Gå til innhold

Er jeg urettferdig?

Gjest Søstra til begge to

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kjæreste som valgte å gå ut på byen i kveld. Det i seg selv er greit nok, men ett av mine søsken ligger for døden og mitt andre søsken har fått i seg narko og ligger svært dårlig på sykehus. Jeg trenger noen. Kjæresten min visste om dette i går når han avtalte med kameratene sine at de skulle ut i kveld. Jeg føler han svikter meg og er sint som en veps. Er jeg urettferdig?

Skrevet

Synes ikke du er urettferdig nei!

Du har det vanskelig og det hadde vært utrolig fint å ha noen til å støtte seg.Så lenge du har en kjæreste skulle det jo være nærliggende å tro at det var han du skulle støtte deg til.

Jeg hadde reagert som deg og faktisk begynnt å lure på om denne kjæresten egentlig er så mye verdt.

Håper du kommer deg gjennom denne vanskelig tiden likevel og at du kanskje har familie eller noen gode venninner du kan støtte deg til.

klem

Skrevet

Du er absolutt ikke urettferdig.

Et ord om han er "egoist"

Man reiser ikke fra noen i sorg, man stiller opp og er der!!!

"""Og det skal være unødvendig av deg å fortelle han hvor trist, sint og lei deg du ble for dette, for det vet han!!!"""

Ble selv sint på dine vegne!!!

Jeg selv Skulle gjene vært hos deg nå, vært en god lytter for deg , bare vært der for deg!!!

God Klem fra meg

Skrevet

Hvis du bare sitter inne og er irriter og sint på han for det han har gjort, så er det litt dumt. Har du fortalt han at du gjerne ville ha han hjemme i dag, og hvorfor? Hvis du har gjort det og han allikevel går ut syns jeg du har grunn til å være sur.

Gjest Livet er ikke enkelt
Skrevet

Du er selv i en svært sårbar periode, slik at du føler at du vil ha støtte mer enn hvis alt var normalt.

Kanskje kjæresten din ville ha en liten avspredelse ved å komme seg litt ut i sosialt samvær. Du har kanskje mer behov for å snakke om dette vanskelige i en livsprosess med noen du har nær nå. Forstår deg egentlig godt, samtidig som kjæresten din også har behov.

Du er iallefall ikke urettferdig, men bare i en vanskelig livssituasjon, der du trenger støtte. Har du kanskje en venninne du kunne invitert på besøk til deg i kveld?

Skrevet

Tja....mye mulig at du har grunn til å være sint. Men som Åsemor skriver må han ha fått beksjed om at du trenger ham. Jeg syens ikke du kan forvente at han skal vite at du trenger ham (selv om han burde ane det). Dersom han ikke følger at han kan gjøre noe for deg, og at du ikke viser at du trenger ham, så skjønner jeg til en viss grad at han stikker ut. Hvorfor ringer du ikke til en venninde og går ut eller får besøk? Selv om du er deppa hjelper det ofte å fokusere på noe annet.

Skrevet

Vi bor ikke sammen. Har ikke sett han på en uke pga jobb og overtid. (Jobbe må man jo). Men nå er det helg og han har fri. Burde han ikke vært her da?

Skrevet

Tja....mye mulig at du har grunn til å være sint. Men som Åsemor skriver må han ha fått beksjed om at du trenger ham. Jeg syens ikke du kan forvente at han skal vite at du trenger ham (selv om han burde ane det). Dersom han ikke følger at han kan gjøre noe for deg, og at du ikke viser at du trenger ham, så skjønner jeg til en viss grad at han stikker ut. Hvorfor ringer du ikke til en venninde og går ut eller får besøk? Selv om du er deppa hjelper det ofte å fokusere på noe annet.

Jeg er nyinnflyttet her jeg bor og kjenner ingen. Dette vet han også. Har ingen venninne å ringe i helgene. Dette vet han også

Skrevet

Vi bor ikke sammen. Har ikke sett han på en uke pga jobb og overtid. (Jobbe må man jo). Men nå er det helg og han har fri. Burde han ikke vært her da?

