Gå til innhold

Blir man automatisk snill som gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men når hun skal over gata er hun plustelig ekstremt skrøpelig! ;-)

Åja! Og om hun mot formodning ikke har månedskort så har hun ikke mindre enn en 200-lapp å betale med og alt må selvfølgelig pent på plass i lommeboka før hun kan bevege seg bakover i bussen...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• mil1365380270

9

• favn

5

• Kvinna

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Åja! Og om hun mot formodning ikke har månedskort så har hun ikke mindre enn en 200-lapp å betale med og alt må selvfølgelig pent på plass i lommeboka før hun kan bevege seg bakover i bussen...

For ikke å snakke om at man må ha en pengepung for mynter og en lommebok for sedler!

Og når man står i butikken og skal betale, så står man der og plukker opp en og en småpenge fra pungen, holder opp mot lyset og myser godt, og teller og teller! (enda godt det ikke finnes tiøringer lenger!!!!)

Og så viser det seg til slutt at hun likevel ikke har nok kronestykker og femtiører, og må putte alt omhyggelig tilbake, legge pungen i en plastpose, snurre den godt sammen og plassere den under lommetørklær og paraply i veska, for så å fiske opp seddelboka og betale med seddel!! *he he*

Gjest Hildegard B.
Skrevet

8-åringen min er ihvertfall av den oppfatning at folk som regel blir snillere når de blir gamle, for alik er det i hans verden! :-)

Men så la han til: "Men selv om du ikke er gammel mor, så er du likevel veldig snill!"

*smil*

Men ellers så ser jeg poenget ditt - he he.

For en god unge! :0)

mil1365380270
Skrevet

For ikke å snakke om at man må ha en pengepung for mynter og en lommebok for sedler!

Og når man står i butikken og skal betale, så står man der og plukker opp en og en småpenge fra pungen, holder opp mot lyset og myser godt, og teller og teller! (enda godt det ikke finnes tiøringer lenger!!!!)

Og så viser det seg til slutt at hun likevel ikke har nok kronestykker og femtiører, og må putte alt omhyggelig tilbake, legge pungen i en plastpose, snurre den godt sammen og plassere den under lommetørklær og paraply i veska, for så å fiske opp seddelboka og betale med seddel!! *he he*

Det er litt søtt da! :-)

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Ja, sånn er det! Vi kvier oss for å gi gamle forbrytere strenge straffer, fordi de er tuslete, og har så lite igjen av livet.

Noen blir "snille" på sine gamle dager. Vet ikke om det er visdom som drypper inn, mangel på kraft til å krangle, eller redsel for døden. I enkelte tilfeller er det nok et en nødvendig tilpasning fordi man er hjelpetrengende også.

Tar meg i det selv. Klarer ikke å være like direkte med gamle egoistiske drittsekker, som med unge. Føler meg slem da. Men jeg vet ikke hvorfor jeg føler det sånn, de burde være mye smartere enn meg, og de har hatt god tid på seg til å rette opp sine feil. Min egen dødsangst som gjør det kanskje?

Ja. Jeg tror du har rett jeg. Tenker og litt sånn da, at et gammelt hjelpeløst og pleietrengende menneske ikke er noe å bære nag til. Straff nok å bli sånn.

Men alikevel så sniker onde tanker seg innpå. Særlig når det ENESTE man hører i politikken er "de stakkars gamle".

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Jeg tror det er litt sånn at hvis man har vært snill og uselvisk i hele sitt voksne liv blir man slem og egoistisk som gammal. Og motsatt. Spesielt damene. Mennene har jeg følelsen av bare er snille som gamle, med visse unntak selvfølgelig. Jeg jobber på sykehus og en av oppgavene mine er å gå rundt og ta blodprøve av pasienter, og de fleste urgamle menn er så søte! Søte og koselige og rett og slett skrukkete hjerteknusere. Føler det sjelden sånn med gamle damer.

