Gå til innhold

Hva feiler PC'en min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyden er så dårlig på PC'en. Jeg har nettopp skaffet meg et språkkurs og trenger god lyd. Jeg kan også kjøre kurset på jobb-PC'en, og der er lyden fin-fin, men hjemme er det veldig, veldig lavt på høyeste volum og dessuten temmelig grøtet. Er det noen som har peiling på hva meg må gjøre for å OK lyd?

Skrevet

Kjøpe høyttalere?

Hvis det er innebygde høytalere så er de ofte dårlige. Slet selv med dårlig lyd og gikk heller og kjøpte skikkelige høytalere og nå har jeg bedre lyd på PC'en enn på stereoanlegget.

Skrevet

Hvis det er innebygde høytalere så er de ofte dårlige. Slet selv med dårlig lyd og gikk heller og kjøpte skikkelige høytalere og nå har jeg bedre lyd på PC'en enn på stereoanlegget.

Det jeg glemte å skrive var jeg bruker øretlf. koplet til harddisken på dette språkkurset. Hvis jeg kjøper nye høytalere, blir lyden bedre i øretlf. også da ?

Skrevet

Det jeg glemte å skrive var jeg bruker øretlf. koplet til harddisken på dette språkkurset. Hvis jeg kjøper nye høytalere, blir lyden bedre i øretlf. også da ?

Hvis du plugger i øretelefonene foran på pc-en, så sjekk om det også er en høyttaler-inngang på baksiden av pc-en. Bruk denne isteden.

Er det bare nå med dette språkkurset du ikke får skikkelig lyd? Eller fungerer ikke lyd på pc-en i noen sammenheng?

Men som sagt, før du kjøper noe, eller laster ned nye drivere til lydkortet osv, prøv å se om det er en annen høyttaler-inngang på pc-en. På min pc er det i alle fall en høyttaler-/øretelefon-inngang foran på cd-rom'en som gir elendig lyd, fordi denne ikke er koblet til pc-ens lydkort.

Skrevet

Hvis du plugger i øretelefonene foran på pc-en, så sjekk om det også er en høyttaler-inngang på baksiden av pc-en. Bruk denne isteden.

Er det bare nå med dette språkkurset du ikke får skikkelig lyd? Eller fungerer ikke lyd på pc-en i noen sammenheng?

Men som sagt, før du kjøper noe, eller laster ned nye drivere til lydkortet osv, prøv å se om det er en annen høyttaler-inngang på pc-en. På min pc er det i alle fall en høyttaler-/øretelefon-inngang foran på cd-rom'en som gir elendig lyd, fordi denne ikke er koblet til pc-ens lydkort.

Takk for tips - skal sjekke når jeg kommer hjem ;-)

Skrevet

hm....det vet jeg ikke, ikke nødvendigvis, kan jo være øretelefonene som er av dårlig kvalitet?

Skrevet

"Det jeg glemte å skrive var jeg bruker øretlf. koplet til harddisken"

Nei, det gjør du ikke. Du kobler ikke høretelefonene til _harddisken_ - du kobler dem til pc-en. Harddisken er en liten sak som ligger inne i pc-kabinettet.

"...................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...