Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du?

Anbefalte innlegg

Gjest budsjett
Skrevet

Hvor mye bruker du i snitt pr.mnd til deg selv (1 voksen) til:

- mat og "husholdning"

- cafe, restaurant, pub, kino, konserter osv

- telefoni og internett

- trening (treningsstudio etc)

- klær og sko

- møbler og interiør

- bøker og musikk

- Forbruksvarer som papir, fotopapir skrivesaker, printersverte og sånn.

Kort sagt, alt utenom boutgifter, bil og faste utgifter. Jeg har sikkert glemt noe...

Og til slutt: Hvor mye tjener du (netto utbetalt) i mnd?

Skrevet

Aner ikke, men stort sett alle pengene forsvinner. ;)

Vi har to lønninger, min er jo litt mindre nå siden jeg har permisjon, men etter huslån og bil-lån sitter vi igjen med... dæven, det var mye penger, faktisk 17 000 kr... Hmm... Hvor blir det av, alt sammen? Men vi koser oss da. Kjøper alt vi har lyst på til enhver tid ca. Sikkert bortskjemte som noen drittunger, men det liker vi. ;)

Skrevet

Aner ikke, men stort sett alle pengene forsvinner. ;)

Vi har to lønninger, min er jo litt mindre nå siden jeg har permisjon, men etter huslån og bil-lån sitter vi igjen med... dæven, det var mye penger, faktisk 17 000 kr... Hmm... Hvor blir det av, alt sammen? Men vi koser oss da. Kjøper alt vi har lyst på til enhver tid ca. Sikkert bortskjemte som noen drittunger, men det liker vi. ;)

ÅH! -da hadde jeg spart 10.000 i mnd! :) og reist på DEN turen etter et par år! - 7000,- er jo enda RIKELIG for en liten familie på 3 :)

Skrevet

ÅH! -da hadde jeg spart 10.000 i mnd! :) og reist på DEN turen etter et par år! - 7000,- er jo enda RIKELIG for en liten familie på 3 :)

Vi har 25.000 etter huslån...dvs vi eier huset, og har verken huslån eller billån.

Skrevet

- mat og "husholdning"

* Handler til oss fire som bor her. Bruker ca 2000 på mat i måneden.

* Ca 500

- telefoni og internett

* Ca 250 på mobil, og 299 i måneden på internett.

* 500 kroner i året (trener på idrettssenteret til NTNU), og 2300 på sesongkort i alpinbakken.

- klær og sko

* I måneden? Ca 3-400 kanskje, men kjøper ikke slikt hver måned.

- møbler og interiør

* Har blitt litt i det siste, men overstiger nok ikke 10 000 i år, nei.

- bøker og musikk

* Ingenting. Laster ned musikk, og leser omtrent ikke bøker. Har ikke tid. Låner Da Vincikoden av mamma, men har brukt åtte måneder på 1/4 av boka.

* Så godt som ingenting. Rundt 100 kroner i året, kanskje.

* Ca 28000 inkl studielån (som jeg prøver å ikke bruke)

Skrevet

Hmm...

Kanskje vi burde finne ut hva vi bruker alle disse pengene på.

Gjest 70 øre i timen..
Skrevet

- mat og "husholdning"

* Handler til oss fire som bor her. Bruker ca 2000 på mat i måneden.

* Ca 500

- telefoni og internett

* Ca 250 på mobil, og 299 i måneden på internett.

* 500 kroner i året (trener på idrettssenteret til NTNU), og 2300 på sesongkort i alpinbakken.

- klær og sko

* I måneden? Ca 3-400 kanskje, men kjøper ikke slikt hver måned.

- møbler og interiør

* Har blitt litt i det siste, men overstiger nok ikke 10 000 i år, nei.

- bøker og musikk

* Ingenting. Laster ned musikk, og leser omtrent ikke bøker. Har ikke tid. Låner Da Vincikoden av mamma, men har brukt åtte måneder på 1/4 av boka.

* Så godt som ingenting. Rundt 100 kroner i året, kanskje.

* Ca 28000 inkl studielån (som jeg prøver å ikke bruke)

2000 på mat og husholdning pr mnd til fire personer?

Det er 16 kroner pr persom pr døgn, det!

