Gå til innhold

Betraktninger på Oslo Legevakt en onsdag ettermiddag (laangt)

Anbefalte innlegg

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Nok en grunn til å bo, skal vi si en smule usentralt! ;0)

Skrevet

Ja, vi har vært flere ganger på lokallegevakta (Ryen for vårt verdkommende), men så lenge vi visste det kunne være snakk om brudd og at han dermed helt sikkert måtte ta røntgen og kanskje gipse så dro vil likegodt direkte til Storgata.

Disse lokallegevaktene er stort sett "vanlige" legekontor, mens i Storgata har de jo langt på vei sykehusstandard.

Men det blir Volvat neste gang (jeg tenkte bare ikke på det - har jo vært der selv ...)

Greit nok det,men å skrubbe et sår eller sy et par sting burde dem jo klare.....!

Skrevet

Ja, jeg tror faktisk at Volvat kan være verdt pengene, gitt?

Tja....venninna mi fikk tilsendt røntgenbildene til en annen derfra..! Feil blir gjort overalt.

Skrevet

Ja, ventetiden er fryktelig. Jeg har "klippekort" på legevakten med eldstemann, han har en tendens til å brekke armer og bein. Tilbrakt endel timer på legevakten i Bergen, ja... Tipper de har en mappe (barneverns- )på meg nå. Heldigvis er han nå 15 cm høyere enn meg og 10 kg tyngre, så kanskje de har hivd mappen i bosset? :-)

mvh

Hehe. Ja, da kan du kanskje betrakte deg selv som "utenfor mistanke".

Skrevet

Var den til meg?

Ja - jeg prøvde å beskrive at ventetiden som _jeg_ måtte gjennom er dritkjedelig. og at du er kjempeheldig.

Men det kom kanskje litt skjevt ut ...

:o)

Gjest teatrika
Skrevet

Ja - jeg prøvde å beskrive at ventetiden som _jeg_ måtte gjennom er dritkjedelig. og at du er kjempeheldig.

Men det kom kanskje litt skjevt ut ...

:o)

Hehe, ja jeg skjønte ikke helt den, på en måte...men samma det:-)

Skrevet

Tja....venninna mi fikk tilsendt røntgenbildene til en annen derfra..! Feil blir gjort overalt.

Jeg fikk opplysninger i posten om en annen pasient fra mitt lokale legekontor...

De ble ganske med seg på kontoret der da jeg stakk oppom med brevet gitt.

Gjest Cinderellla
Skrevet

Vel, det er mange grunner til at jeg bruker Volvat (oslo vel og merke for den i Fredrikstad er vist veldig dårlig)

Det flotte med Volvat (oslo) er at man slipper å vente, og har man babyer så er det VELDIG greit å slippe å vente timesvis når babyen er syk.

Har kommet til en utrolig snill barnelege på Volvat, han sa vi bare kunne ringe han hele døgnet om vi ville. Han tar seg alltid masse god tid og snakker til barnet ikke bare til oss voksne.

Det som er synd er jo at det er ganske dyrt,(og jeg er ikke rik!) betalte rundt 700,- for en sjekk og det viste seg at det var utslett, men heller det enn å utsette en 4 åring for "livet på legevakta". At livet ikke er bra for alle er ikke noe jeg har lyst til å lære en 4 åring med all den dritten som er på legevakten, finnes da bedre måte å vise "livets realiteter" enn akkurat der.... mener nå jeg..

Gjest veslekari
Skrevet

Vet du åssen det gikk med babyen som ikke pusta eller?

Så skummelt da.

Skrevet

ja, man kan se litt av hvert på legevakta mi. min eldre søster jobber der, og det hender man får noen anekdoter (av dem typen som ikke er taushetsbelagt seff, mens venterom-ting) fra henne. det er ikke tvil om at det er en del forskjellige folk innom der. på godt og vondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...