He he kanskje kvinner er redde for konkurranse uansett alder! ;0)

mil1365380270
Skrevet

Ja. Jeg tror du har rett jeg. Tenker og litt sånn da, at et gammelt hjelpeløst og pleietrengende menneske ikke er noe å bære nag til. Straff nok å bli sånn.

Men alikevel så sniker onde tanker seg innpå. Særlig når det ENESTE man hører i politikken er "de stakkars gamle".

Jo, men de som havner på sykehjem, de synes jeg synd på. Jeg vil ikke dit, og jeg vil ikke at noen jeg er glad i skal havne der.

Skrevet

Ligger det i nærheten av Hemnesberget? ;-)

Næmmen i væla...veit du hvor Hemnesberget er?! Da er du "lokal" :-)

Og for ordens skyld... hemmelien minner IKKE om de traktene. De minner om det motsatte...på en måte... ;-)

Skrevet

Ikke når man står bak og skal nå bussen på den andre siden av gata og den går om 1 minutt og det er en halvtime til neste!

Skrevet

Jo, men de som havner på sykehjem, de synes jeg synd på. Jeg vil ikke dit, og jeg vil ikke at noen jeg er glad i skal havne der.

Det er vel ikke alle sykehjem som er så ille,vel?

Jeg vil mye heller på sykehjem enn å være til belastning for noen jeg er glad i. Det har jeg allerede sagt til mine,- og kommer til å gjenta det oftere jo eldre jeg blir ;-)

mil1365380270
Skrevet

Det er vel ikke alle sykehjem som er så ille,vel?

Jeg vil mye heller på sykehjem enn å være til belastning for noen jeg er glad i. Det har jeg allerede sagt til mine,- og kommer til å gjenta det oftere jo eldre jeg blir ;-)

Nei, sikkert ikke. Men frister ikke for det.

mil1365380270
Skrevet

Ikke når man står bak og skal nå bussen på den andre siden av gata og den går om 1 minutt og det er en halvtime til neste!

;-)

Skrevet

Gamle folk er individer og like forskjellige som mennesker i alle aldre.

Får man en demenssykdom kan jo personligheten plutselig bli helt forandret. Folk som har vært stille og forsagte kan forandre seg og bli sinte troll som banner og sverger, eller motsatt...

Skrevet

Næmmen i væla...veit du hvor Hemnesberget er?! Da er du "lokal" :-)

Og for ordens skyld... hemmelien minner IKKE om de traktene. De minner om det motsatte...på en måte... ;-)

*he he* Nei, ikke lokal. Hadde bare en jente i nabolaget i min barndom, og hun hadde slektninger i Hemnesberget som hun besøkte stadig vekk!

Skrevet

Nemlig! :-)

Skrevet

Jeg er mektig imponert over en som kan stå og bivåne dette og synes det er søtt!! ;-)

Gjest ikke alle har bygd landet
Skrevet

Alle er ikke snille. en blir ikke snillere med årene.

Langt fra alle har vært med på å bygge landet. Mange har levd på trygd, sosialhjelp. Mange har også vært kriminelle.

Skrevet

Uff, jeg synes ikke dere skal gjøre narr av eldre som ikke har samme førlighet, kvikkhet og evne til å plukke opp alt nytt, slik yngre mennesker har.

Eldre kvinner er gjerne enker (menn dør som kjent tidligere), så de er nok svært ensomme.

Jeg ser for øvrig godt at mange eldre er sure og ufordragelige, men min gode oppdragelse gjør at jeg velger å overse det og la dem dure litt på og bruke den tiden de trenger.

mil1365380270
Skrevet

Jeg er mektig imponert over en som kan stå og bivåne dette og synes det er søtt!! ;-)

Setter stygge blikk i de som begynner og trippe og himle med øynene også ;-) Dette har vi tid til.

Dessuten er det synd på de som blir stressa av at den foran bruker 30 sekunder "for mye" på å betale. Da skal det ikke mye til for å vippe en av pinnen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...