Gå til innhold

poeng etter vgs?

Anbefalte innlegg

Gjest stenivar
Skrevet

Hvor mange poeng for en etter vgs?

Trodde ikke en fikk poeng der,men ser nå at jeg er oppført med poeng da jeg søker videre??!

hare1365380455
Skrevet

Det kommer vel an på fag og alder tror jeg.

Skrevet

Poengene regnes etter karakter, og deles deretter på anntall karakterer. Hvis du f.eks.har fem 5'ere, fire 4'ere og tre 3'ere, blir det til sammen 5*5=25 + 4*4=16 + 3*3=9 =50 poeng. Deles så på anntall karakterer: 12 stk. = 4,2. Det er da dine poeng, eller snitt, som man og sier. I tillegg får du tillegspoeng for studieretningsfag, max.4 og du får alderspoeng, men husker ikke max.alderspoeng. Kanskje 3...? Dermed kan du plusse på 4 poeng på 4,2 (hvis du har minst tre studieretningsfag), = 4,6. Hvis du i tilleg da har max.alderspoeng kan du få 4,9 i poengsum tilsammen. Da konkurerer du om plasser sammen med andre som og har alderspoeng. Hvis du kommer rett fra v.g.har du ikke alderspoeng, og du konkurrerer da med primærinntaket.

Hvis ikke detter nok, så kan du enda opparbedie deg poeng for å komme inn på høyere studier, ved å ta forskjellige studiepoeng på f.eks.universitetet!

Lykke til!

:-)

Skrevet

Altså, det kommer alt ann på hvilke fag du tar på vgs!

De som går f.eks. musikklinjen på vgs, får poeng dersom de søker videre i samme rettning.

Jeg som gikk hjelpepleien på vgs, fikk ikke et eneste poeng da jeg begynte på sykepleien.....

FORSKJELLSBEHANDLING!!

:-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...