Gå til innhold

Canon EOS 350D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er ikke helt klart. Men motivet var tøft;)

Svarte gransk... det er så mye å sette seg inn i hver gang man skal kjøpe noe nytt. Jeg er jo amatør på speilrefleks og vet ikke hva jeg skal spørre om engang. Men det er ihvertfall morsommere enn å kjøpe vaskmaskin og ha en mening om ant omdreininger og decibel.

Mye morsommere! Jeg har et Nikon speilrefleks (ikke digcam) og denne G3'n, men jeg er klar som et egg til et digitalt speilrefleks!

Til portretter og landskap funker G3'n - og selvsagt også Nikon-kameraet - bra, men jeg tar jo en god del sykkelbilder og da er jeg selvsagt ute etter så bra bilder som mulig. Tok 460 bilder bare fra Tour de France i år!

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tigertrollet

14

• Retz

10

• Anki

7

• Simen

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har nettopp vært inne på akam og lest om 20 D. :)

Kan du anbefale noen objektiver? Har liten peiling på løse objektiver til digitalkamera, men kunne tenkt meg noen som ift "vanlig" speilrefleks tilsvarer 28, 50 og en liten tele (ev. zoom) på 100-150.

Og joda, jeg er opptatt av pris, men kan få tak i dette via venner i Japan, så da kan jeg investere noe mer.

For det nederste området, er canon ef 17-40 f/4L bra (tilsvarer ca. 28-60mm)

Så skal det være et på 70-200 som skal være bra.

Alternativt finnes det bra Tamron og Sigma-objektiver.

Skrevet

Jeg har nettopp vært inne på akam og lest om 20 D. :)

Kan du anbefale noen objektiver? Har liten peiling på løse objektiver til digitalkamera, men kunne tenkt meg noen som ift "vanlig" speilrefleks tilsvarer 28, 50 og en liten tele (ev. zoom) på 100-150.

Og joda, jeg er opptatt av pris, men kan få tak i dette via venner i Japan, så da kan jeg investere noe mer.

Selv har jeg en 17-85mm som vi er fornøyde med. Tilsvarer ca. 28-110mm, som er et veldig anvendelig område. Kunne vært litt mer lyssterkt, men hvis du tar mye utebilder, er jo ikke det noe problem.

Skrevet

For det nederste området, er canon ef 17-40 f/4L bra (tilsvarer ca. 28-60mm)

Så skal det være et på 70-200 som skal være bra.

Alternativt finnes det bra Tamron og Sigma-objektiver.

Takker! :)

Skrevet

Mye morsommere! Jeg har et Nikon speilrefleks (ikke digcam) og denne G3'n, men jeg er klar som et egg til et digitalt speilrefleks!

Til portretter og landskap funker G3'n - og selvsagt også Nikon-kameraet - bra, men jeg tar jo en god del sykkelbilder og da er jeg selvsagt ute etter så bra bilder som mulig. Tok 460 bilder bare fra Tour de France i år!

Angående Tour'en: Jeg var på en pressefotoutstilling i Amsterdam i sommer. Der hadde de digre plakater med de mest utrolige bilder fra årets Tour!

Lurer på hva slags fotoutstyr disse bruker. Det er i hvertfall ikke i min prisklasse :-) I tillegg har disse gutta sannsynligvis glemt mer om foto enn jeg noen gang vil komme til å lære........

Skrevet

Ja, det bør vel det med 8 megap.. hehe;-)

Men det er jo forskjeller på kameraene sikkert som jeg ikke har dubbsjans til å finne ut.. Derfor spør jeg sånne som deg da. Og siden du er fornøyd så setter jeg deg på "FOR"-listen.

Det kan du absolutt gjøre! :)

Skrevet

Angående Tour'en: Jeg var på en pressefotoutstilling i Amsterdam i sommer. Der hadde de digre plakater med de mest utrolige bilder fra årets Tour!

Lurer på hva slags fotoutstyr disse bruker. Det er i hvertfall ikke i min prisklasse :-) I tillegg har disse gutta sannsynligvis glemt mer om foto enn jeg noen gang vil komme til å lære........

Åh! Heldigrisen! Der skulle je ha vøri!

Tipper du fant noen av Graham Watson der? Og Sirotti og Bettini? G.W. er jo THE tour photographer, han er rå!

Utstyret de bruker er massivt, og jeg fatter ikke hvordan de klarer å skyte så fordømt flotte bilder uten stativ. For det så jeg ikke at de brukte, verken på motorsykkelen eller i veikanten.

Her kan du finne ut hva G.W. bruker av utstyr: (gå til "Ask Graham > kategorier)

http://grahamwatson.com/

Skrevet

Selv har jeg en 17-85mm som vi er fornøyde med. Tilsvarer ca. 28-110mm, som er et veldig anvendelig område. Kunne vært litt mer lyssterkt, men hvis du tar mye utebilder, er jo ikke det noe problem.

Det skulle gjøre nytten, ja. Det er jo særlig sykkelbildene jeg vil forbedre, og da dreier det seg nesten utelukkende utefotografering.

Takk for tips! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...