Gå til innhold

Hva slags sykkellåser er de beste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man er redd for at andre skal kunne klare å dirke opp låsen eller få den opp på noen annen måte?

og hvor mye koster en bra lås?

Skrevet

http://www.dinside.no/php/art.php?id=212726

Det er lurt å ha to låser (en kan evt ligge fastlåst i det sykkelstativet du bruker ofte og som er mest tyveriutsatt (jobb / hjemme) slik at du bare drar med deg en.

Låsene bør være så forskjellige som mulig, dvs at det trengs to typer utstyr til å bryte dem opp. Tyvene har ofte med seg en type utstyr, og tar sykler de kan bryte løs med dette.

Men det betyr at to gode låser koster mer enn en rimelig sykkel..

Men har du en god sykkel, er det verdt det.

Sørg for en god forsikring med lav egenandel også..

Skrevet

Se etter de som er FG-godkjente -de skal oppfylle visse styrkekrav. De kan koste opp mot 3-sifrede beløp - men også bra låser ned til et par hundrelapper.

Skrevet

Tja, i butikken fortalte de meg at kjettinglåsene klippes av med tang og at bøylelåsene bendes opp med jekk.

Jeg syntes det hørtes hakket mer komplisert ut å vise seg i bybildet med jekk i hånden og gikk derfor for bøylelåsen.

Ellers noterer jeg ivrig Bunnys forslag om to typer lås, den var ikke dum! Takk, Bunny :)

Gjest sykkeltyven
Skrevet

Se etter de som er FG-godkjente -de skal oppfylle visse styrkekrav. De kan koste opp mot 3-sifrede beløp - men også bra låser ned til et par hundrelapper.

Opp mot tresifrede beløp, altså opp mott 100 kr.? Tror nok du må ut med betydelig mer :-)

Skrevet

Opp mot tresifrede beløp, altså opp mott 100 kr.? Tror nok du må ut med betydelig mer :-)

hihi - mente 3 nuller i hodet mitt :-)

Skrevet

http://www.dinside.no/php/art.php?id=212726

Det er lurt å ha to låser (en kan evt ligge fastlåst i det sykkelstativet du bruker ofte og som er mest tyveriutsatt (jobb / hjemme) slik at du bare drar med deg en.

Låsene bør være så forskjellige som mulig, dvs at det trengs to typer utstyr til å bryte dem opp. Tyvene har ofte med seg en type utstyr, og tar sykler de kan bryte løs med dette.

Men det betyr at to gode låser koster mer enn en rimelig sykkel..

Men har du en god sykkel, er det verdt det.

Sørg for en god forsikring med lav egenandel også..

takker så mye for info:)

Skrevet

hihi - mente 3 nuller i hodet mitt :-)

kjøpte sykkelen for 1400 så jeg gidder ikke å betale mer for låsen en for sykkelen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...