Gå til innhold

Liker ikke å ringe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å ringe til personer jeg kjenner skikkelig godt. Men å ringe til naboer, kollegaer og barnas lkekameraters foreldre gruer jeg meg alltid å ringe til. Unngår det mest mulig. Å sende meldinger gjør meg ikke noe. Men jeg synes det er alltid kjekt å slå av en prat om jeg er ute og treffer de. Jeg skjønner bare ikke meg selv. Andre som har det sånn?

Skrevet

Ja, eg er nett lik. Eg likar ikkje å snakke med "fremmande" i telefonen :-)

Skrevet

Jeg liker bare folk jeg vet er gode til å avslutte samtalen. Jeg er ikke en "avslutter" selv, så om jeg prater med en som heller ikke er det blir alltid avslutninga så innmari teit og jeg er flau lenge etterpå. ;9

Skrevet

Jeg er heller ingen fan av telefonen. Men det er mest fordi den suger energien ut av meg. Ofte skal folk snakke "hele kvelden" og det blir jeg sliten av. Derfor unngår jeg det ofte. Det gjelder igrunn både familie, venner, kjente som ukjente.

Skrevet

Jeg har noe av det samme ja, men jeg har klart å overvinne det ganske godt :)

Gjest kjenner meg igjen ja
Skrevet

Liker det heller ikke... Gruer meg til "alle slags" telefoner, ikke til nærmeste familie da, men til venner jeg ikke har snakket med på kjempelenge, kollegaer, osv. Meldinger er helt ok selvfølgellig. Noen ganger planlegger jeg "åpningsreplikken"... sosial angst?

Skrevet

JEg er motsatt. Greit å ringe de jeg ikke kjenner, men de jeg må pjatteprate med utsetter jeg leeeeenge. Synes sånn prat om vær, barn, jobb osv. er litt kjedelig.

Skrevet

Synes heller ikke det er artig å snakke med folk jeg ikke kjenner veldig godt. Så det gjør jeg bare når det er helt nødvendig. Det blir noe kunstig over samtalen ;-)

Skrevet

syntes det var ekkelt før, men har vent meg til det. Det er enklere hvis jeg bare skal formidle en beskjed, men hvis det er meningen at jeg også skal slå av en prat for det sosiale og jeg egentlig ikke kjenner vedkommende noe særlig synes jeg det blir pinlig.

Men det jeg synes ofte er vanskeligst er å avslutte samtalen. Hvordan søren skal jeg avslutte uten at det oppfattes som om jeg er kort? Så jeg prater ofte veldig fort fordi jeg får følelsen av at jeg forstyrrer noen. det resulterer kanskje i at andre synes jeg er uhøffelig av den grunn.

Nei det er ikke alltid så greit gitt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...