Gå til innhold

Canon EOS 350D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes den fungerer veldig bra på autofokusen når jeg har stilt inn på sportsfunksjonen også. Er superfornøyd med mitt kamera og gleder meg til å bli flinkere til å ta bilder.

Ai, ai, ai, da må jeg ha! Får se om jeg ikke kan låne et av en venn og teste det ut.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tigertrollet

14

• Retz

10

• Anki

7

• Simen

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt dette kameraet etter å ha lest mange tester og snakket med fagfolk. De fleste sier dette er det absolutt beste kjøpet man kan gjøre i den prisklassen i dag.

Jeg er kjempefornøyd selv, men har gått til anskaffelse av en 18 - 200mm. zoom og en 90 mm. med makro. Det ble dyrt......

Autofokusen er svært rask. Et tips: ikke kjøp kameraet med den linsen som følger med. Kjøp heller bare huset og ett annet og mer anvendelig objektiv i stedet, f.eks et zoomobjektiv som nevnt ovenfor. Det blir dyrere, men du kaster ihvertfall ikke bort pengene på et objektiv du allikevel ikke kommer til å bruke særlig mye dersom du har tenkt å få maks ut av kameraet. (Den som følger med er av bra kvalitet, men ikke fleksibel nok etter min mening).

Glimrende, Simen. Kan tenke meg det kostet med de objektivene ja..

Har sett kamerahuset ned i kr6 788, så da skal jeg sjekke ut forskjellige objektiver.

takker:-)

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt dette kameraet etter å ha lest mange tester og snakket med fagfolk. De fleste sier dette er det absolutt beste kjøpet man kan gjøre i den prisklassen i dag.

Jeg er kjempefornøyd selv, men har gått til anskaffelse av en 18 - 200mm. zoom og en 90 mm. med makro. Det ble dyrt......

Autofokusen er svært rask. Et tips: ikke kjøp kameraet med den linsen som følger med. Kjøp heller bare huset og ett annet og mer anvendelig objektiv i stedet, f.eks et zoomobjektiv som nevnt ovenfor. Det blir dyrere, men du kaster ihvertfall ikke bort pengene på et objektiv du allikevel ikke kommer til å bruke særlig mye dersom du har tenkt å få maks ut av kameraet. (Den som følger med er av bra kvalitet, men ikke fleksibel nok etter min mening).

Dette tipset snapper jeg!

Kan få kjøpt kamerahus i Japan til rindt 3000 kr., og da kan man gjerne investere litt i et par skikkelige obkektiver.

Skrevet

Jeg betalte ca. 4000,- for mitt, men de kan være vanskelige å skaffe. Kjøpte det siste de hadde i butikken. Mulig de har fått inn flere nå. I tillegg "bør "man ha et pola-filter for utendørsfotografering. Det koster 5-600,- Det gir litt bedre farger og bedre kontrast f.eks. på skyer/himmel.

Begge butikkene jeg nevnte selger også brukt, men fordi dette kameraet er så populært, er det vanskelig å få gode brukte objektiver til det.

Det er en butikk i Møllergata også som visstnok har bra utvalg i nytt utstyr.

Mener det er Foto og Video i Møllergt 9.

Jeg leste tipsene til Anki vedr kjøp av andre typer objektiver enn Canon sine originale. Det skal jeg også se på:)

Skrevet

Jepp. Den er grei nok om man står nærme nok motivet når man tar bilder, men jeg har veldig lyst på 75-300 mm linse nå da :)

fikk kameraet av svigerinna mi på mannen min sin bursdag, jeg - fikk dønn sjokk over å få en så sykt dyr gave uten noen spesiell grunn ..

Det var litt av en gave må jeg si. Sånne svierinner vil jeg også ha, hehe:)

Skrevet

Jeg synes det er alt for lite. Det var vondt å holde og trangt mellom knappene. Jeg vet jeg ville irritert meg over det, så derfor valgte vi det bort. Og jeg er en normalt bygd dame. Så mitt råd er at du prøver det i butikken. Dessuten må du som flere sier kjøpe et annet objektiv enn det som følger med. Det har ikke bare for lite spenn i brennvidder, men har for dårlig optikk til et såpass bra kamera. Vi kjøpte Canon D20 med et 17-85mm (tilsvarer ca. 28-110mm) objektiv og er veldig fornøyd med det selv om objektivet er litt for lyssvakt.

I den prisklassen ville jeg valgt Nikon D70s eller D50. Det siste har fått bra vurderinger i tester som et rimelig og bra kamera.

Skrevet

Tøft!

Det er uklart for pokker! Jævla autofokus.

Motivet er tøft, da. Og rytteren. Riktig så slafsbar. :)

Skrevet

Er Nikon-fan jeg da, så jeg skal ikke uttale meg!

Når det gjelder kurs kan du jo sjekke disse:

http://www.venabu.no/norsk/fotokurs.htm

http://www.fotoskolen.no/kursleder.htm

http://www.studiofs.no/

Tror folkeuniversitetet også har kurs.

