruppe enn vanlige kirkegjengere.

Men jeg mener at _alle_ som er sterke motstandere av abort, enten de er aktivister, KrF-politikere eller "bare" engasjerte - og enten de har religiøs bakgrunn for sitt standpunkt eller ikke - burde interessere seg mer for de barna som faktisk blir født, selv om de kanskje er unnfanget i en vanskelig situasjon, og de forbedringer som kan gjøres for dem.

ikke fast nick
Skrevet

Jeg har aldri forstått hvorfor kirkens mørkemenn er så ensidig opptatt av det _ufødte_ liv. Hva med å bruke litt krefter på de liv som faksisk lever allerede?

Hvis de er så innmari for at barn skal bæres fram uansett utgangspunkt, hvorfor har ikke kirken massevis av tilbud til aleneforsørgere - avlastnings- og barnevaktordninger, sommerleire, treffpunkter i menighetshusene for hjemmeværende, osv.? For ALLE aleneforsørgere, uansett interesse for kirke og menighet.

Det er bedre løsninger for vanskeligstilte foreldre som kan få aborttallene ned. Ikke fordømmende moralkampanjer

tror

Jeg er helt enig, laban. Det er liksom om å gjøre å befolke denne verden med flest mulig. Jeg skjønner ikke tankegangen til disse ekstremistene. Vi er mer enn nok mennesker her på jorda, og så vil de at vi skal bli mange flere? Jeg synes det er hyklersk.

Det er så mange mennesker som allerede lever og som har det forferdelig. Hvorfor kan ikke slike ekstremister heller sette sine krefter og ressurser inn på å hjelpe disse, i stedet for å "hjelpe" de som ikke er født ennå?

Skrevet

Selv om jeg er i mot abort, er dette helt forferdelige virkemidler.

Kan ikke skjønne at det er lov, men det er vel ytringsfrihet.

13.000 jenter tar abort hvert år i Norge, og det er et så høyt tall at jeg forstår det rett og slett ikke.

Er det så mye dårlig prevensjon? Voldtekt, misbruk, rus eller at man bare gir f..

kan da ikke utgjøre mesteparten?

Skrevet

Hva hadde de gjort om f.eks. de hadde et 14-årig barnebarn som hadde blitt gravid etter en voldtekt? Hadde de fremdeles holdt like standhaftig fast på sitt anti-abortsyn?

Ja, det ville de. Et liv er et liv uansett om det er et foster eller en fjortenåring.

Og bare så det er sagt, dette er ikke mine ord..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...