Gå til innhold

Hvor mye tid skal jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Gjest FineLine
Skrevet

Har en ny kjæreste som er skilt for et år siden, og nå har sønnen på 16 flyttet til han. Det omtrent samtidig som han traff meg. Den andre på 14 skal bo hos mor videre, men i det siste har han hatt dem begge. Han har derfor veldig liten tid til å være sammen med meg, og jeg som har selv barn godtar det og synes selvfølgelig at han skal prioritere barna sine.

Problemet mitt er at jeg har for ikke lenge siden kommet meg ut av et forhold hvor han hadde omtrent aldri tid til å være sammen med meg, og bare stakk innom for å ha sex. Ex-kjæresten ville ikke overnatte hos meg, ikke spise sammen med meg, ikke gå på kino sammen med meg osv. Dette jojo-forholdet varte i et år, hold meg - slipp meg hele tiden.

Jeg er vel litt på vakt nå, og merker at når min nye flamme kommer på besøk for en time eller to hvor vi elsker heftig, og så løper han videre, ja så er jeg på vakt. I kveld skulle han på kino med guttene, i morgen jobbe hele dagen og søndag måtte han finne på noe med dem siden skolen begynner snart.

Jeg skal også jobbe hele helgen, og har mye å gjøre. Jeg har et aktivt liv og vi er enige om å respektere hverandres forskjellige liv. Vi har begge barn på hver vår side, men jeg har en del tid alene.

Vi har ingen avtale videre, og han vet ingenting om når sønnen skal til mor. Han har spist sammen med meg engang, og har sagt at siden jeg er god kokk kan jeg invitere han på middag hjem og han inviterer meg ut. Så langt har det ikke blitt til noe, men forholdet er helt ferskt.

Jeg er kanskje bare på vakt pga. det forrige forholdet hvor jeg følte meg på en måte brukt. Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men måtte bare lufte tankene litt.

Gjest Elextra
Skrevet

Kanskje håp om bedre svar om du poster på samlivsforum?

Lykke til,

Skrevet

Synes du skal få rede på når han og ex'en kommer til å sette opp en avtale når det gjelder barna. Nå er de jo såpass store, at kanksj de ikke vil lage avtale.

Da får du vel se an hvor mye plass han klarer å lage til deg. Dere må jo kunne være "voksne sammen" litt i helger og en kveld i uken og sånn. Hvis ikke har han ikke tid til å ha en kjæreste. De guttene må vel kunne være alene mens han tar seg 'fri' noen timer? Og i helgene er de vel opptatt med sitt mye av tiden?

Skrevet

Ups...dette minner meg om noe jeg selv har opplevd... Type som ikke hadde tid til noenting, kom kun innom som snarest når han trengte sex.

Jeg tror at hvis man møter en person og blir interessert/forelsker seg så finner man tid - barn eller ikke!

Hvis du føler for det kan du jo gi ham litt tid, men hvis han fortsetter med å ikke ha tid til noe sammen med deg så vil jeg vel si at...ikke kast bort tid på dette da...

Gjest FineLine
Skrevet

Synes du skal få rede på når han og ex'en kommer til å sette opp en avtale når det gjelder barna. Nå er de jo såpass store, at kanksj de ikke vil lage avtale.

Da får du vel se an hvor mye plass han klarer å lage til deg. Dere må jo kunne være "voksne sammen" litt i helger og en kveld i uken og sånn. Hvis ikke har han ikke tid til å ha en kjæreste. De guttene må vel kunne være alene mens han tar seg 'fri' noen timer? Og i helgene er de vel opptatt med sitt mye av tiden?

Jeg regner egentlig med at det går seg til, men i øyeblikket er han veldig opptatt av å være far. Det kan jeg forstå,men.............jeg har sagt til ham at jeg vil at vi finner på noe sammen og han sier seg enig.

Jeg har vært igjennom skilsmisse selv og vet at den prosessen han er inn i tar tid.......må bare klage litt.

Skrevet

Hvis barna er 14 og 16 synes jeg det høres litt merkelig ut at faren skal bruke hele helgen på å finne på noe med dem. Da jeg var på den alderen var jeg sjeldent sammen med foreldrene mine på fredag og lørsdagskvelden, da var det vennene som gjaldt. Hvis dette pågår hver helg så hadde jeg nok blitt mistenksom, men hvis det bare er snakk om denne helgen er det jo ikke noe sak.

