Gå til innhold

Canon EOS 350D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville digitalkamerakjennere anbefale dette? Eller er det andre jeg burde ha sjekket ut?

Jeg ønsker å gå fotokurs, så om noen har tips om det også hadde det vært knallbra:-))

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tigertrollet

14

• Retz

10

• Anki

7

• Simen

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har et slikt, og det blir flotte bilder! :)

Skrevet

Du har sikker sett denne:

http://www.akam.no/artikkel/17915

Selv ønsker jeg meg et kamera som også kan ta små filmsnutter, og som jeg kan bruke skjermen som søker på, det går vel ikke på speilrefleks.

Hadde ikke sett den testen. Takk.

Det med filmsnutter vet jeg ikke på speilrefleks nei.. Kan det på mitt kompaktkamera, men:-)

Skrevet

Jeg har et sånt, og er superfornøyd. Det eneste er at jeg ønsker meg et annet objektiv ;)

Skrevet

Hvordan funker autofokusen når du tar bilder av motiver i (rask) bevegelse? Jeg har et vanlig digcam, et Canon G3, og autofokusen er treig som faen. Har også lurt på 350D, men vil gjerne ha en kjapp autofokus.

Skrevet

Ja, det bør vel det med 8 megap.. hehe;-)

Men det er jo forskjeller på kameraene sikkert som jeg ikke har dubbsjans til å finne ut.. Derfor spør jeg sånne som deg da. Og siden du er fornøyd så setter jeg deg på "FOR"-listen.

Skrevet

Hvordan funker autofokusen når du tar bilder av motiver i (rask) bevegelse? Jeg har et vanlig digcam, et Canon G3, og autofokusen er treig som faen. Har også lurt på 350D, men vil gjerne ha en kjapp autofokus.

På mitt kompaktkamera har jeg egen innstilling for "hunder i bevegelse" ( i mitt tilfelle) eller "sykkelister" (i ditt tilfelle). Da tas det en serie med bilder. Det ser ut som en hakkete film rett og slett.

Jeg har Sony Cybershot

Skrevet

øh..."syklister" kanskje. Eller hva faen det nå heter da. Har det ikke i mitt vokabular tydeligvis. *s*

Skrevet

Jeg har et sånt, og er superfornøyd. Det eneste er at jeg ønsker meg et annet objektiv ;)

Supert! Hva slags objektiv har du nå? 18-55?

Skrevet

Supert! Hva slags objektiv har du nå? 18-55?

Jepp. Den er grei nok om man står nærme nok motivet når man tar bilder, men jeg har veldig lyst på 75-300 mm linse nå da :)

fikk kameraet av svigerinna mi på mannen min sin bursdag, jeg - fikk dønn sjokk over å få en så sykt dyr gave uten noen spesiell grunn ..

Skrevet

Jeg synes den fungerer veldig bra på autofokusen når jeg har stilt inn på sportsfunksjonen også. Er superfornøyd med mitt kamera og gleder meg til å bli flinkere til å ta bilder.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt dette kameraet etter å ha lest mange tester og snakket med fagfolk. De fleste sier dette er det absolutt beste kjøpet man kan gjøre i den prisklassen i dag.

Jeg er kjempefornøyd selv, men har gått til anskaffelse av en 18 - 200mm. zoom og en 90 mm. med makro. Det ble dyrt......

Autofokusen er svært rask. Et tips: ikke kjøp kameraet med den linsen som følger med. Kjøp heller bare huset og ett annet og mer anvendelig objektiv i stedet, f.eks et zoomobjektiv som nevnt ovenfor. Det blir dyrere, men du kaster ihvertfall ikke bort pengene på et objektiv du allikevel ikke kommer til å bruke særlig mye dersom du har tenkt å få maks ut av kameraet. (Den som følger med er av bra kvalitet, men ikke fleksibel nok etter min mening).

Skrevet

Du har sikker sett denne:

http://www.akam.no/artikkel/17915

Selv ønsker jeg meg et kamera som også kan ta små filmsnutter, og som jeg kan bruke skjermen som søker på, det går vel ikke på speilrefleks.

