Gå til innhold

dry clean - hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når plagg er merket med dry clean, er det virkelig tabu å forsøke å få vekk flekker med vann? :(

Forsøkte å fjerne en liten flekk med litt zalo + vann, glemte helt at skjørtet kun skulle drycleanes.....resultat da skjørtet var tørt: diger mørkere (oljete) flekk på skjørtet..... kan jeg forsøke å fjerne alle såperestene med kun vann, eller vil jeg bare gjøre det vondt verre? (tykk silke - kan milo kanskje brukes?)

Dry clean er forresten skikkelig dyrt her, 300 kr pr plagg -- er det vanlig pris??

hjelp :(

Skrevet

Det er mange plagg som kan vaskes på ullprogram med Milo selv om det står Dry Clean på lappen. Flekkvask kan ofte gi styggere skjolder. Noen plagge er merket Dry Clean fordi de kan miste fasongen, andre fordi stoffet ikke tåler vann, men generelt er mange plagg "undermerket" (står40*C når de tåler 60*C osv.)

Skrevet

Det er mange plagg som kan vaskes på ullprogram med Milo selv om det står Dry Clean på lappen. Flekkvask kan ofte gi styggere skjolder. Noen plagge er merket Dry Clean fordi de kan miste fasongen, andre fordi stoffet ikke tåler vann, men generelt er mange plagg "undermerket" (står40*C når de tåler 60*C osv.)

Jo, blir litt usikker her da, står kun dry clean only + 100% silk lining 100% acetate ( for underskjørtet vil jeg tro)....

Skal jeg satse på maskinvask ved silke/ull program? Eller på et forsøk til med vann?

Er så usikker :(

Skrevet

Hva slags stoff er det? Jeg ville slengt alt utenom skinn (selv om jeg har vaska skinnsko) i maskinen. Kaldt vann, ullprogram eller uten sentrifugering og Milo.

Ellers så vil jeg tro Zalo var en tabbe...

300,- er ikke uvanlig pris tror jeg. Betalte det for å rense en dress her forleden.

Skrevet

Hva slags stoff er det? Jeg ville slengt alt utenom skinn (selv om jeg har vaska skinnsko) i maskinen. Kaldt vann, ullprogram eller uten sentrifugering og Milo.

Ellers så vil jeg tro Zalo var en tabbe...

300,- er ikke uvanlig pris tror jeg. Betalte det for å rense en dress her forleden.

Er silke..matt silke tror jeg... (100% silke)

Bleh..

iallefall siste gang jeg kjøper noe det står "dry clean" på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...