Men uansett, skjønner at du er skeptisk med tanke på ditt tidligere forhold, men jeg synes du skal definitivt gi dette litt tid. Du har vel ikke noe hastverk og det er god mulighet for at dette her går seg til etterhvert.

Gjest FineLine
Skrevet

Hvis barna er 14 og 16 synes jeg det høres litt merkelig ut at faren skal bruke hele helgen på å finne på noe med dem. Da jeg var på den alderen var jeg sjeldent sammen med foreldrene mine på fredag og lørsdagskvelden, da var det vennene som gjaldt. Hvis dette pågår hver helg så hadde jeg nok blitt mistenksom, men hvis det bare er snakk om denne helgen er det jo ikke noe sak.

Men uansett, skjønner at du er skeptisk med tanke på ditt tidligere forhold, men jeg synes du skal definitivt gi dette litt tid. Du har vel ikke noe hastverk og det er god mulighet for at dette her går seg til etterhvert.

Det dreier seg om denne helgen her, og forsåvidt at han var på ferie to uker med dem rett etter at vi møtte hverandre, og kom hjem tirsdag.

Jeg er enig med ham i at denne alderen er følsom, og har selv barn som er litt eldre og klarer seg selv. Selvom de er mye sammen med venner så sitter foreldrene klare. Slik er det bare.

Hvis han skal ha det slik hver helg så gir jeg opp, men dette er første helgen og jeg er opptatt også så......

Skrevet

La han få litt tid.

Mye nytt for han nå,

Sønn har akkurat flyttet hjem til han.

Det er nok stas, og han vil gjøre alt nå for at han skal trives.

Du er Ny kjæreste, som må komme i annen prioritering nå, men senere rykker fremover i køen :o)

Gi han litt tid og se :o)

For ikke å gi deg for store forhåpninger, så kan jeg innrømme at jeg har vært slik mot noen menn.

"Friere" som jeg kaller dem.

Datet med dem, og så når jeg fant ut at det ikke var noe for meg, skylte jeg på jobb og unger :o(

( Jeg hadde da ikke sex med noen av dem, det fordi jeg vil vente med det til jeg hadde blitt bedre kjent og hviste hva jeg ville/hva jeg følte )

Nå har jeg forelsket meg, og jobber ikke lenger 300 timer i mnd.

Og bruker aldri barna som unnskyldning.

Når man er interessert er det utrolig å mye tid en kan finne frem ;o)

Vent og se det an, du vet jo ikke før du har prøvet det ut :o)

Gjest FineLine
Skrevet

La han få litt tid.

Mye nytt for han nå,

Sønn har akkurat flyttet hjem til han.

Det er nok stas, og han vil gjøre alt nå for at han skal trives.

Du er Ny kjæreste, som må komme i annen prioritering nå, men senere rykker fremover i køen :o)

Gi han litt tid og se :o)

For ikke å gi deg for store forhåpninger, så kan jeg innrømme at jeg har vært slik mot noen menn.

"Friere" som jeg kaller dem.

Datet med dem, og så når jeg fant ut at det ikke var noe for meg, skylte jeg på jobb og unger :o(

( Jeg hadde da ikke sex med noen av dem, det fordi jeg vil vente med det til jeg hadde blitt bedre kjent og hviste hva jeg ville/hva jeg følte )

Nå har jeg forelsket meg, og jobber ikke lenger 300 timer i mnd.

Og bruker aldri barna som unnskyldning.

Når man er interessert er det utrolig å mye tid en kan finne frem ;o)

Vent og se det an, du vet jo ikke før du har prøvet det ut :o)

Jeg følte meg så tiltrukket av ham at det ble sex med engang, og nå sitter jeg og lurer om jeg skulle ha ventet litt.............

Skrevet

Jeg følte meg så tiltrukket av ham at det ble sex med engang, og nå sitter jeg og lurer om jeg skulle ha ventet litt.............

FineLine :o)

Ofte taler fornuften etterpå...

Jeg har selv lært av dette tidligere, da jeg selv hadde sex før fornuften kom fra erfaringen...

Det er vanskelig og takke nei til sex når en føler seg såå tiltrukket..

Men jeg brant meg en gang for mye på det..

For det var vanskeligere å kutte "frieren" etter at jeg hadde hatt sex med han..

Ikke lett å gå fra når en har såret noen...

Angre ikke på det, men ta lærdom av det :o)

Ditt forhold er jo for tidlig å si om er noe å satse på eller ikke :o)

Ta tiden med hjelp og se :o)

Mulig han er drømme-mannen ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...