Gå til innhold

Dagmamma/barnehage

Gjest vil jo gjøre det billigst

Anbefalte innlegg

Gjest vil jo gjøre det billigst
Skrevet

Vi ville søke 1 åringen vår inn i barnehagen, så sier en nabo at det kunne jo bli dyrt. Kontantstøtten blir jo veldig missbrukt, veldig få er hjemme med barna men betaler dagmamma isteden.

Så om jeg bruker barnehage, så vil det koste meg 2-3000 kr (jeg vil jo da miste kontantstøtten), men om jeg bruker dagmamma til 4000 kr, så vil denne koste bare noen 100-lapper for jeg vil jo få kontantstøtten utbetalt - som da går i lønn til dagmamma...

Huff, det skorter en plass, det blir ganske misbrukt om systemet virkelig er sånn??

Eller??

Skrevet

Det er sånn det er, men de fleste betaler gladelig noen tusen for at barnet skal få en god og sikker hverdag med folk som vet hva de gjør, har planer for hva de skal gjøre, pedagogiske ledere og et system på alt.

Jeg hadde mye heller betalt 3000 kr for barnehage enn 0-500 kr for dagmamma jeg ikke kjenner.

Heldigvis får jeg dagmamma til barnet mitt som jeg kjenner kjempegodt, så jeg vet hun vil få det godt der. Men når hun blir 2,5 år blir det sannsynligvis barnehage uansett, dersom vi er så heldige å få plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...