Blir ikke mye brødmat, middagsmat, vaskepulver og dopapir for det..

fuji1365380447
Skrevet

-mat og "husholdning"

Vi er to voksen, og bruker ca 3000 kr på mat (inkl øl og vin) i mnd. Mannen min elsker å lage god mat, så vi sparer ikke akkurat her...

Før var dette min største utgiftspost, men nå er det skjeldent at vi går ut. Kanskje 500 i mnd. Vi invitere heller venner til middag hjemme (derav det høye matbudsjettet)

- telefoni og internett

Begge har gratis tlf fra jobben, men vi har internett for 395 i mnd.

380 kr i mnd for Sats medlemskap som for øyeblikket er sovende..

- klær og sko

Ca 1000 kr i mnd - gjenomsnittlig. Det kan går flere mnd der jeg ikke kjøper sko og klær, og så kan jeg plutselig slå til og bruke 4000 en mnd.

- møbler og interiør

Vi holder på å flytte inn i nytt hus, så nå for tiden går det veldig mye penger til dette. mange tusen i mnd. Men slik skal det jo ikke fortsette.

- bøker og musikk

Jeg bruker en del penger på musikk - kanskje 400 i mnd

Ellers så gir vi 500 kr i mnd til drift av en barneskole i Afrika.

-Hvor mye tjener du (netto utbetalt) i mnd?

Både jeg og sambis tjener ganske bra, har utbetalt ac 25 tusen hver i mnd. Men så har vi et stooort lån nå da.., så alle pengene går med hver mnd.

Skrevet

mat og "husholdning"

2000,-?

2000,- (det er mest restauranter)

- telefoni og internett

ca. 200,-?

-0,-

- klær og sko

1000,-

- møbler og interiør

600,-

- bøker og musikk

400,-

100,-

-Andre utgifter, (gaver, blomster, renseri, div.)

500,-

Du har glemt den største utgiften: Reising! Ferier, besøk, helgeturer er min største utgift:

5000,-

Jeg bruker ca. 12 000,- kroner i måneden, har ingen barn eller bil eller huslån og føler jeg har god råd. Pengene forsvinner til reiser og restauranter.

Regner med jeg ikke vil ha det slik hele livet, så jeg nyter det nå.

Gjest 50 kroner dagen
Skrevet

-mat og "husholdning"

Vi er to voksen, og bruker ca 3000 kr på mat (inkl øl og vin) i mnd. Mannen min elsker å lage god mat, så vi sparer ikke akkurat her...

Før var dette min største utgiftspost, men nå er det skjeldent at vi går ut. Kanskje 500 i mnd. Vi invitere heller venner til middag hjemme (derav det høye matbudsjettet)

- telefoni og internett

- klær og sko

Ca 1000 kr i mnd - gjenomsnittlig. Det kan går flere mnd der jeg ikke kjøper sko og klær, og så kan jeg plutselig slå til og bruke 4000 en mnd.

- møbler og interiør

Vi holder på å flytte inn i nytt hus, så nå for tiden går det veldig mye penger til dette. mange tusen i mnd. Men slik skal det jo ikke fortsette.

- bøker og musikk

Både jeg og sambis tjener ganske bra, har utbetalt ac 25 tusen hver i mnd. Men så har vi et stooort lån nå da.., så alle pengene går med hver mnd.

3000 er ikke _så_ mye for to personer, det er 50 kroner dagen, og inkluderer det, i tillegg til helgemat og vin, også "husholdning" (lyspærer, vaskemidler osv) så synes jeg ikke dere er så ekstravagante her, jeg.

Gjest bruker vi mye?
Skrevet

3000 er ikke _så_ mye for to personer, det er 50 kroner dagen, og inkluderer det, i tillegg til helgemat og vin, også "husholdning" (lyspærer, vaskemidler osv) så synes jeg ikke dere er så ekstravagante her, jeg.

er 3000 kroner mye? Vi er familie på 4 inkludert baby og bruker ca 6000 kr på mat, og andre husholdningartikler. Og synes ikke vi er såå bortskjemt i matveien.

Vi storhandler en gang i uken.

Skrevet

-mat og "husholdning"

mellom 1500 og 1800kr

- cafe, restaurant, pub, kino, konserter osv, (jeg inkluderer også utesteder)

2000kr

- telefoni og internett

1100kr

100kr (får studentrabatt på treningsstudio)

- klær, sko, sminke og hårprodukter

aaalt for mye! gj.snittlig 3-4000.

