Gå til innhold

Forsikring av dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kanskje anskaffe hund. Er klar over at eventuelle utgifter til veterinær kan bli store. Dere som har hund, har dere helseforsikret den? Og hva har dere betalt i forsikringspremie?

Fortsetter under...

ikke fast nick
Skrevet

Jeg har ikke hund, men vurderer å forsikre katten min her:

www.agria.no

Skrevet

Jepp. Min Riesenschnauzer er forsikret for kjøpesummen (som den gang var "bare" 7000kr) i ENTER forsikring. Jeg betalte sist i år 1100kr tror jeg. Det har økt jevnlig som med all forsikring.

Det som jeg tittet mest på var jo egenandelen ved sykebesøk. Den steg til 750kr fra 500kr i fjor. Jeg sjekket derfor "dyrenes forsikringsselskap" GjensidigeNOR, men der var egenandelen kr 1000 ettersom jeg husker ( ca 1300 i forsikringspremie årlig).

Det er imidlertid ikke bare det man skal se på selvsagt. Jeg får altså utbetalt kr 7000 hvis hunden min faller inn under de kategoriene forsikringsselskapet har for avlivning/dødsfall.

Når det gjelder skade gjelder egenandelen, og stort sett har det gått smertefritt. Men min hund fikk en klosykdom som slår til kanskje to mndr i året. Da ble det vanskelig.

Det ble dekket all behandling innenfor så og så mange mndr (3-6 tror jeg), på hver egenandel. Når jeg da kom tilbake neste år ble det nye 750kr i egenandel. Og når jeg totalt sett hadde passert forsikringssummen på kr 7000 var det ingenting å hente.

Jeg ville sjekket ut vilkårene for langvarig sykdom. Skade er som regel enklere.

Jeg vil allikevel ha forsikring for man vet aldri, og hvis det skulle bli en operasjon f.eks kan det bli dyrt. DA er det godt å slippe slike uforutsette utgifter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...