Gå til innhold

Carl I Hagen-tilhengere

Anbefalte innlegg

Gjest Mer til meg
Skrevet

Jeg har lagt merke til at de jeg kjenner etterhvert som stemmer sosialistisk ikke akkurat er samfunnets støtter, men veldig glad i våre økonomiske ytelser fra staten. Mange vil dele det de ikke har selv med andre. Mer rettferdig fordeling betyr mer til dem, et rettferdig krav siden de selv ikke har noe.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sheba

8

• Dorthe

6

• flisa

5

• musikeren

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Vet du hva? Det var dette jeg prøvde å si i det siste avsnittet mitt.

Jeg vil ikke såre noen som RETTMESSIG går på trygd. Du er avgjort en av dem.

Men man kommer ikke utenom at det finnes unnasluntrere og som godt kunne ha jobbet i hvertfall litt.

Hva vet du om de som "rettmessig" går på trygd, og de "som snylter til seg" ? Sånne utsagn er bare tull! Hva mener du er "rettmessig" for å få innvilget trygd? Og dersom alle ikke er enig i din konklusjon om det, så vil mange alikevel bli beskyldt for snylteri! Ergo lever myten i beste velgående, og folk som er trygdet må leve med åket!

Hvis du tror det er så lett å snylte til seg trygd, så bør du pinedø ta deg en tur på trygdekontoret og forsøke selv!

Gjest FineLine
Skrevet

Slike påstander vil bare ha motsatt effekt. Vi er nå vant til slike utspill, og tror ikke på dem. Det tyder på desperasjon og sinne.

Det ropes ulv, ulv, og så er det ikke sant. Tilliten til slike påstander synker da ytterligere, og alt slikt vil bli til slutt tatt som løgn og sverting, selv om det kanskje er sant, sympatien til FrP stiger.

Den påstanden ble lagt ut på en diskusjonsgruppe og senere fjernet:

Nettavisen:

"Kjetil fra Lillehammer 29. sep 18:19 :

1-2 % av alle innvandrere er kriminelle. Noen sier at de skal sendes ut. 15% av FrPs stortingsgruppe er domfelt. Hvor skal vi sende dem??"

Begge tallene er feil, tatt ut av lufta. Vi skjønner da hva vedkommende vil oppnå.

"Begge tallene er feil, tatt ut av lufta. Vi skjønner da hva vedkommende vil oppnå."

Kan du bevise at begge tallene er tatt ut av lufta?

Gjest Halling
Skrevet

"Begge tallene er feil, tatt ut av lufta. Vi skjønner da hva vedkommende vil oppnå."

Kan du bevise at begge tallene er tatt ut av lufta?

Nei, men fortsett sånn, så vil de få fler stemmer.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hva vet du om de som "rettmessig" går på trygd, og de "som snylter til seg" ? Sånne utsagn er bare tull! Hva mener du er "rettmessig" for å få innvilget trygd? Og dersom alle ikke er enig i din konklusjon om det, så vil mange alikevel bli beskyldt for snylteri! Ergo lever myten i beste velgående, og folk som er trygdet må leve med åket!

Hvis du tror det er så lett å snylte til seg trygd, så bør du pinedø ta deg en tur på trygdekontoret og forsøke selv!

Nei, jeg har ikke tenkt å forsøke selv. Jeg vil ikke være med på å ødelegge for dem som virkelig trenger det.

Jeg vil fortsette å jobbe, jeg vil betale min skatt. En dag kan det hende at jeg trenger det. Akkurat nå er det min sønn som nyter godt av det.

"Hva vet du om de som "rettmessig" går på trygd, og de "som snylter til seg" ?

Jeg er som alle andre at jeg observerer folk, og man får visse intrykk.

Gjør ikke du også det?

Selvfølgelig er det ikke sikkert at de alltid er like riktig.

Men de som mottar trygd på riktig grunnlag, de vet det selv.Derfor kan de ha god samvittighet. Det er ikke dem jeg kritiserer.

Jeg vil gjerne betale skatt, men jeg vil at det skal gå til Fru Johnsen som trenger sykhjemsplass og ikke til Kåre som synes det er mer behagelig å ligge på sofaen enn å finne enn jobb ha godt kunne klart å fungere i.

Jeg vet om en jente som ikke er eldre enn meg selv, som ikke har jobbet på 17 år.Ikke siden tidlig i 20-års alder.

Jeg er ikke den eneste som mener, at hun godt kunne klart å finne en jobb hun fint kan fungere i.