- møbler og interiør

Kanskje 1000kr, men nå driver jeg å flytter og skal kjøpe alt nytt så denne måneden blir det ganske mye mer.

- bøker og musikk

0kr

100kr.

Skrevet

-mat og "husholdning"

- telefoni og internett

- klær og sko

- møbler og interiør

- bøker og musikk

3000 i mnd til mat var vel ikke mye..?

Skrevet

mat og "husholdning"

2000,-?

2000,- (det er mest restauranter)

- telefoni og internett

ca. 200,-?

-0,-

- klær og sko

1000,-

- møbler og interiør

600,-

- bøker og musikk

400,-

100,-

-Andre utgifter, (gaver, blomster, renseri, div.)

500,-

Du har glemt den største utgiften: Reising! Ferier, besøk, helgeturer er min største utgift:

5000,-

Jeg bruker ca. 12 000,- kroner i måneden, har ingen barn eller bil eller huslån og føler jeg har god råd. Pengene forsvinner til reiser og restauranter.

Regner med jeg ikke vil ha det slik hele livet, så jeg nyter det nå.

Det er en rekke ting jeg har glemt, som kommer innunder de forskjellige postene, ting som forsikringer, kontigenter, frisør, håndverkere (har kjøpt gammelt hus), avisabonnement, støtte til Redd barna, større innkjøp som ny sykkel, framkalling av bilder, tv-lisens, hobbyartikler osv.osv. Pengene forsvinner i hverfall.

Skrevet

Har ingen anelse, vi bruker til det er tomt også sparer vi 500,- til hver av ungene i fond. Dette året har jeg spart 1000,- til en feriekonto hver måned, jeg har planer om en egotur til Mexico om et år og da har jeg til reisen og litt lommepenger.

Gjest Dagligvaresluggeren
Skrevet

er 3000 kroner mye? Vi er familie på 4 inkludert baby og bruker ca 6000 kr på mat, og andre husholdningartikler. Og synes ikke vi er såå bortskjemt i matveien.

Vi storhandler en gang i uken.

3000 er ikke mye! For mange år siden brukte vår familie på 4 ca 8000 på dagligvarer. Barna var da små.En må jo skille mellom mat og dagligvarer. Varer fra dagligvarebutikken inneholder jo i tillegg til mat også bleier, bind, deo, toalettartiker mm. Sokker og truser også for mange. Den gangen snudde vi ikke på skillingen, men det er mange år siden, så det ville nok vært et par tusinger til i dag.

I dag aner jeg ikke hva vi bruker. Vi koser oss med det vi har.

Gjest blomsterløk
Skrevet

-mat og "husholdning"

- telefoni og internett

- klær og sko

- møbler og interiør

- bøker og musikk

3000 i mnd. på mat for 2 personer synes jeg var lite.

Vi er 4 personer, 2 voksne, en tenåring og et bhg. barn. I dagligvarebutikken bruker vi ca. 8000,- i mnd. Men det er klart, her er også toalettpapir, bind, bleier, shampo og slike ting med.

Skrevet

-mat og "husholdning"

- telefoni og internett

- klær og sko

- møbler og interiør

- bøker og musikk

Må henge meg på her, 3000 pr mnd er da kjempelite på mat, vi er 4 og bruker minst 3000 kr i uka på mat tror jeg.

Ikke frekkt ment, men hva får dere for disse 3000? skulle vært intressant å vite hvordan dere får det til.

Kansje du bare tulla?!?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Må henge meg på her, 3000 pr mnd er da kjempelite på mat, vi er 4 og bruker minst 3000 kr i uka på mat tror jeg.

Ikke frekkt ment, men hva får dere for disse 3000? skulle vært intressant å vite hvordan dere får det til.

Kansje du bare tulla?!?

Det skulle jeg gjerne visst også, i allefall når hun også skriver at de ikke sparer på noe.

fuji1365380447
Skrevet

Det skulle jeg gjerne visst også, i allefall når hun også skriver at de ikke sparer på noe.

Jaha!

Jeg er jammen glad for at folk på DOL er på vakt når det er noe som skurrer ;-)

Sannsynligvis er det meg som driver en slags strutsepolitikk, og ikke vet helt hvor mye vi faktisk bruker på mat.

Kanskje er det mye mer.. Alt jeg vet sikkert er at vi storhandler ca en gang i uka, og da bruker vi ca 800 kr. Og så supplerer vi litt resten av uka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...