Gå til innhold

Blir man automatisk snill som gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ikke å snakke om at man må ha en pengepung for mynter og en lommebok for sedler!

Og når man står i butikken og skal betale, så står man der og plukker opp en og en småpenge fra pungen, holder opp mot lyset og myser godt, og teller og teller! (enda godt det ikke finnes tiøringer lenger!!!!)

Og så viser det seg til slutt at hun likevel ikke har nok kronestykker og femtiører, og må putte alt omhyggelig tilbake, legge pungen i en plastpose, snurre den godt sammen og plassere den under lommetørklær og paraply i veska, for så å fiske opp seddelboka og betale med seddel!! *he he*

Hm, det jeg mente med å vise til at eldre kvinner er enker og ensomme, var at deres eneste kontakt kanskje er med mennesker på butikker, bussen etc.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• mil1365380270

9

• favn

5

• Kvinna

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uff, jeg synes ikke dere skal gjøre narr av eldre som ikke har samme førlighet, kvikkhet og evne til å plukke opp alt nytt, slik yngre mennesker har.

Eldre kvinner er gjerne enker (menn dør som kjent tidligere), så de er nok svært ensomme.

Jeg ser for øvrig godt at mange eldre er sure og ufordragelige, men min gode oppdragelse gjør at jeg velger å overse det og la dem dure litt på og bruke den tiden de trenger.

*S*

For all del - jeg GJØR jo ingen ting når disse damene står og teller og teller! ;-) Jeg venter pent på at det blir min tur! *S*

Men jeg synes det var en morsom historie i kjølvannet av de andre historiene som kom her, og jeg beklager hvis du føler deg støtt!

Skrevet

Setter stygge blikk i de som begynner og trippe og himle med øynene også ;-) Dette har vi tid til.

Dessuten er det synd på de som blir stressa av at den foran bruker 30 sekunder "for mye" på å betale. Da skal det ikke mye til for å vippe en av pinnen :-)

*he he * det har du rett i! Jeg ser det mer som et komisk innslag, men må nok innrømme at jeg kan irriteres over dette og alle typer som linger hvis det er det som gjør at man ikke rekker siste buss på en halvtime, jf Lillemus sitt eksempel!

Skrevet

*S*

For all del - jeg GJØR jo ingen ting når disse damene står og teller og teller! ;-) Jeg venter pent på at det blir min tur! *S*

Men jeg synes det var en morsom historie i kjølvannet av de andre historiene som kom her, og jeg beklager hvis du føler deg støtt!

*hytter med gåstolen* (lært av andre her i forumet)

*S*

Skrevet

*hytter med gåstolen* (lært av andre her i forumet)

*S*

*LOL*

(Men hvis man både er i stand til å LØFTE gåstolen OG hytte med den, så trenger man den vel egentlig ikke? *s*)

mil1365380270
Skrevet

*LOL*

(Men hvis man både er i stand til å LØFTE gåstolen OG hytte med den, så trenger man den vel egentlig ikke? *s*)

Jo! Folk reagerer på at du dulter til eller tråkker på dem. Med en gåstol kan du presse deg frem, uten at folk blir så sinte, for de tror du ikke mener det.

Skrevet

Jo! Folk reagerer på at du dulter til eller tråkker på dem. Med en gåstol kan du presse deg frem, uten at folk blir så sinte, for de tror du ikke mener det.

*he he* Så da trenger man gåstolen bare for å skape seg en buffer mot omverdenen! :-) Smart, men vi for håpe - for japanernes skyld - at trenden ikke sprer seg til Tokyo! ;-)

Skrevet

Det er jo utrolig bra, forbannet gammel dame med gåstol som trøkker på *flire*

mil1365380270
Skrevet

*he he* Så da trenger man gåstolen bare for å skape seg en buffer mot omverdenen! :-) Smart, men vi for håpe - for japanernes skyld - at trenden ikke sprer seg til Tokyo! ;-)

Ja! ;-) Vurderte barnevogn til formålet. Men nå får du så fine gåstoler, med kurv og greier til varene. Også kan de bare klappes sammen så de tar liten plass i bilen, så det blir nok rullator på meg i stedet. Unna vei, her kommer jeg! ;-)

Skrevet

*LOL*

Pass.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...