Skrevet

Du betaler i skatt, det jeg tjener på et år du

:o(

Jeg tjener ca.500.000, og du betaler det i skatt...

Jeg må hvist bytte jobb!!!

Du tjener nesten dobbelt av meg du!

Skrevet

Nei, jeg har ikke tenkt å forsøke selv. Jeg vil ikke være med på å ødelegge for dem som virkelig trenger det.

Jeg vil fortsette å jobbe, jeg vil betale min skatt. En dag kan det hende at jeg trenger det. Akkurat nå er det min sønn som nyter godt av det.

"Hva vet du om de som "rettmessig" går på trygd, og de "som snylter til seg" ?

Jeg er som alle andre at jeg observerer folk, og man får visse intrykk.

Gjør ikke du også det?

Selvfølgelig er det ikke sikkert at de alltid er like riktig.

Men de som mottar trygd på riktig grunnlag, de vet det selv.Derfor kan de ha god samvittighet. Det er ikke dem jeg kritiserer.

Jeg vil gjerne betale skatt, men jeg vil at det skal gå til Fru Johnsen som trenger sykhjemsplass og ikke til Kåre som synes det er mer behagelig å ligge på sofaen enn å finne enn jobb ha godt kunne klart å fungere i.

Jeg vet om en jente som ikke er eldre enn meg selv, som ikke har jobbet på 17 år.Ikke siden tidlig i 20-års alder.

Jeg er ikke den eneste som mener, at hun godt kunne klart å finne en jobb hun fint kan fungere i.

Men noen må være villig til å ansett en som kanskje fungerer godt i perioder - og så murer seg inne et par dager i angst eller migrene også - har du tenkt på det`? - at du ser folk når de har det greit - og at de gjemmer seg når de ikke fungerer. Mange som er uføre kan ikke ha en fast jobb md sine plager.

Jeg vet - har vært der.

Du vet INGENTING om hva folkgår igjennom - og det er IKKE lett å jukse til seg noesomhelst.

Og hvem misunner vel en som går på trygd?

Skrevet

burde vel heller svare på inlegg angående politikk når det ikke er valgkamp:-)

under valgkamp lover jo alle det beste for alle. hehehehe.. TYPISK!!

Me det de sier i valgkampen -fordi det er da man blir spurt - er det samme som de mener i de 4 årene i mellom :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men noen må være villig til å ansett en som kanskje fungerer godt i perioder - og så murer seg inne et par dager i angst eller migrene også - har du tenkt på det`? - at du ser folk når de har det greit - og at de gjemmer seg når de ikke fungerer. Mange som er uføre kan ikke ha en fast jobb md sine plager.

Jeg vet - har vært der.

Du vet INGENTING om hva folkgår igjennom - og det er IKKE lett å jukse til seg noesomhelst.

Alt det der har du sikkert rett i.

Men er det ikke litt naivt å tro at det ikke finnes folk som alt for lett sykemelder seg?

Men du at de ikke eksisterer?

Jeg har selv sett at det er veldig mye lettere for noen, enn for andre.

Skrevet

Men er det ikke litt naivt å tro at det ikke finnes folk som alt for lett sykemelder seg?

Du må være forsiktig nå.

Bare å antyde noe slikt kan få mange til å tro at du er en Carl I Hagen-tilhenger :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du må være forsiktig nå.

Bare å antyde noe slikt kan få mange til å tro at du er en Carl I Hagen-tilhenger :-)

He he, javel!

Skrevet

Nei - jeg tror ikke man lett får sykemelding. Men det er lett å tro at folk med "nerveproblemer" f.eks ser helt friske ut der de snekrer garasje eller går og løper lange turer -og blir nøttebrune.

Å ha angst f.eks. er så vanvittig vanskelig å kombinere med ansvar for en jobb - og ikke alle er så åpne at de vil fortelle noen om det heller.

Skrevet

Du tjener nesten dobbelt av meg du!

Og knark tjener det dobbelte av meg...

:o)

Skrevet

Jeg vet - har vært der.

Du har helt rett Flisa. Det samme kan også gjelde noen andre diagnoser som for eksempel revmatisme. Kan være bra og se veldig pigg ut noen dager, og så en dag kommer man seg nesten ikke ut av senga.

Man ser bare hvordan folk har det der og da.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei - jeg tror ikke man lett får sykemelding. Men det er lett å tro at folk med "nerveproblemer" f.eks ser helt friske ut der de snekrer garasje eller går og løper lange turer -og blir nøttebrune.

