Gjest venstrevelgeren Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Selv synes jeg faktisk Venstre er eneste parti jeg kan stemme. Frihet for den enkelte, satsing på miljø, skole og på småbedrifter med mere. Jeg skjønner rett og slett ikke at de kan ligge så dårlig an på meningsmålingene som de gjør! Hvorfor skjønner ikke flere at Venstre egentlig har et veldig godt program? Et problem for Venstre er jo at de gjerne har vært et akademikerparti, og at mange av tilgjengerne ikke har ønske om å gå inn i politikken. De har jo kanskje ikke de beste politikerne i front. Er det der problemet ligger? 0 Siter
Gjest så bærer det i dusjen! Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Hva mener de om f.eks. kontantstøtte/eu/abortgrensen og barnehager? 0 Siter
Gjest Venstrevelgeren Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Hva mener de om f.eks. kontantstøtte/eu/abortgrensen og barnehager? Venstre ønsker å beholde kontantstøtteordningen, under forutsetning av at alle har et tilbud om barnehage. De ønsker å øke satsingen på full ubygging. Videre mener venstre at arnehageplass til alle er viktigere enn lav makspris. Venstre går mot å utvide grensen for selvbestemt abort. 0 Siter
Gjest så bærer det i dusjen! Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Venstre ønsker å beholde kontantstøtteordningen, under forutsetning av at alle har et tilbud om barnehage. De ønsker å øke satsingen på full ubygging. Videre mener venstre at arnehageplass til alle er viktigere enn lav makspris. Venstre går mot å utvide grensen for selvbestemt abort. Hva med EU? Jeg er mot. 0 Siter
Gjest venstrevelgeren Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Hva med EU? Jeg er mot. De er mot EU-medlemskap (dessverre, mener nå jeg). 0 Siter
Gjest poerca Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Pga ei arrogant blære av en leder, og en anorektiker som samferdselsminister. 0 Siter
Gjest rødgrønt Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Kanskje fordi de er mer høyreorienterte enn folk flest liker? 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Har lurt mye på det samme. Jeg tror mange sympatiserer med Venstre, men pga at partiet nå og i lengre tid har vært så lite, syns vel mange det er bortkastet å stemme på dem? 0 Siter
Gjest Sirkusballong Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 De er mot EU-medlemskap (dessverre, mener nå jeg). Hvor finner jeg partiprogrammet til Venstre? 0 Siter
flisa Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 De er mot EU-medlemskap (dessverre, mener nå jeg). På landsmøtet var det vel 8 stemmer MOT EU....så det er et 50/50-parti. Et NEI-parti fullt av JA-mennesker - jeg er JA: 0 Siter
Velouria Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Hvor finner jeg partiprogrammet til Venstre? http://www.venstre.no/valgportal/index.htm 0 Siter
citoyen Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Jeg tror det er fordi mange av de som ideologisk sett sympatiserer med Venstre, ikke ønsker en borgerlig regjering. Dersom Venstre hadde støttet et rødgrønt regjeringsalternativ hadde de fått min stemme. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 På landsmøtet var det vel 8 stemmer MOT EU....så det er et 50/50-parti. Et NEI-parti fullt av JA-mennesker - jeg er JA: Et 50/50 parti med 8 stemmer imot? Var det 16 deltakere på landsmøtet? *vantro* 0 Siter
Gjest venstrevelgeren Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Kanskje fordi de er mer høyreorienterte enn folk flest liker? Nei, jeg er solid forankret i høyresiden selv, synes man bør fokusere mer på å skape verdier enn på å bruke dem. Men jeg liker Venstres sosiale profil bedre enn Høyre. 0 Siter
flisa Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Jeg tror det er fordi mange av de som ideologisk sett sympatiserer med Venstre, ikke ønsker en borgerlig regjering. Dersom Venstre hadde støttet et rødgrønt regjeringsalternativ hadde de fått min stemme. Venstre er jo et borgelig parti - så det er vel ikke så rart? 0 Siter
flisa Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Nei, jeg er solid forankret i høyresiden selv, synes man bør fokusere mer på å skape verdier enn på å bruke dem. Men jeg liker Venstres sosiale profil bedre enn Høyre. Ja, Venstre for meg er "Høyre med hjerte" 0 Siter
flisa Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Et 50/50 parti med 8 stemmer imot? Var det 16 deltakere på landsmøtet? *vantro* Hehe - Så delt var det faktisk - - *****LETER ETTER FAKTA***** OJ - det var mindre nn 8: VENSTRE OG EU Venstres landsmøte sa i dag nei til norsk medlemsskap i EU med stemmetall Ja til norsk EU-medlemsskap: 81 Nei til norsk EU-medlemsskap:86 0 Siter
flisa Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Et 50/50 parti med 8 stemmer imot? Var det 16 deltakere på landsmøtet? *vantro* http://www.venstre.no/lm2005/sakspapirer/delegatene?templates=LM 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 http://www.venstre.no/lm2005/sakspapirer/delegatene?templates=LM En kompis og to bekjente på lista. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Hehe - Så delt var det faktisk - - *****LETER ETTER FAKTA***** OJ - det var mindre nn 8: VENSTRE OG EU Venstres landsmøte sa i dag nei til norsk medlemsskap i EU med stemmetall Ja til norsk EU-medlemsskap: 81 Nei til norsk EU-medlemsskap:86 Jeg forsto det sånn at det var 8 som stemte for og 8 imot. Og syntes det var et litt beskjedent antall oppmøtte på et landsmøte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.