Gjest liker ikke denne navneloven Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=287408 Folk kaller seg for mye merkelig. 0 Siter
Gjest Marese Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 he he dette begynner jo å ta helt av. lurer bare på når man kan ha et tall i navnet sitt, feks heten 9ls1 til etternavn 0 Siter
fresja Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Det står vel noe i den nye navneloven at det måtte gå et visst antall år mellom hvert navneskifte? 0 Siter
Åsemor Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Fra navneloven: "Personer over 18 år kan ikke ta, endre eller sløyfe fornavn eller etternavn mer enn en gang hvert tiende år" (Det er jo unntak da, som hvis man gifter seg, vil ha tilbake det gamle navnet eller hvis det er "særlige grunner" for det, noe jeg ikke kan se at Mr.Hversaagod har.) 0 Siter
Gyda Skrevet 22. august 2005 Skrevet 22. august 2005 Fra navneloven: "Personer over 18 år kan ikke ta, endre eller sløyfe fornavn eller etternavn mer enn en gang hvert tiende år" (Det er jo unntak da, som hvis man gifter seg, vil ha tilbake det gamle navnet eller hvis det er "særlige grunner" for det, noe jeg ikke kan se at Mr.Hversaagod har.) Nettopp! Og det kunne VG godt ha tatt seg bryet med å sjekke før de lagde et stort oppslag om det. Mener 0 Siter
morsan Skrevet 22. august 2005 Skrevet 22. august 2005 Nettopp! Og det kunne VG godt ha tatt seg bryet med å sjekke før de lagde et stort oppslag om det. Mener Kanskje de til og med sjekket det, men tenkte: Vi trykker lell! ;-) En god historie.... Det er alltid flere som leser et stort oppslag enn dementien et par dager etterpå..... Som du skjønner har jeg ikke all verdens tiltro til VG!! *S* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.