Gå til innhold

hva er de morsomste ordliste feilene dere har gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest svaksterk
Skrevet

I ordlista går det ikke an å skrive elgen i stedet for legen.

nei:-) går ikke det, jeg kommenterte togli sin, og samtidig kom jeg på denne:-) som ikke var ordliste, men et skriveoppdrag for lenge siden. Tenkte på pc jeg. Et stort seminar en gang. Skulle en person skrive mens en annen snakket, foreleseren snakket om: å oppsøke lege. Den som skrev hadde det travelt og elgen kom opp på skjermen istedenfor legen :-) var morsomt for de som satt i salen det :-o

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• muriel

3

• Aryane

3

• carma

2

• Åsemor

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er mørkeredd.

Kaller mørket for "mørten"

Skumle "mørten",

Gå tur i mørten osv...

(Har mitt eget barnslige språk på ting å tang)

Mørten blir til Morten på sms..

En kveld sendte en jeg hadde et kortvarig forhold med, en sms med -

"Hvor er du og hva gjør du?"

Svaret ble - Farmor ble så slitsom, så jeg er ute sammen med morten og ser på månen. Prøver å tilvenne meg morten skjønner du, vi kan godt treffes i morgen istedet. Trøtt nå og vil snart legge meg.

Det ble en over 3 timers lang krangel :o)

:o)

Skrevet

Tulle---Blir---Tukle

Her om kvelden skrev jeg til kjærsten- Skal tukle meg under dynen og drømme om deg...

Da ringte han straks opp igjen og lurte på hva jeg mente med det :o)

Får bare sånne mistenksomme kjærster jeg ;o)

Skrevet

"Loffen" blir "Jødedo"

"Maxi" blir "Nazi"

(Å kjøpe loff på Maxi kan da bli en smule provoserende...:-p)

"Fest" blir "Edru"

Jeg irriterer meg grenseløst over at ordlista ikke vil skrive "grille" - men "grikke" DET kan den godt skrive!

Ellers blir "carma" til "barna", hehe. Det er vel noen som har fått SMS om at "Basse og barna kommer" på gamle DOL-treff :-p

Min klassiker er hvis jeg er ute og skal sende sms hjem til sambo; "... jeg blir ikke ren!" eller "...jeg blir ikke pen!" (Skal da selvfølgelig egentlig stå "...jeg blir ikke sen!")

Og hvis du er kjent med skjellsordet "frøloff".... så blir det faktisk "frøjøde".

Gjest ordlistefeil
Skrevet

Jeg er mørkeredd.

Kaller mørket for "mørten"

Skumle "mørten",

Gå tur i mørten osv...

(Har mitt eget barnslige språk på ting å tang)

Mørten blir til Morten på sms..

En kveld sendte en jeg hadde et kortvarig forhold med, en sms med -

"Hvor er du og hva gjør du?"

Svaret ble - Farmor ble så slitsom, så jeg er ute sammen med morten og ser på månen. Prøver å tilvenne meg morten skjønner du, vi kan godt treffes i morgen istedet. Trøtt nå og vil snart legge meg.

Det ble en over 3 timers lang krangel :o)

:o)

Tenker på han som skulle skrive en sms til kjæresten sin "Huden føles ut som silke .skulle ønske du snart var her".

silke blir Silja på ordlistespråk

og tilfeldigvis hadde hun en veninne som het Silje

Han fikk problemer med å ro seg ut av den situasjonen:)

Skrevet

Akkurat ferdig med å rense dusjsluket her...en helvetes drittjobb!!!

Fikk melding fra ei venninne som lurte på hva jeg holdt på med. Tasta i full fart, uten å se etter så nøye: "Ligger på alle fire og graver i dusjsluket. Hår og snørr og gørr fra de siste tre generasjonene. Herregud, noe så HESLIG!!!"

Ikke før etterpå oppdaget jeg at "heslig" ble til "HERLIG"...

Gjest ordlistefeil
Skrevet

Akkurat ferdig med å rense dusjsluket her...en helvetes drittjobb!!!

Fikk melding fra ei venninne som lurte på hva jeg holdt på med. Tasta i full fart, uten å se etter så nøye: "Ligger på alle fire og graver i dusjsluket. Hår og snørr og gørr fra de siste tre generasjonene. Herregud, noe så HESLIG!!!"

Ikke før etterpå oppdaget jeg at "heslig" ble til "HERLIG"...

hun trodde vel sikkert at du bare var ironisk:)

Fikk en sms fra mine foreldre for en stund siden, "nå har vi rassert byen". Så fant jeg ut at rassert var førstevalget for passert. Det var heldigvis ikke så gæli

Skrevet

hun trodde vel sikkert at du bare var ironisk:)

Fikk en sms fra mine foreldre for en stund siden, "nå har vi rassert byen". Så fant jeg ut at rassert var førstevalget for passert. Det var heldigvis ikke så gæli

Eller hun tror jeg har fått en ny fetish, hehehe.

*kvalm*

Gjest ordlistefeil
Skrevet

nei:-) går ikke det, jeg kommenterte togli sin, og samtidig kom jeg på denne:-) som ikke var ordliste, men et skriveoppdrag for lenge siden. Tenkte på pc jeg. Et stort seminar en gang. Skulle en person skrive mens en annen snakket, foreleseren snakket om: å oppsøke lege. Den som skrev hadde det travelt og elgen kom opp på skjermen istedenfor legen :-) var morsomt for de som satt i salen det :-o

moren min jobber på apotek og der går det veldig fort i svingene i blant når de skriver ut resepter. Den hyppigste er "tas som avtalt med elgen". En annen variant som er litt stygg er når en person som het käte skulle ha et produkt, og a med disse prikkene blir da å ,og det blir da kåte Hansen.

pinlig, pinlig. :)

Gjest Fort gjort
Skrevet

Skriv nynorsk, og dykk i ordlista blir fyll. Så frasen "Kos fyll" har eg skreve nokre gonger. Også når eg skal helse til nokon ("Hils Marte!"), så skriv eg hels (vi seier det på mi dialekt), så då blir det jo "Heks Marte!"

Gjest Calóni
Skrevet

Husker ikke for meg selv men min bror klarte en som gav en del spørsmålstegn og etterhvert latter.

Min mor mfl. skulle besøke ham og sende ham en sms om dette.

Han sendte en sms tilbake og sa at han snart var hjemme, han var bare ute og gikk en tur med jentungen sin.(Stine)

På sms`n sto : "jeg er bare ute og går en tur med svine"

:)

En artig liten en jeg fant ut en gang var...vi kjenner en skikkelig bølle av en kar som er full av løgn og fanterier. Når en skriver navnet hans på sms så blir første valget "løgn".

Rimelig passende kan en si, jeg lo litt første gangen.

:)

John? ;)

Gjest svaksterk
Skrevet

moren min jobber på apotek og der går det veldig fort i svingene i blant når de skriver ut resepter. Den hyppigste er "tas som avtalt med elgen". En annen variant som er litt stygg er når en person som het käte skulle ha et produkt, og a med disse prikkene blir da å ,og det blir da kåte Hansen.

pinlig, pinlig. :)

*ler*

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...