Gjest Timari Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Om man er redd for at andre skal kunne klare å dirke opp låsen eller få den opp på noen annen måte? og hvor mye koster en bra lås? 0 Siter
Bunny Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=212726 Det er lurt å ha to låser (en kan evt ligge fastlåst i det sykkelstativet du bruker ofte og som er mest tyveriutsatt (jobb / hjemme) slik at du bare drar med deg en. Låsene bør være så forskjellige som mulig, dvs at det trengs to typer utstyr til å bryte dem opp. Tyvene har ofte med seg en type utstyr, og tar sykler de kan bryte løs med dette. Men det betyr at to gode låser koster mer enn en rimelig sykkel.. Men har du en god sykkel, er det verdt det. Sørg for en god forsikring med lav egenandel også.. 0 Siter
flisa Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Se etter de som er FG-godkjente -de skal oppfylle visse styrkekrav. De kan koste opp mot 3-sifrede beløp - men også bra låser ned til et par hundrelapper. 0 Siter
favn Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Tja, i butikken fortalte de meg at kjettinglåsene klippes av med tang og at bøylelåsene bendes opp med jekk. Jeg syntes det hørtes hakket mer komplisert ut å vise seg i bybildet med jekk i hånden og gikk derfor for bøylelåsen. Ellers noterer jeg ivrig Bunnys forslag om to typer lås, den var ikke dum! Takk, Bunny 0 Siter
Gjest sykkeltyven Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Se etter de som er FG-godkjente -de skal oppfylle visse styrkekrav. De kan koste opp mot 3-sifrede beløp - men også bra låser ned til et par hundrelapper. Opp mot tresifrede beløp, altså opp mott 100 kr.? Tror nok du må ut med betydelig mer :-) 0 Siter
flisa Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Opp mot tresifrede beløp, altså opp mott 100 kr.? Tror nok du må ut med betydelig mer :-) hihi - mente 3 nuller i hodet mitt :-) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=212726 Det er lurt å ha to låser (en kan evt ligge fastlåst i det sykkelstativet du bruker ofte og som er mest tyveriutsatt (jobb / hjemme) slik at du bare drar med deg en. Låsene bør være så forskjellige som mulig, dvs at det trengs to typer utstyr til å bryte dem opp. Tyvene har ofte med seg en type utstyr, og tar sykler de kan bryte løs med dette. Men det betyr at to gode låser koster mer enn en rimelig sykkel.. Men har du en god sykkel, er det verdt det. Sørg for en god forsikring med lav egenandel også.. takker så mye for info:) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 hihi - mente 3 nuller i hodet mitt :-) kjøpte sykkelen for 1400 så jeg gidder ikke å betale mer for låsen en for sykkelen:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.