Gjest mij Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Apropos bake kake, jeg skal prøve meg på en tropisk aroma om noen dager. Er ingen erfaren kakebaker, blir som regel ostekake (jævlig god på det, forresten ;-) men har hørt at t.a. kan være en utfordring? Stemmer det? :-) Gode oppskrifter og tips i samme slengen? :-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Det finnes en frossen tropisk aroma som er bare heeeelt nydelig! Men lykke til med bakingen! 0 Siter
Elbereth Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 En enkel kake, synes jeg I oppskrifta jeg har skal det være lyse og mørke kakelag om hverandre, men det gidder jeg ikke å styre med - den blir ensfarget og fin her i huset. *leter etter oppskrifta* En ting med tropisk aroma: den er ikke noe god når den er nystekt - la den stå i kjøleskapet et par dager før servering. Utrolig forskjell 0 Siter
Elbereth Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 En enkel kake, synes jeg I oppskrifta jeg har skal det være lyse og mørke kakelag om hverandre, men det gidder jeg ikke å styre med - den blir ensfarget og fin her i huset. *leter etter oppskrifta* En ting med tropisk aroma: den er ikke noe god når den er nystekt - la den stå i kjøleskapet et par dager før servering. Utrolig forskjell Passer til liten, rund form (22,24 cm) 115 gr smør/margarin 280 gr sukker 2 egg 290 gr hvetemel 4 ts bakepulver 1 knivsodd salt 2 dl melk 1 ts muskat 1 ts kanel 1 ss kakao utrørt i 1 ss kaldt vann Smør og sukker røres hvitt. Eggene piskes lett sammen og tilsettes. Hvetemel, bakepulver og salt siktes i melka sammen med kanel og muskat. Bland alt forsiktig, og ha i smurt og strødd springform. Stekes 180 grader, 25-30 min, midt i ovnen. Fyll og glasur: 3 ss smør/margarin 250 gr melis 1 ts kakao 1 ts vaniljesukker 3 ss sterk kaffe Smøret røres bløtt, og tilsett de andre ingrediensene langsomt. Kaka deles i to eller tre lag, alt ettersom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.