Gå til innhold

hjelp hva skjer? verden henger ikke lenger på greip!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte en sykkel på Lørdag. i går syklet jeg rundt byen og låste inn sykkelen min i et av bodene som tilhører studentbyen.

i dag tidlig så var sykkelen borte og jeg var 100 prosent sikker på hvor jeg hadde plassert den. Men den var borte. Jeg hadde en annen avtale og måtte gå

så kommer jeg tilbake en time senere og skal ta en ekstra kikk . OG DER STÅR SYKKELEN IGJEN. Og jeg tenker at ok nå har fantasien min spilt meg et puss. ja ja så slapp jeg å ringe forsikringselskap osv.

så går jeg inn for å dusje for så å sykle til skolen. OG SYKKELEN ER BORTE!!

Noe mystisk foregår her. sykkelen var låst inne i en bod.

kan noen ha identisk nøkkel som meg og dermed "låner" sykkelen min av den grunn?

Eller hva skjer egentlig? Hvis man først skal stjele en sykkel så er det vel vanlig at man bryter låsen eller?

hva tenker dere? Dette er det rareste jeg har opplevd. håper jeg finner sykkelen igjen når jeg kommer tilbake.

Gjest Sykkeltyven
Skrevet

Kjøp ny lås!

Alle sykler har serienummer og hvis du skulle være heldig å se den igjen og den "nye" eieren påstår at den er sin så kan du jo bare vise frem kvitteringen.

Skrevet

Kjøp en ekstra lås eller to. Det er alltid lurt å ha to låser på en sykkel. Minimum en i ramma om dette finnes (som på en del DBS-sykler blant annet), og så en annen type som du kan bruke til å feste sykkelen til noe solid slik at den blir vanskeligere å ta med seg. I ditt tilfelle ville jeg kjøpt meg to låser, i og med at den opprinnelige tydeligvis ikke er så mye verdt...

Skrevet

Kjøp en ekstra lås eller to. Det er alltid lurt å ha to låser på en sykkel. Minimum en i ramma om dette finnes (som på en del DBS-sykler blant annet), og så en annen type som du kan bruke til å feste sykkelen til noe solid slik at den blir vanskeligere å ta med seg. I ditt tilfelle ville jeg kjøpt meg to låser, i og med at den opprinnelige tydeligvis ikke er så mye verdt...

men spørsmålet er da hvordan vedkommende kan ha fått opp låsen?. for så å låse den igjen? Har vedkommende dirket den opp eller?

Skrevet

men spørsmålet er da hvordan vedkommende kan ha fått opp låsen?. for så å låse den igjen? Har vedkommende dirket den opp eller?

Aaaner ikke... :-)

Skrevet

Aaaner ikke... :-)

ja ja . Sykkelen var iallefall der når jeg kom hjem i dag. Nå har jeg den inne på rommet mitt inntil videre:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...