Du kan ikke bruke skjermen som søker på speilrefleks nei -kan bare se der etter at bildene er tatt. Ikke kan man filme med det heller. Men nå har mannen min et Fujifilm S5500 også, og det er innmari bra - kan bruke skjermen som søker _og_ kan filme med den. Anbefales virkelig det også! :D

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt dette kameraet etter å ha lest mange tester og snakket med fagfolk. De fleste sier dette er det absolutt beste kjøpet man kan gjøre i den prisklassen i dag.

Jeg er kjempefornøyd selv, men har gått til anskaffelse av en 18 - 200mm. zoom og en 90 mm. med makro. Det ble dyrt......

Autofokusen er svært rask. Et tips: ikke kjøp kameraet med den linsen som følger med. Kjøp heller bare huset og ett annet og mer anvendelig objektiv i stedet, f.eks et zoomobjektiv som nevnt ovenfor. Det blir dyrere, men du kaster ihvertfall ikke bort pengene på et objektiv du allikevel ikke kommer til å bruke særlig mye dersom du har tenkt å få maks ut av kameraet. (Den som følger med er av bra kvalitet, men ikke fleksibel nok etter min mening).

Tips til steder som er ålreite på priser på objektiv da? Jeg har egentlig lyst på objektiv opp til 300 mm jeg da, men kan lett omvendes *ler*

Skrevet

Husk at på et digitalt speilreflekskamera må du gange den oppgitte brennvidden med 1,5, slik at 18-55 i virkeligheten er 27 - ca. 75.

200 mm. blir følgelig 300mm osv.

Skrevet

Tips til steder som er ålreite på priser på objektiv da? Jeg har egentlig lyst på objektiv opp til 300 mm jeg da, men kan lett omvendes *ler*

Jeg har kjøpt Tamronobjektiver på Lømorks foto i Torggt. De er kjempedyktige og seriøse. Jeg kjøpte også et på Foto-Knudsen (tidl. Oslo kameraservice) nederst på Karl Johan.

Originale Canon-objektiver er alt for dyre.

Skrevet

Jeg har kjøpt Tamronobjektiver på Lømorks foto i Torggt. De er kjempedyktige og seriøse. Jeg kjøpte også et på Foto-Knudsen (tidl. Oslo kameraservice) nederst på Karl Johan.

Originale Canon-objektiver er alt for dyre.

Hvor mye sånn ca bør man regne med for et sånt på 18-200 mm da? Kanskje et sånt holder for meg foreløbig :)

Skrevet

Hvor mye sånn ca bør man regne med for et sånt på 18-200 mm da? Kanskje et sånt holder for meg foreløbig :)

Jeg betalte ca. 4000,- for mitt, men de kan være vanskelige å skaffe. Kjøpte det siste de hadde i butikken. Mulig de har fått inn flere nå. I tillegg "bør "man ha et pola-filter for utendørsfotografering. Det koster 5-600,- Det gir litt bedre farger og bedre kontrast f.eks. på skyer/himmel.

Begge butikkene jeg nevnte selger også brukt, men fordi dette kameraet er så populært, er det vanskelig å få gode brukte objektiver til det.

Det er en butikk i Møllergata også som visstnok har bra utvalg i nytt utstyr.

Skrevet

Jeg betalte ca. 4000,- for mitt, men de kan være vanskelige å skaffe. Kjøpte det siste de hadde i butikken. Mulig de har fått inn flere nå. I tillegg "bør "man ha et pola-filter for utendørsfotografering. Det koster 5-600,- Det gir litt bedre farger og bedre kontrast f.eks. på skyer/himmel.

Begge butikkene jeg nevnte selger også brukt, men fordi dette kameraet er så populært, er det vanskelig å få gode brukte objektiver til det.

Det er en butikk i Møllergata også som visstnok har bra utvalg i nytt utstyr.

Fotovideo tenker jeg...har kikka litt der på priser ja :)

takk for tips! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...