Lykke til med valget. Det er bare supermorsomt å kunne ta tusener på tusener med bilder, og så spare de du vil. Har fått så mange blinkskudd siden det ble digitalkamera i huset.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du kan ikke bruke skjermen som søker på speilrefleks nei -kan bare se der etter at bildene er tatt. Ikke kan man filme med det heller. Men nå har mannen min et Fujifilm S5500 også, og det er innmari bra - kan bruke skjermen som søker _og_ kan filme med den. Anbefales virkelig det også! :D

Jeg har bestilt meg et Canon S2-IS, har lest så mange skrytetester av det. Eneste kamera på sju år DinSide.no har gitt terningkast 6.

Skrevet

Jeg synes det er alt for lite. Det var vondt å holde og trangt mellom knappene. Jeg vet jeg ville irritert meg over det, så derfor valgte vi det bort. Og jeg er en normalt bygd dame. Så mitt råd er at du prøver det i butikken. Dessuten må du som flere sier kjøpe et annet objektiv enn det som følger med. Det har ikke bare for lite spenn i brennvidder, men har for dårlig optikk til et såpass bra kamera. Vi kjøpte Canon D20 med et 17-85mm (tilsvarer ca. 28-110mm) objektiv og er veldig fornøyd med det selv om objektivet er litt for lyssvakt.

I den prisklassen ville jeg valgt Nikon D70s eller D50. Det siste har fått bra vurderinger i tester som et rimelig og bra kamera.

Takk for tipset. Jeg har lest testen mellom D70, 350D og Olympus sin E-300 som CiengMai henviste til. Der kom jo D70 best ut på objektiv, som du også påpeker.

Må visst undersøke mer:)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hehe. Si til en IXUS-bruker at EOS 350D er for lite. Sånn rent størrelsesmessig er EOS 20D _alt_ for_stort_. Veier ett tonn, jo. Nesten. Og forskjellen på 350D og 20D er ikke allverden hva størrelse angår.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Supert! Hva slags objektiv har du nå? 18-55?

18-55 gir en optisk zoom på 3x, er jo litt stusselig når man først investerer såpass i et kamera syns jeg.

Skrevet

Er Nikon-fan jeg da, så jeg skal ikke uttale meg!

Når det gjelder kurs kan du jo sjekke disse:

http://www.venabu.no/norsk/fotokurs.htm

http://www.fotoskolen.no/kursleder.htm

http://www.studiofs.no/

Tror folkeuniversitetet også har kurs.

Lykke til med valget. Det er bare supermorsomt å kunne ta tusener på tusener med bilder, og så spare de du vil. Har fått så mange blinkskudd siden det ble digitalkamera i huset.

Joooo, du må uttale deg! Har du tilfeldigvis D50 eller D70 så må du ihvertfall uttale deg for de har jeg lest om.

(det jeg har fotografert med speilrefleks før er også med Nikon så jeg skjønner at du liker Nikon altså. Men jeg er på tynn is når det gjelder digitale kameraer. grmf)

;-)

Skrevet

18-55 gir en optisk zoom på 3x, er jo litt stusselig når man først investerer såpass i et kamera syns jeg.

Pokker jeg vet lite om dette...hmfr. Jeg skjønner nå, etter flere input, at det er for lite med den originale linsen.

Så da ser jeg for meg å kjøpe et kamerahus + et bedre objektiv.

Skrevet

Hehe. Si til en IXUS-bruker at EOS 350D er for lite. Sånn rent størrelsesmessig er EOS 20D _alt_ for_stort_. Veier ett tonn, jo. Nesten. Og forskjellen på 350D og 20D er ikke allverden hva størrelse angår.

20D veier 200g mer enn 350D. Når du først har et så stort og tungt kamera (og objektivvekten og -størrelsen blir jo lik), kan du like gjerne ha den litt større slik at den blir bedre å holde. Jeg vet jeg ville irritert meg over at 350d var vond å holde og vanskelig å treffe knappene på.

Dessuten er huset til 20D i metall, og tåler nok mer enn huset til 350D.

På et kompaktkamera er derimot størrelsen viktig, så da er jo Ixus perfekt :-)

Skrevet

Ja, det er ikke helt klart. Men motivet var tøft;)

Svarte gransk... det er så mye å sette seg inn i hver gang man skal kjøpe noe nytt. Jeg er jo amatør på speilrefleks og vet ikke hva jeg skal spørre om engang. Men det er ihvertfall morsommere enn å kjøpe vaskmaskin og ha en mening om ant omdreininger og decibel.

Skrevet

Hvis du er så opptatt av hurtighet, og ikke så opptatt av pris, bør du heller velge canon eos 20D.

Skrevet

Hvis du er så opptatt av hurtighet, og ikke så opptatt av pris, bør du heller velge canon eos 20D.

Jeg har nettopp vært inne på akam og lest om 20 D. :)

Kan du anbefale noen objektiver? Har liten peiling på løse objektiver til digitalkamera, men kunne tenkt meg noen som ift "vanlig" speilrefleks tilsvarer 28, 50 og en liten tele (ev. zoom) på 100-150.

Og joda, jeg er opptatt av pris, men kan få tak i dette via venner i Japan, så da kan jeg investere noe mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...