Gå til innhold

Hva er det med Venstre?

Anbefalte innlegg

Gjest venstrevelgeren
Skrevet

Selv synes jeg faktisk Venstre er eneste parti jeg kan stemme. Frihet for den enkelte, satsing på miljø, skole og på småbedrifter med mere.

Jeg skjønner rett og slett ikke at de kan ligge så dårlig an på meningsmålingene som de gjør! Hvorfor skjønner ikke flere at Venstre egentlig har et veldig godt program?

Et problem for Venstre er jo at de gjerne har vært et akademikerparti, og at mange av tilgjengerne ikke har ønske om å gå inn i politikken. De har jo kanskje ikke de beste politikerne i front. Er det der problemet ligger?

Gjest så bærer det i dusjen!
Skrevet

Hva mener de om f.eks. kontantstøtte/eu/abortgrensen og barnehager?

Gjest Venstrevelgeren
Skrevet

Hva mener de om f.eks. kontantstøtte/eu/abortgrensen og barnehager?

Venstre ønsker å beholde kontantstøtteordningen, under forutsetning av at alle har et tilbud om barnehage.

De ønsker å øke satsingen på full ubygging. Videre mener venstre at arnehageplass til alle er viktigere enn lav makspris.

Venstre går mot å utvide grensen for selvbestemt abort.

Gjest så bærer det i dusjen!
Skrevet

Venstre ønsker å beholde kontantstøtteordningen, under forutsetning av at alle har et tilbud om barnehage.

De ønsker å øke satsingen på full ubygging. Videre mener venstre at arnehageplass til alle er viktigere enn lav makspris.

Venstre går mot å utvide grensen for selvbestemt abort.

Hva med EU? Jeg er mot.

Gjest venstrevelgeren
Skrevet

Hva med EU? Jeg er mot.

De er mot EU-medlemskap (dessverre, mener nå jeg).

Skrevet

Pga ei arrogant blære av en leder, og en anorektiker som samferdselsminister.

Gjest rødgrønt
Skrevet

Kanskje fordi de er mer høyreorienterte enn folk flest liker?

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Har lurt mye på det samme. Jeg tror mange sympatiserer med Venstre, men pga at partiet nå og i lengre tid har vært så lite, syns vel mange det er bortkastet å stemme på dem?

Gjest Sirkusballong
Skrevet

Hvor finner jeg partiprogrammet til Venstre?

Skrevet

På landsmøtet var det vel 8 stemmer MOT EU....så det er et 50/50-parti.

Et NEI-parti fullt av JA-mennesker - jeg er JA:

Skrevet

Jeg tror det er fordi mange av de som ideologisk sett sympatiserer med Venstre, ikke ønsker en borgerlig regjering.

Dersom Venstre hadde støttet et rødgrønt regjeringsalternativ hadde de fått min stemme.

Skrevet

På landsmøtet var det vel 8 stemmer MOT EU....så det er et 50/50-parti.

Et NEI-parti fullt av JA-mennesker - jeg er JA:

Et 50/50 parti med 8 stemmer imot? Var det 16 deltakere på landsmøtet? *vantro*

Gjest venstrevelgeren
Skrevet

Kanskje fordi de er mer høyreorienterte enn folk flest liker?

Nei, jeg er solid forankret i høyresiden selv, synes man bør fokusere mer på å skape verdier enn på å bruke dem. Men jeg liker Venstres sosiale profil bedre enn Høyre.

Skrevet

Jeg tror det er fordi mange av de som ideologisk sett sympatiserer med Venstre, ikke ønsker en borgerlig regjering.

Dersom Venstre hadde støttet et rødgrønt regjeringsalternativ hadde de fått min stemme.

Venstre er jo et borgelig parti - så det er vel ikke så rart?

Skrevet

Nei, jeg er solid forankret i høyresiden selv, synes man bør fokusere mer på å skape verdier enn på å bruke dem. Men jeg liker Venstres sosiale profil bedre enn Høyre.

Ja, Venstre for meg er "Høyre med hjerte" :)

Skrevet

Et 50/50 parti med 8 stemmer imot? Var det 16 deltakere på landsmøtet? *vantro*

Hehe -

Så delt var det faktisk - - *****LETER ETTER FAKTA*****

OJ - det var mindre nn 8:

VENSTRE OG EU

Venstres landsmøte sa i dag nei til norsk medlemsskap i EU med stemmetall

Ja til norsk EU-medlemsskap: 81

Nei til norsk EU-medlemsskap:86

Skrevet

Hehe -

Så delt var det faktisk - - *****LETER ETTER FAKTA*****

OJ - det var mindre nn 8:

VENSTRE OG EU

Venstres landsmøte sa i dag nei til norsk medlemsskap i EU med stemmetall

Ja til norsk EU-medlemsskap: 81

Nei til norsk EU-medlemsskap:86

Jeg forsto det sånn at det var 8 som stemte for og 8 imot. Og syntes det var et litt beskjedent antall oppmøtte på et landsmøte. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...