Gå til innhold

Blir man automatisk snill som gammel?

Anbefalte innlegg

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Er det slik, at så snart man kvalifiserer til beskrivelsen "eldre". Så blir man automatisk til et snillt, vennligsinnet, stakkarslig vesen. Som har bygget landet og aldri gjort en flue fortred??

Det kan jaggu virke sånn ja.

Jeg tenker i mitt stille sinn, at enkelte svinepelser jeg vet om, var overhodet ikke snille i hele sitt liv. Og FORTJENER å sitte med våte bleier noen timer om dagen... *ond*

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• mil1365380270

9

• favn

5

• Kvinna

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest anti-gammel
Skrevet

For meg virker det litt omvendt. Gamle folk er ofte veldig egosentriske og tenker bare på seg selv og sine plager. For ikke å snakke om at de SKAL gå først i alle køer.

Skrevet

Ja! Jeg er eldgammel, har aldri bygd noe som helst i hele mitt liv og myrdet millioner av fluer i ekstatisk lykkerus. Dessuten har jeg vært ond, ond, ond med svigermor. Jeg forlanger å få veien til helvete brolagt med deilige, blytunge, dassvåte bleier!

WHEEEEE!

Skrevet

Å, nei.. Jeg har jobbet på sykehjem og det var lett å merke forskjell på folk. For eksempel hvem som var skikkelige sladrehøner, snille bestemødre og noen var også skikkelig bitch-aktige.

mil1365380270
Skrevet

Ja, sånn er det! Vi kvier oss for å gi gamle forbrytere strenge straffer, fordi de er tuslete, og har så lite igjen av livet.

Noen blir "snille" på sine gamle dager. Vet ikke om det er visdom som drypper inn, mangel på kraft til å krangle, eller redsel for døden. I enkelte tilfeller er det nok et en nødvendig tilpasning fordi man er hjelpetrengende også.

Tar meg i det selv. Klarer ikke å være like direkte med gamle egoistiske drittsekker, som med unge. Føler meg slem da. Men jeg vet ikke hvorfor jeg føler det sånn, de burde være mye smartere enn meg, og de har hatt god tid på seg til å rette opp sine feil. Min egen dødsangst som gjør det kanskje?

Skrevet

For meg virker det litt omvendt. Gamle folk er ofte veldig egosentriske og tenker bare på seg selv og sine plager. For ikke å snakke om at de SKAL gå først i alle køer.

Det et et inntrykk som jeg i stor grad deler med deg:-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Dette er vel også et inntrykk jeg sitter med.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg tror det er litt sånn at hvis man har vært snill og uselvisk i hele sitt voksne liv blir man slem og egoistisk som gammal. Og motsatt. Spesielt damene. Mennene har jeg følelsen av bare er snille som gamle, med visse unntak selvfølgelig. Jeg jobber på sykehus og en av oppgavene mine er å gå rundt og ta blodprøve av pasienter, og de fleste urgamle menn er så søte! Søte og koselige og rett og slett skrukkete hjerteknusere. Føler det sjelden sånn med gamle damer.

Gjest trultemor25
Skrevet

Som regel damer dette.

Skrevet

8-åringen min er ihvertfall av den oppfatning at folk som regel blir snillere når de blir gamle, for alik er det i hans verden! :-)

Men så la han til: "Men selv om du ikke er gammel mor, så er du likevel veldig snill!"

*smil*

Men ellers så ser jeg poenget ditt - he he.

Skrevet

Jeg tror det er litt sånn at hvis man har vært snill og uselvisk i hele sitt voksne liv blir man slem og egoistisk som gammal. Og motsatt. Spesielt damene. Mennene har jeg følelsen av bare er snille som gamle, med visse unntak selvfølgelig. Jeg jobber på sykehus og en av oppgavene mine er å gå rundt og ta blodprøve av pasienter, og de fleste urgamle menn er så søte! Søte og koselige og rett og slett skrukkete hjerteknusere. Føler det sjelden sånn med gamle damer.

Det kunne sikkert Freud ha sagt noe smart om! ;-)

Er enig i betraktningen om gamle, søte menn!

Kanskje det har noe med respekten for motsatt kjønn å gjøre? Eller vekker de morsfølelsen vår på en annen måte?

Mannlige sykehuskolleger opplevde det motsatt - de syntes DAMENE var søte skrukketroll...

Skrevet

Svar til overskriften:

NEI!

Personligehten "forsvinner" jo ikke når en blir gammel. Den forsterkes kanskje. Så - noen er snille og noen er slemme. De som er slemme synes best. Akuratt som når man er ung ;-)

Snille jenter kommer til hemmelien osv...

Skrevet

Svar til overskriften:

NEI!

Personligehten "forsvinner" jo ikke når en blir gammel. Den forsterkes kanskje. Så - noen er snille og noen er slemme. De som er slemme synes best. Akuratt som når man er ung ;-)

Snille jenter kommer til hemmelien osv...

hemmelien? ;-)

Skrevet

hemmelien? ;-)

...hihi...har du ikke HØRT om hemmelien?

*ser bestyrtet på morsan*

Skrevet

...hihi...har du ikke HØRT om hemmelien?

*ser bestyrtet på morsan*

Ligger det i nærheten av Hemnesberget? ;-)

Skrevet

Jepp. Kommer du i samme busskø som en gammel dame er det bare å passe seg - de har spisse albuer de!

Skrevet

Jepp. Kommer du i samme busskø som en gammel dame er det bare å passe seg - de har spisse albuer de!

Men når hun skal over gata er hun plustelig ekstremt skrøpelig! ;-)

mil1365380270
Skrevet

Klarte å rote meg med på en danmarkstur på en pensionistdag. Aldri igjen!

1/2t før restauranten åpner, er det så stor kø foran inngangen at man ikke kommmer forbi. Og du skulle sett hvordan de snek i køen! Og der hjalp det ikke mye å være skrøpelig, nei, de svakeste ble skviset bakover.

Var litt artig å se, men vi måtte sloss med de i taxikøen etter turen, og da var det ikke like gøy.

Skrevet

Klarte å rote meg med på en danmarkstur på en pensionistdag. Aldri igjen!

1/2t før restauranten åpner, er det så stor kø foran inngangen at man ikke kommmer forbi. Og du skulle sett hvordan de snek i køen! Og der hjalp det ikke mye å være skrøpelig, nei, de svakeste ble skviset bakover.

Var litt artig å se, men vi måtte sloss med de i taxikøen etter turen, og da var det ikke like gøy.

Du, jeg har også en gang forvillet meg på danskebåten på en hverdag med nesten bare pensjonister ombord!

Jeg var da en ung student, og så på gamle mennesker som snille, ydmyke mennesker, slik som mine egne besteforeldre.

Men det var en meget sjokkartet opplevelse, for verre folk til å krangle og slåss og dytte har jeg aldri sett! Ikke før var de ombord før de oppførte seg slik i taxfree'en, så var det rett på lugaren for å supe, og neste morgen vill krig v frokostbuffeen og deretter rett på kjøttbutikken! *grøss*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...