Det var jo litt nyttig info. Pluss at du ikke kjenner noen. Jeg synes jo ennå at du burde si til han at du ønsket at han var der, men jeg synes at han burde ha ilt til deg på en fredag. Jeg husker iallefall at jeg gjorde det før jeg og gubben ble samboere.

Skrevet

Det var jo litt nyttig info. Pluss at du ikke kjenner noen. Jeg synes jo ennå at du burde si til han at du ønsket at han var der, men jeg synes at han burde ha ilt til deg på en fredag. Jeg husker iallefall at jeg gjorde det før jeg og gubben ble samboere.

Han behøver i alle fall ikke komme til meg å si han trenger støtte den dagen jeg har tre venninner å gå ut med om så livet raser ned over hodet på han!

Sorry, jeg er ikke sånn. Klart jeg stiller opp for han da.

Skrevet

jeg synes ærlig talt ikke kjæresten din har noe på byen å gjøre nå. Hadde det vært min kjæreste og situasjonen var slik så hadde jeg avsluttet forholdet

Skrevet

bb71 :o)

Jeg er ofte enig i både det du sier og det Åsemor sier, men denne gangen er jeg det ikke...

Går utifra at han er over 16 år og kan bruke hodet...

"""Det skal være unødvendig av henne å fortelle han hvor trist, sint og lei seg hun ble for at han reiste ut, for det vet han!!!"""

Han vet hvor mye hun trenger han/han vet han burde vær hos henne...

Her ligger mer under egoisme og det å ikke takle ting...

(Er som oftest enig med deg bb71 :o) men ikke denne gangen :o)

Skrevet

Nei, du er ikke urettferdig. Vet ikke hvor gammel kjæresten din er. Men å gå på byen når du opplagt ikke har det bra, synes jeg er drøyt. Alle kan trenge noen å støtte seg til i slike situasjoner.

Skrevet

jeg synes ærlig talt ikke kjæresten din har noe på byen å gjøre nå. Hadde det vært min kjæreste og situasjonen var slik så hadde jeg avsluttet forholdet

jeg må bare legge til at dette sier under forutsetning av at kjæresten er informert over forholdet, at et familiemedlem er dødssyk og at det er krise.

Skrevet

jeg må bare legge til at dette sier under forutsetning av at kjæresten er informert over forholdet, at et familiemedlem er dødssyk og at det er krise.

ja det var jeg som svarte under Timari

Skrevet

bb71 :o)

Jeg er ofte enig i både det du sier og det Åsemor sier, men denne gangen er jeg det ikke...

Går utifra at han er over 16 år og kan bruke hodet...

"""Det skal være unødvendig av henne å fortelle han hvor trist, sint og lei seg hun ble for at han reiste ut, for det vet han!!!"""

Han vet hvor mye hun trenger han/han vet han burde vær hos henne...

Her ligger mer under egoisme og det å ikke takle ting...

(Er som oftest enig med deg bb71 :o) men ikke denne gangen :o)

Bare så det er sakt: jeg har allerede ombestemt og er ikke enig med meg selv lenger jeg heller! Nå er jeg enig med deg!

Skrevet

Bare så det er sakt: jeg har allerede ombestemt og er ikke enig med meg selv lenger jeg heller! Nå er jeg enig med deg!

Ler.... bra :o)

:-)))

(Skal vel ikke le under denne tråden, men har lest så mye bra innlegg her på DOL idag)

Så svaret blir...

"smiler"... bra :o)

Godt å se enighet :o)

Klem

Skrevet

Ler.... bra :o)

:-)))

(Skal vel ikke le under denne tråden, men har lest så mye bra innlegg her på DOL idag)

Så svaret blir...

"smiler"... bra :o)

Godt å se enighet :o)

Klem

Sier som vesla: det er jo lov å ompåstemme seg!

Skrevet

Det va urtruli dårli gjort av typen din å gå ut i kveld!!! Typisk mannfolk og må ha det med teskje..han burde vel sjøl forstått at det passa dårli med en tur på byen nu. Stakkars dæ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...