Gjest stenivar Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Hvor mange poeng for en etter vgs? Trodde ikke en fikk poeng der,men ser nå at jeg er oppført med poeng da jeg søker videre??! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Det kommer vel an på fag og alder tror jeg. 0 Siter
zapata Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Poengene regnes etter karakter, og deles deretter på anntall karakterer. Hvis du f.eks.har fem 5'ere, fire 4'ere og tre 3'ere, blir det til sammen 5*5=25 + 4*4=16 + 3*3=9 =50 poeng. Deles så på anntall karakterer: 12 stk. = 4,2. Det er da dine poeng, eller snitt, som man og sier. I tillegg får du tillegspoeng for studieretningsfag, max.4 og du får alderspoeng, men husker ikke max.alderspoeng. Kanskje 3...? Dermed kan du plusse på 4 poeng på 4,2 (hvis du har minst tre studieretningsfag), = 4,6. Hvis du i tilleg da har max.alderspoeng kan du få 4,9 i poengsum tilsammen. Da konkurerer du om plasser sammen med andre som og har alderspoeng. Hvis du kommer rett fra v.g.har du ikke alderspoeng, og du konkurrerer da med primærinntaket. Hvis ikke detter nok, så kan du enda opparbedie deg poeng for å komme inn på høyere studier, ved å ta forskjellige studiepoeng på f.eks.universitetet! Lykke til! :-) 0 Siter
Tottlå Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Altså, det kommer alt ann på hvilke fag du tar på vgs! De som går f.eks. musikklinjen på vgs, får poeng dersom de søker videre i samme rettning. Jeg som gikk hjelpepleien på vgs, fikk ikke et eneste poeng da jeg begynte på sykepleien..... FORSKJELLSBEHANDLING!! :-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.