Gå til innhold

Hva ha på seg i bryllup?

Gjest noen som har gode forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup, med kjæresten, til en kamerat av han, men som jeg egentlig ikke liker SÅ veldig godt,men blir med fordi jeg har litt lyst. Harikke råd, men heller ikke lyst til å kjøpe meg en kjole, så jeg må mekke sammen det jeg har i skapet.

Hva skal man da velge?

Har enfin skjørt til knærne, svart, har også en fin skjørt til under knærne, som går skrått nede, den er rød. Og er fint med støvletter i bryllup da mon tro? De er svarte og ganske fine. Har ikke noen kjempefine sandaler, men jeg er hadde frøset i sandaler uansett.

Hva syns dere? Har mange topper da, og en fin svart/fin skjorte. Hva er best å ha på seg av overdeler?

hare1365380455
Skrevet

Jeg bare skriver noe i farten. Tull og tøys av og til.

hare1365380455
Skrevet

Hehe, der svarte jeg feil. Beklager....:)

Skrevet

Jeg bare skriver noe i farten. Tull og tøys av og til.

Det ser vi ;-)

Skrevet

Hei!

Det spørs akkurat hva slags bryllup det er snakk om. Er det en enkel vielse hos byfogden og f.eks. middag ute etterpå er det helt greit med skjørt, bluse og støvletter.

Er det kirkebryllup og stor gallamiddag etterpå, ville jeg nok følt meg for lite pyntet i antrekket over. Da er det nok kjole som gjelder.

Det er fortsatt lekre sommerkjoler å finne på salg, noe med litt "flagrende gevanter" og kanskje litt perlepynt etc. er vel flott?

Skrevet

Hei!

Det spørs akkurat hva slags bryllup det er snakk om. Er det en enkel vielse hos byfogden og f.eks. middag ute etterpå er det helt greit med skjørt, bluse og støvletter.

Er det kirkebryllup og stor gallamiddag etterpå, ville jeg nok følt meg for lite pyntet i antrekket over. Da er det nok kjole som gjelder.

Det er fortsatt lekre sommerkjoler å finne på salg, noe med litt "flagrende gevanter" og kanskje litt perlepynt etc. er vel flott?

Det er kirkebryllup, også fest fra kl.5 utover, sannsynligvis hele natta, el hvor lenge brudeparet måtte ønske.

Men tingen er at jeg er HELT blakk + at jeg ikke ønsker å kjøpe meg kjole for bare en annledning. Jeg liker nemlig ikke å gå i kjole sånn til vanlig, derfor har jeg oppgjennom årene bare kjøpt kjoler til en bestemt annledning, og det er bortkastede penger. De jeg har nå passer ikke til en bryllup. De kjolene jeg nå har, har jeg bare brukt en gang.

Uff, det er rett før jeg dropper hele greia altså. Det er så lett for guttene. Dress, og ferdig med saken. Kjæresten min har flere dress å velge mellom. Grrr...

Skrevet

Det er kirkebryllup, også fest fra kl.5 utover, sannsynligvis hele natta, el hvor lenge brudeparet måtte ønske.

Men tingen er at jeg er HELT blakk + at jeg ikke ønsker å kjøpe meg kjole for bare en annledning. Jeg liker nemlig ikke å gå i kjole sånn til vanlig, derfor har jeg oppgjennom årene bare kjøpt kjoler til en bestemt annledning, og det er bortkastede penger. De jeg har nå passer ikke til en bryllup. De kjolene jeg nå har, har jeg bare brukt en gang.

Uff, det er rett før jeg dropper hele greia altså. Det er så lett for guttene. Dress, og ferdig med saken. Kjæresten min har flere dress å velge mellom. Grrr...

Låne av en venninne?

Gjest noen som har noen gode forslag?
Skrevet

Låne av en venninne?

Joda, det er en mulighet. Men er man altså NØDT til å bruke kjole?

Skrevet

Du sier du har noen kjoler... Hva med å stæsje litt på en av dem da, hvis det er sommerkjoler kan du gjøre mye med et lekkert tynt sjal rundt skuldrene, smykker evt. belter? En pen selskapsveske hvis du har, kan også gjøre mye av antrekket!

Gjest Anne Gro (30)
Skrevet

Lån en kjole av ei venninne. Send melding rundt til de du kjenner best, det er helt sikkert ei som har en å lååne bort.

Skrevet

Neida -man kan ha skjørt eller penbukser etc. - det er detaljene som teller - noen festlige øredobber - en blomst, sjal etc. etc.

Skrevet

Har vært i fler bryllup, og ikke alle har på kjole. Det siste bryllupet jeg var i hadde jeg på skjørt.

Helt greit med skjørt, så sant det ikke står i innbydelsen at antrekket er "gallakjole" og smoking.

Gjest papirtiger
Skrevet

Dropp støvlettene i hvert fall, det blir for ute-på-byen antrekk.

Ville nok prøvd å låne en kjole.

Skrevet

Tror jeg hadde satset på svart skjørt og svart topp, og kjøpt et fint sjal som du kan ha over skuldrene. Kanakje skjørtet med rødt nederst, svart topp og rødt sjal? Sorte sandaler?

Skrevet

Trenger vel ikke å ha kjole, men ofte vanlig i bryllup. Men hvis du kombinerer f.eks svart skjørt og topp med sjal utenpå, ser det ut som kjole... Gjør heller ikke noe om skjørtet og toppen er i ulike farger, så lenge antrekket er pent og pyntet.

Skrevet

Ville ha valgt det svarte skjørtet og en finere overdel. Vil si det er omtrent det samme hva du har på deg bare det ikke blir for hverdagslig.

Skrevet

Støvletter blir nok for lite pent. Bukse også tror jeg.

Skjørt under knærne og en pen topp, oppsatt hår og littegranne smykker og stæsj gjør susen. Det er detaljene som gjør et antrekk. Setter du opp håret til en 'finslig' frisyre, blir klærne du har på deg også finsligere.

Du må likevel være forberedt på at det kan komme jenter i gallakjoler. I de bryllupene jeg har vært har jeg hatt på meg lange kjoler og hatt oppsatt hår. I mitt eget bryllup var det også den stilen, men en kan også ha løst hår for å senke gallaeffekten litt.

Skrevet

Lån sjal med en venninne, bruk en av de fine toppene og skjørtet.

Sminke, og smykker og kjøp noen billige finsko på økonomisko.

Det ville jeg gjort.

Gjest noen som har noen gode forslag?
Skrevet

Takk for alle svar=) Tror det blir skjørt og en fin topp, + smykker, evnt. sjal. Sko får jeg tenke på. =)

Smykker kan gjøre underverker, dessuten elsker jeg de, så det har jeg på meg uansett ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...