Å ha angst f.eks. er så vanvittig vanskelig å kombinere med ansvar for en jobb - og ikke alle er så åpne at de vil fortelle noen om det heller.

Det var ikke spesielt angst jeg tenkte på her heller nå da.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg tror f.eks at så vondt som jeg har nederst i ryggen akkurat nå, så kunne jeg sikkert ha fått en sykemelding om jeg hadde dratt til legen og bedt om det.

Andre greier det, så da hadde sikkert jeg fått det også. Har nemlig problemer med å sitte på do.

Skrevet

Jeg tror f.eks at så vondt som jeg har nederst i ryggen akkurat nå, så kunne jeg sikkert ha fått en sykemelding om jeg hadde dratt til legen og bedt om det.

Andre greier det, så da hadde sikkert jeg fått det også. Har nemlig problemer med å sitte på do.

Om du da hadde hatt en jobb som gjorde det umulig for deg å fungere - så måtte du ha sykemeldt deg - ikke alle har sånne kontor-pc-jobber-med-rusling-fram-og-tilbake som meg :)

Skrevet

Et av sosialistenes minst sympatiske trekk er deres hang til kategorisering av medmennesker og især deres nedrakking av mindre bemidlede, ufaglærte, uskolerte og folk som har havnet "utpå" på forskjellig vis...som så godt har vært illustrert i flere tråder her i det siste.

Det "kamufleres" gjerne ved å knytte slike grupper til FrP for på den måten å stigmatisere partiet. De som virkelig stigmatiseres gjennom dette, er selvsagt de nevnte grupper.

Ifølge SV'ere er FrP et parti av tapere, og som "bevis" trekkes frem ulike grupper som ikke strekker helt til i alle sammenhenger, atlså de nederst på sosialistenes rangstige.

Sosialistene raljerer med fattigfolk og mener at de ikke skjønner sitt eget beste siden de ikke stemmer SV . Kanskje har de skjønt det enkle faktum at Økte skatter og avgifter aldri har hjulpet småkårsfolk.

....

Det er ikke overraskende, men meget usympatisk av sosialistene å herse slik med landets fattige, syke og trygdetrengende.

Direkte sykdomsfremkallende (kvalme) blir det likevel først når SV'ere i neste øyeblikk uttrykker sin omsorg for disse grupper.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Om du da hadde hatt en jobb som gjorde det umulig for deg å fungere - så måtte du ha sykemeldt deg - ikke alle har sånne kontor-pc-jobber-med-rusling-fram-og-tilbake som meg :)

Jo, men det er flere som har en jobb som meg.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Et av sosialistenes minst sympatiske trekk er deres hang til kategorisering av medmennesker og især deres nedrakking av mindre bemidlede, ufaglærte, uskolerte og folk som har havnet "utpå" på forskjellig vis...som så godt har vært illustrert i flere tråder her i det siste.

Det "kamufleres" gjerne ved å knytte slike grupper til FrP for på den måten å stigmatisere partiet. De som virkelig stigmatiseres gjennom dette, er selvsagt de nevnte grupper.

Ifølge SV'ere er FrP et parti av tapere, og som "bevis" trekkes frem ulike grupper som ikke strekker helt til i alle sammenhenger, atlså de nederst på sosialistenes rangstige.

Sosialistene raljerer med fattigfolk og mener at de ikke skjønner sitt eget beste siden de ikke stemmer SV . Kanskje har de skjønt det enkle faktum at Økte skatter og avgifter aldri har hjulpet småkårsfolk.

....

Det er ikke overraskende, men meget usympatisk av sosialistene å herse slik med landets fattige, syke og trygdetrengende.

Direkte sykdomsfremkallende (kvalme) blir det likevel først når SV'ere i neste øyeblikk uttrykker sin omsorg for disse grupper.

"Et av sosialistenes minst sympatiske trekk er deres hang til kategorisering av medmennesker og især deres nedrakking av mindre bemidlede, ufaglærte, uskolerte og folk som har havnet "utpå" på forskjellig vis"

Det er fremskrittspartifolk du beskriver der.

Jeg blir irritert fordi dem som kritiserer andre som mottar hjelp, gjerne er folk som utnytter systemet.

"Sosialistene raljerer med fattigfolk og mener at de ikke skjønner sitt eget beste siden de ikke stemmer SV . Kanskje har de skjønt det enkle faktum at Økte skatter og avgifter aldri har hjulpet småkårsfolk"

Jeg stemmer ikke SV lenger, men uten skatter og avgifter blir det ikke mye til de svake i samfunnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...