Gå til innhold

Sulten

Anbefalte innlegg

Gjest Eplesalat
Skrevet

Har klart å gå opp 6 kg (!!!!!) i sommer og nå må dem av igjen. Problemet er bare at jeg er så sulten. Har nå brukt opp kalorirasjonen min i dag, men likevel er jeg sulten. Spiste sist gang for en time siden og det var 150 gram fullkornpasta med pastasaus. Det er en STOR porsjon, men jeg er nå utrolig sulten. Den middagen burde vel mette?

I dag tidlig spiste jeg 2 skiver fedonbrød med magerost, men likevel var jeg sulten kort tid etter.

Hva gjør jeg feil? Må legge til at jeg ligger på ca 1200-1300 kcal pr dag og er de kiloene er skjønnhetskiloer så de sitter veldig godt.

Skrevet

Kan det skade om du spiser noen ekstra skiver med grovt brød og noe sunnt pålegg?

Hva med å ta deg en rask spasertur først, så får du tankene over på noe annet.

Da kan du vel unne deg et par brødskiver til?

Gjest Luckie annie
Skrevet

Det funker dårlig å holde seg mett på å spise pasta. Selv om du spiser fullkornpasta er det fortsatt masse karbohydrater.

Du må spise sammensatt mat med masse grønnsaker og proteiner fra rent kjøtt/fiskeprodukter.

Det er også viktig at du spiser fett. Fett skal fett fordrive! En liten dæsj olivenolje gir deg verdifulle fettsyrer.

Skrevet

Jeg er enig med Dina2, det hjelper ikke å kutte ut mat, du må røre deg også/istedet. Ta en sykkeltur! Få litt musikk på øret (diskman el. mp3 f.eks.) og gå en tur. Ta deg en tur i skogen og lytt til fuglesangen nå i kveld.

Gjest Trude Lur
Skrevet

Jeg synes du spiser litt for lite. Ta noen ekstra brødskiver, og så kan du gå en tur om du vil. Du kunne hatt kylling i pastaen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...