Gå til innhold

Praksisplass eller kurs?

Gjest Praksisplass eller kurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Saken er at jeg har fått praksis plass og kurs plass fra aetat. Lurer på hvilken jeg skal velge.

Jeg har fått klar beskjed fra arbeidsplassen at jeg ikke kommer til å få fast jobb i og med at jeg mangler utdanningen de etterspør.

Men de vil gjerne hjelpe meg med å gjøre cven min mer interessant ved å tilby meg praksis.

Jeg lurer på følgende: Hvis jeg blir gravid i løpet av praksisplassen. Vi jeg da motta noen form for dagpenger?

Vil gjerne høre deres meninger.

Takk!

Skrevet

Skal du har praksisplass i over 6 mnd? Hva betales denne med, kursstønad eller tillegg i de vanlige dagpengene dine?

Skrevet

Skal du har praksisplass i over 6 mnd? Hva betales denne med, kursstønad eller tillegg i de vanlige dagpengene dine?

Jeg vet ikke hvor lenge praksis plassen varer. Jeg håper forhåpentligvis at den varer over 6 mnd.

Og det er aetat som betaler meg tiltakslønn.

Kommer jeg til å få penger hvis jeg blir gravid eller slutter etter 6 måneder?

Takk for svar;)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lenge praksis plassen varer. Jeg håper forhåpentligvis at den varer over 6 mnd.

Og det er aetat som betaler meg tiltakslønn.

Kommer jeg til å få penger hvis jeg blir gravid eller slutter etter 6 måneder?

Takk for svar;)

Tror ikke det.

Jmf:

http://www.trygdeetaten.no/generelt/Pub/fodsel.pdf

"Du må ha vært i inntektsgivende arbeid i minst seks av de siste ti månedene før du

begynner stønadsperioden din.

Som tid med inntektsgivende arbeid regnes også den tiden du har mottatt sykepenger,

fødselspenger, svanger-skapspenger, adopsjonspenger, arbeidsledighetstrygd, avtjening

av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste, men ikke den tiden du

har mottatt attførings- eller rehabiliteringspenger. I tillegg kan perioder med lønn fra arbeidsgiver

under utdanningspermisjon og perioder med løpende etterlønn tas med."

Står ingenting om kursstønad/tiltakslønn.

Men du kan jo spørre dem neste gang du snakker med dem for å være på den sikre siden, de vet det sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...