Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en historie her og lurer litt på hva som egentlig har skjedd.

Begynte mine to første graviditeter med SA i 10 og 12 uke begge gangene måtte det utskrapning til.

Så fikk vi et levende født barn.

to år etter fikk vi et dødfødt barn og noen år etter dette hadde jeg to SA igjen med utskrapninger begge ganger i uke 9 og 11.

Nå er det gått 7 år siden siste SA og jeg blir ikke gravid igjen.

Har ikke brukt noen prevansjon på disse årene og vi prøver mye, har nå sluttet å tenke på at jeg kan bli gravid.

Nå lurer jeg på om hva som egentlig har skjedd?

Skjedde det noe under siste utskrapning?

Eller har kroppen min fått gjennomgått nok?

Legger til at den dødfødselen holdt på å ta livet av oss begge ,men jeg ble jo gravid to ganger etter dette.

Skal jeg bare slå meg til ro med dette at kroppen min ikke vil mere eller er det noe jeg bør sjekke opp?

Takker dere som orket å lese helt hit!

Fortsetter under...

å herregud hvor trist.. har hatt en del spontan aborter selv, men dødfødsel kan jeg ikke sette meg inn i en gang.. håper virkelig du har blitt utredet.. hvis ikke hadde jeg skifteet lege pronte.. vet ikke hva grunnen kan være, så jeg kan ikke hjelpe deg der dessværre.. men vil ønske deg kjempe masse lykke til

Utredning!?

Nei da var hos lege å fikk tatt noen blodprøver å så ble det stille.

Da skifter du lege sporenstreks og ber den nye om henvisning til gynekolog.

Jeg fikk henvisning hos gynekolog etter fem måneder uregelmessig sykluser og negative hjemme-el-tester. Du skulle jo vært utredet for lenge siden, etter mitt skjønn.

Annonse

Da skifter du lege sporenstreks og ber den nye om henvisning til gynekolog.

Jeg fikk henvisning hos gynekolog etter fem måneder uregelmessig sykluser og negative hjemme-el-tester. Du skulle jo vært utredet for lenge siden, etter mitt skjønn.

Ikke enkelt å skifte lege i disse fastlegetider!

Ingen ledige fastleger der jeg bor og han jeg har er en arrogant type som har fått flere klager på seg.

Gjest hererjeg

Hei.

Har vært igjennom noe av det samme som deg.Har strevd med ufrivillig barnløshet i 20 år.Har hatt 4-5 spontanaborter i 3-4 mnd. En tvillingfødsel som gikk bra og en dødfødsel på disse 20 årene. Den siste graviditeten i oktober var utenfor livmoren og holdt på å ta livet av meg.(egglederen sprakk)

Jeg har fått påvist endometriose, kanskje det kan være en årsak hos det også.

Få deg en time hos gynekolog og evt bli lagt inn for lapraskopi, så ser de det...

Lykke til

å herregud hvor trist.. har hatt en del spontan aborter selv, men dødfødsel kan jeg ikke sette meg inn i en gang.. håper virkelig du har blitt utredet.. hvis ikke hadde jeg skifteet lege pronte.. vet ikke hva grunnen kan være, så jeg kan ikke hjelpe deg der dessværre.. men vil ønske deg kjempe masse lykke til

Takk for omtanken!

Får vel se å komme meg til legen en dag.

Ikke enkelt å skifte lege i disse fastlegetider!

Ingen ledige fastleger der jeg bor og han jeg har er en arrogant type som har fått flere klager på seg.

Har du bedt ham om en henvisning?

Ta eventuelt kontakt direkte med en gynekolog og forklar hva du har opplevd, så er det jo teoretisk mulig at denne tar deg inn til behandling/utredning og tar selv kontakt med fastlegen din for henvisning, sånn for å ha alle papirer der de skal være.

Det er ikke helt det samme som dette, men kirurgen som opererte ut visdomstennene mine ba om henvisning fra tannlegen min etter at han hadde bestemt ny time for den siste. Det var bare papirene som manglet.

Annonse

Hei.

Har vært igjennom noe av det samme som deg.Har strevd med ufrivillig barnløshet i 20 år.Har hatt 4-5 spontanaborter i 3-4 mnd. En tvillingfødsel som gikk bra og en dødfødsel på disse 20 årene. Den siste graviditeten i oktober var utenfor livmoren og holdt på å ta livet av meg.(egglederen sprakk)

Jeg har fått påvist endometriose, kanskje det kan være en årsak hos det også.

Få deg en time hos gynekolog og evt bli lagt inn for lapraskopi, så ser de det...

Lykke til

gyn udersøkelse har jeg vært til men det var vel greit for jeg har ikke hørt noe mer.

Det er sikkert hardt å være kropp når det skjer så masse rart.

Jeg tenker liksom sånn at "hva om jeg blir gravid igjen hva er det da som ikke skal gå helt bra"

Må legge til at det var nære på at jeg mistet sønnen jeg har også.

Han ville ut 4 mnd før tiden,men heldigvis fikk de stoppet ham!

Han kom tre dager over termin istedet for liksom å være sikker på at nå kunne han få lov å komme ut!

Har du bedt ham om en henvisning?

Ta eventuelt kontakt direkte med en gynekolog og forklar hva du har opplevd, så er det jo teoretisk mulig at denne tar deg inn til behandling/utredning og tar selv kontakt med fastlegen din for henvisning, sånn for å ha alle papirer der de skal være.

Det er ikke helt det samme som dette, men kirurgen som opererte ut visdomstennene mine ba om henvisning fra tannlegen min etter at han hadde bestemt ny time for den siste. Det var bare papirene som manglet.

Jeg må få et spark i "rævva" så skal jeg høre om henvisning.

Gjest hererjeg

gyn udersøkelse har jeg vært til men det var vel greit for jeg har ikke hørt noe mer.

Det er sikkert hardt å være kropp når det skjer så masse rart.

Jeg tenker liksom sånn at "hva om jeg blir gravid igjen hva er det da som ikke skal gå helt bra"

Må legge til at det var nære på at jeg mistet sønnen jeg har også.

Han ville ut 4 mnd før tiden,men heldigvis fikk de stoppet ham!

Han kom tre dager over termin istedet for liksom å være sikker på at nå kunne han få lov å komme ut!

Det er helt sikkert en kjempe påkjenning for kroppen å gå igjennom såmye ja.. Jeg har fått beskjed om at jeg ikke bør bli gravid igjen pga dødfødsel og sv utenfor livmoren, men jeg har liksom ikke helt gitt opp dette. Klarer ikke helt og akseptere at jeg ikke skal få oppleve å bli mor igjen.

Er vel en lang prosess, men jeg ser jo faren ved å utsette kroppen for dette en gang til.

Syns du skal be om time hos gynekolog jeg, for selv om du ikke har hørt noe etter siste utredning kan ting endre seg.

Er jo greit å få vite årsaken til at en ikke blir gravid da. Selvom det hender at det ikke er noen spesiell årsak også.

Det bare er sånn, en blir ikke gravid og legen kan ikke gi noen "fornuftige" svar på hvorfor!!

Bestill deg ny time, bedre å ha vårt der en gang for mye, enn en gang for lite ikke sant?

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...