noami Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Når plagg er merket med dry clean, er det virkelig tabu å forsøke å få vekk flekker med vann? Forsøkte å fjerne en liten flekk med litt zalo + vann, glemte helt at skjørtet kun skulle drycleanes.....resultat da skjørtet var tørt: diger mørkere (oljete) flekk på skjørtet..... kan jeg forsøke å fjerne alle såperestene med kun vann, eller vil jeg bare gjøre det vondt verre? (tykk silke - kan milo kanskje brukes?) Dry clean er forresten skikkelig dyrt her, 300 kr pr plagg -- er det vanlig pris?? hjelp 0 Siter
Mirabell Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Det er mange plagg som kan vaskes på ullprogram med Milo selv om det står Dry Clean på lappen. Flekkvask kan ofte gi styggere skjolder. Noen plagge er merket Dry Clean fordi de kan miste fasongen, andre fordi stoffet ikke tåler vann, men generelt er mange plagg "undermerket" (står40*C når de tåler 60*C osv.) 0 Siter
noami Skrevet 19. august 2005 Forfatter Skrevet 19. august 2005 Det er mange plagg som kan vaskes på ullprogram med Milo selv om det står Dry Clean på lappen. Flekkvask kan ofte gi styggere skjolder. Noen plagge er merket Dry Clean fordi de kan miste fasongen, andre fordi stoffet ikke tåler vann, men generelt er mange plagg "undermerket" (står40*C når de tåler 60*C osv.) Jo, blir litt usikker her da, står kun dry clean only + 100% silk lining 100% acetate ( for underskjørtet vil jeg tro).... Skal jeg satse på maskinvask ved silke/ull program? Eller på et forsøk til med vann? Er så usikker 0 Siter
bb71 Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Hva slags stoff er det? Jeg ville slengt alt utenom skinn (selv om jeg har vaska skinnsko) i maskinen. Kaldt vann, ullprogram eller uten sentrifugering og Milo. Ellers så vil jeg tro Zalo var en tabbe... 300,- er ikke uvanlig pris tror jeg. Betalte det for å rense en dress her forleden. 0 Siter
noami Skrevet 20. august 2005 Forfatter Skrevet 20. august 2005 Hva slags stoff er det? Jeg ville slengt alt utenom skinn (selv om jeg har vaska skinnsko) i maskinen. Kaldt vann, ullprogram eller uten sentrifugering og Milo. Ellers så vil jeg tro Zalo var en tabbe... 300,- er ikke uvanlig pris tror jeg. Betalte det for å rense en dress her forleden. Er silke..matt silke tror jeg... (100% silke) Bleh.. iallefall siste gang jeg kjøper noe det står "dry clean" på... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.